Thaise olifant helpen?
Re: Olifanten in Zuid-Thailand - waar diervriendelijk?
Hoi bolletjeom,
Dankjewel voor je reactie! Ik had inderdaad al wat gelezen over Khao Sok National Park, goed om te horen dat jij daar goede ervaringen hebt.
Zijn er andere mensen met ervaringen met Khao Sok NP?
Groetjes Marina
Dankjewel voor je reactie! Ik had inderdaad al wat gelezen over Khao Sok National Park, goed om te horen dat jij daar goede ervaringen hebt.
Zijn er andere mensen met ervaringen met Khao Sok NP?
Groetjes Marina
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
In Prachuap Kiri Khan is een 'diervriendelijk olifantencentrum'.
Nadeel is dat het wat buiten de standaard routes ligt en dus lastiger is te bereiken.
Nadeel is dat het wat buiten de standaard routes ligt en dus lastiger is te bereiken.
- Smartties
- Wereldreiziger
- Contacteer:
2 jaar geleden wilden wij ook graag 3 dagen in zo'n olifantenkamp verblijven maar toen is het er niet van gekomen. Een van de redenen was dat het een beetje uit de richting lag maar ook vonden we de manier waarom die beesten getraind worden echt verwerpelijk.
Nu ben ik leuke dingen aan het bedenken om met mijn moeder te gaan doen en eigenlijk lijkt het me toch wel erg leuk om dit met haar te gaan doen. Dat zo'n beest een "slechte" jeugd gehad heeft daar kan je toch niets meer aan doen.
Hoe fijn is het wel niet dat die olifanten elke dag liefdevol door mensen in de rivier gewassen worden!
In het nooden is een soort opvangcentrum voor olifanten maar ik denk niet dat er in het zuiden zoiets is. Ik zal eens rondvragen hier.
Groetjes,
Ties
Nu ben ik leuke dingen aan het bedenken om met mijn moeder te gaan doen en eigenlijk lijkt het me toch wel erg leuk om dit met haar te gaan doen. Dat zo'n beest een "slechte" jeugd gehad heeft daar kan je toch niets meer aan doen.
Hoe fijn is het wel niet dat die olifanten elke dag liefdevol door mensen in de rivier gewassen worden!
In het nooden is een soort opvangcentrum voor olifanten maar ik denk niet dat er in het zuiden zoiets is. Ik zal eens rondvragen hier.
Groetjes,
Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''
Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Stevenl, bedankt voor je reactie! In principe ligt het wel redelijk op de route - we reizen van Bangkok richting Phuket en Krabi. Weet jij hoe je het beste kunt komen? Ik heb even gekeken voor een website op Google, maar zonder succes. Heb jij toevallig een link voor me? Dankjewel!stevenl schreef:In Prachuap Kiri Khan is een 'diervriendelijk olifantencentrum'.
Groetjes, Marina
Hoi Ties,Smartties schreef:2 jaar geleden wilden wij ook graag 3 dagen in zo'n olifantenkamp verblijven maar toen is het er niet van gekomen. Een van de redenen was dat het een beetje uit de richting lag maar ook vonden we de manier waarom die beesten getraind worden echt verwerpelijk.
Groetjes,
Ties
Bedankt voor je berichtje! Ik ben het met je eens dat die beesten al een slechte jeugd gehad hebben vaak, maar ik vind het belangrijk om te weten hoe ze in het park met de dieren om gaan. Het zou fijn als je het even wil rondvragen!
Groetjes, Marina
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Er zijn er verschillende in het noorden, en in het zuiden dus in Prachuap Kiri Khan. Waar precies weet ik niet, maar zal eens kijken of ik dat kan vinden, heb het niet uit eigen ervaring maar van 'horen zeggen'.Smartties schreef:2 jaar geleden wilden wij ook graag 3 dagen in zo'n olifantenkamp verblijven maar toen is het er niet van gekomen. Een van de redenen was dat het een beetje uit de richting lag maar ook vonden we de manier waarom die beesten getraind worden echt verwerpelijk.
Groetjes,
Ties
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
http://www.tatnews.org/ geeft al iets meer informatie. Het rehab center is in Kui Buri national park.Marina schreef:Stevenl, bedankt voor je reactie! In principe ligt het wel redelijk op de route - we reizen van Bangkok richting Phuket en Krabi. Weet jij hoe je het beste kunt komen? Ik heb even gekeken voor een website op Google, maar zonder succes. Heb jij toevallig een link voor me? Dankjewel!stevenl schreef:In Prachuap Kiri Khan is een 'diervriendelijk olifantencentrum'.
Groetjes, Marina
-
olifanten verzorgen
Wij hebben op tv een reportage gezien waar men kon werken met olifanten dit was in een heel klein oud dorp vlak bij bangkok. Er werd je geleerd hoe je een olifant moest besturen je mocht ze wassen en op de derde dag mocht je zelfs mee naar het bos om met de olifanten boomstammen te trekken weet u waar dat was
- bertuithaarlem
Re: olifanten verzorgen
Hallo Ad,
Bedoel je niet de Thai Elephant Conservation Centre in Lampang?
Je kan daar Mahout trainingen doen voor meerdere dagen, zoals je aangeeft.
De documentaire ken ik niet, maar deze plek heb ik wel opgenomen in mn reisplan.
Dit de website: http://www.changthai.com/
Gr
Bert
Bedoel je niet de Thai Elephant Conservation Centre in Lampang?
Je kan daar Mahout trainingen doen voor meerdere dagen, zoals je aangeeft.
De documentaire ken ik niet, maar deze plek heb ik wel opgenomen in mn reisplan.
Dit de website: http://www.changthai.com/
Gr
Bert
Ik weet niet of je specifiek die van de docu zoekt of gewoon ook -waar dan ook- zoiets wilt doen, maar in Chiang Mai zijn er ook veel in de buurt waar ze dit regelen. Ik zelf ben bij de RANtong olifantentraining geweest Super!!
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Ik zou naar het elephant nature park in Chiang Mai gaan.
Daar gaan ze in ieder geval GOED met de olifanten om!!
Daar gaan ze in ieder geval GOED met de olifanten om!!
Olifanten project in Thailand
Hallo,
In oktober/november volgend jaar wil ik op reis, en de eerste plek waar ik dan naartoe ga is Thailand.
Ik zou hier heel graag een vrijwilligersproject doen, maar heb niet echt iets met kinderen. Hierdoor lijkt helpen in een weeshuis/Engelse les geven mij niet echt iets voor mij. Een dierenproject lijkt me wel erg gaaf.
Ik ben nu aan het kijken naar projecten met olifanten. Tot nu toe heb ik een aantal sites gevonden met dit soort projecten, maar aangezien dit dan via een tussenpersoon gaat zitten er extra kosten aan. Nou vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met een soortgelijk project en mij een beetje de goede kant op kan sturen?
Ik ben op zoek naar een olifantenproject dat echt op de dieren gericht is, bijv. een opvang waar de dieren een goede oude dag krijgen o.i.d. waar je helpt met het voeren, onderhoud en bijv. wassen van de dieren. Dus geen olifantenritjes of toeristische atracties. Als iemand een ander leuk project weet hoor ik het ook graag!
In oktober/november volgend jaar wil ik op reis, en de eerste plek waar ik dan naartoe ga is Thailand.
Ik zou hier heel graag een vrijwilligersproject doen, maar heb niet echt iets met kinderen. Hierdoor lijkt helpen in een weeshuis/Engelse les geven mij niet echt iets voor mij. Een dierenproject lijkt me wel erg gaaf.
Ik ben nu aan het kijken naar projecten met olifanten. Tot nu toe heb ik een aantal sites gevonden met dit soort projecten, maar aangezien dit dan via een tussenpersoon gaat zitten er extra kosten aan. Nou vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met een soortgelijk project en mij een beetje de goede kant op kan sturen?
Ik ben op zoek naar een olifantenproject dat echt op de dieren gericht is, bijv. een opvang waar de dieren een goede oude dag krijgen o.i.d. waar je helpt met het voeren, onderhoud en bijv. wassen van de dieren. Dus geen olifantenritjes of toeristische atracties. Als iemand een ander leuk project weet hoor ik het ook graag!
Re: Olifanten project in Thailand
Hier kan je een persoonlijk verslag vinden van een project:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vr ... si758.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vr ... si758.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hi Rosa,
Als je in Thailand "iets met olifanten" wilt doen, moet je naar het Elephant Nature Park in Chang Mai gaan.... In dit reservaat leven olifanten die bevrijd zijn van mishandeling etc. In het reservaat worden ze goed verzorgd en wordt er niet op ze gereden. Gedurende de week bereid je hun eten, geef je ze eten, ruim je poep op, was je ze in de rivier en nog veel meer! Een erg leuke ervaring en je doet tenminste echt iets goeds. Je moet per week wel een fee betalen, maar hiervoor krijg je wel onderdak de hele week en krijg je 3x per dag eten. Het overige geld gaat naar de olifanten (eten, medicijnen). Echt de moeite waard dus!
Hier is de website: http://www.elephantnaturepark.org/
Groetjes, Linda
Als je in Thailand "iets met olifanten" wilt doen, moet je naar het Elephant Nature Park in Chang Mai gaan.... In dit reservaat leven olifanten die bevrijd zijn van mishandeling etc. In het reservaat worden ze goed verzorgd en wordt er niet op ze gereden. Gedurende de week bereid je hun eten, geef je ze eten, ruim je poep op, was je ze in de rivier en nog veel meer! Een erg leuke ervaring en je doet tenminste echt iets goeds. Je moet per week wel een fee betalen, maar hiervoor krijg je wel onderdak de hele week en krijg je 3x per dag eten. Het overige geld gaat naar de olifanten (eten, medicijnen). Echt de moeite waard dus!
Hier is de website: http://www.elephantnaturepark.org/
Groetjes, Linda
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Er zijn verschillende van dat soort kampen. IN de omgeving van Chiang Mai, Kanchanaburi en Prachuap Kiri Khan. Overal ben je welkom om een handje mee te helpen.