Rondreizen Noord-Korea

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Sefierr
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 01:11

Re: Noord- Korea

Bericht door Sefierr »

ik ben zelf ook van plan om noord korea te bezoeken in het voorjaar van 2013.
Zit te denken aan koningaap groepreis . Maar ben nog niet helemaal zeker . daarom dat ik hier eens kwam kijken naar eventuele informatie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Noord- Korea

Bericht door WizardOfOss »

Vraag maar raak!

Ik zag overigens dat Shoestring komend jaar ook weer een reis naar Noord-Korea aanbiedt, gezien het aantal nachten in dat land zeer scherp geprijsd.
Ninj
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2012 14:45

Re: Noord- Korea

Bericht door Ninj »

Wat Shoestring aanbied ziet er best goed uit! Jammer dat ze pas vanaf april gaan, ik zou zelf graag eerder naar Noord-Korea gaan, bijvoorbeeld januari of februari. Koryo Group die vanuit Beijing vertrekt heeft mooie groepsreizen staan, bijvoorbeeld de tour die in januari begint :)
http://www.koryogroup.com/travel_groupTours.php
Sefierr
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 01:11

Re: Noord- Korea

Bericht door Sefierr »

Best wel interessant om die 3 sites eens te vergelijken.
Koningaap lijkt me wel vrij duur , en twee weken lijken me net iets te lang voor een land als noord korea .

Ben ook van plan om ergens in januari / februari te gaan.
Maar helaas kan ik niemand van men vrienden overtuigen , Ik neem aan dat jij ook alleen gaat Ninj?
Ninj
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2012 14:45

Re: Noord- Korea

Bericht door Ninj »

Het lukt mij ook niet om vrienden te overtuigen, al vanaf mei probeer ik het en er zijn flink wat mensen geweest die het wel tof vinden om plannen te maken maar zodra het op boeken aankomt ze het toch te duur of te leip vinden.. En alleen gaan heb ik lang overwogen maar lijkt me niet zo fijn.. Twee weken vind ik inderdaad ook iets te lang hoewel het reisschema er best tof uitziet. Bij Koryo heb je wat meer keuze!
Sefierr
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 01:11

Re: Noord- Korea

Bericht door Sefierr »

Idem hier. Mijn vrienden hebben niet echt dezelfde interesses als ik als het op reizen aankomt .

Ik was me ook eventjes aan het verdiepen in die Koryo tours site .
En vooral januari ziet er interessant uit .
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Noord- Korea

Bericht door WizardOfOss »

Altijd al eens door Pyongyang willen racen? Dat kan nu! Nou ja, virtueel dan. In opdracht van Koryo Tours heeft de Noord-Koreaanse game-studio (ja ja, die bestaan blijkbaar!) Nosotek een simpele racegame ontwikkeld. Het is een beetje old school (A2 Racer anyone?), maar spring in een Pyonghwa en rij onder het genot van een lekker muziekje een rondje langs een aantal van de bezienswaardigheden van Pyongyang. Kijk wel uit voor het drukke verkeer, en bovenal, maak de verkeersagentes niet boos...

Voor wie het zelf wil proberen: http://www.koryogroup.com/Pyongyang_racer/racer.html

Afbeelding
Sefierr
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 01:11

Re: Noord- Korea

Bericht door Sefierr »

ohjee! dit ga ik meteen downloaden!
emiels
Wereldreiziger
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 jan 2011 22:44
Contacteer:

Noord Korea

Bericht door emiels »

Heb ff gezocht op de site maar kon helemaal niets vinden over de DPRK (democratic peoples republic of korea) 0_0
Ben er afgelopen april/mei geweest en het was in 1 woord geweldig!
Zijn er al andere mensen geweest van dit forum? Ik zou zo graag nog een keer terug gaan :Y
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Re: Noord Korea

Bericht door zaratoestra »

@Wizzardofoss dacht ik
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Noord Korea

Bericht door WizardOfOss »

:Y

Drie keer, al was de laatste trip alweer 4 jaar geleden. In 2010 een reguliere groepsreis, in 2011 met een klein groepje een maatwerkreis, en in 2012 wederom een groepsreis. Alleen van die laatste heb ik enigszins spijt, niet alleen de reisbegeleiding liet te wensen over, maar het was ook vooral meer herhaling dan waarop ik gerekend had.
LeonV
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2019 15:52

Noord Korea

Bericht door LeonV »

Hoi,

Is er iemand nu in Noord Korea of komt daar binnen 2 weken? dan zou ik graag contact met je hebben.
voor een lokale dorpsquiz hebben we de challenge gekregen om uit zoveel mogelijk verschillende landen een ansichtkaart te laten sturen naar de organisatie.

Dan mag Noord Korea natuurlijk niet ontbreken :)

dus ga je naar of ben je in Noord Korea, of ken je iemand in Noord Korea? laat het me weten, dan stuur ik je de details door.
biglupu@gmail.com of via het forum.

Groeten
Leon Versmissen
Waalre
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Noord Korea

Bericht door WizardOfOss »

LeonV schreef: 08 apr 2019 15:55Is er iemand nu in Noord Korea....
Hoe groot acht je de kans dat iemand die nu in Noord-Korea zit in staat is dit te lezen? :+

Maareh, als de kaarten ook weer binnen 2 weken bij de organisatie moeten arriveren zou ik het toch iets minder ver (of minder obscuur) zoeken. Ik heb ooit wel kaarten vanuit Noord-Korea verstuurd, maar die kwamen pas de nodige weken na mijn terugkeer aan.

Los daarvan wel een geinige uitdaging om toch vanuit zo vaag mogelijke landen een kaartje te laten sturen. Laat nog eens weten wat er uiteindelijk van terecht is gekomen, ben toch wel benieuwd.
LeonV
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2019 15:52

Re: Noord Korea

Bericht door LeonV »

Hoi,

Ja die kans is niet zo groot. Hopelijk iemand die komende weken vertrekt. De kssrtjes moeten 31 mei binnen zijn dus we hebben nog,6 weken.

Ik vind het ook een leuke uitdagjng en dan ga ik juist op zoek naar de exotische plaatsen. Bhutan is ook gelukt dus hopelijk Noord Korea ook.

Dus heb je nog contacten in NK dan hoor ik het graag. O-)

Greetz Leon
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten