Post versturen en ontvangen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: brief versturen

Bericht door Kims »

Hi,

Ligt er heel erg aan waar je dochter in Australie zit. Post naar de grote steden vanuit Nederland kost minder dan een week meestal. Maar naar sommige wat meer afgelegen plekken kan het zomaar 2 weken of langer zijn....

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Saartjevankouwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2015 02:45

Post via schip

Bericht door Saartjevankouwen »

Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met de volgende vraag. Ik woon in Australie en wil graag een babybox vanuit Nederland naar australia versturen via scheepspost. Kan iemand mij vertellen wat de prijzen zijn. En vanuit waar dit verscheept wordt.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Post via schip

Bericht door Kims »

Hi,

Misschien kun je iemand in bij het postkantoor laten checken wat de prijzen zijn want het verschilt per gewicht?
TNT biedt ook de mogelijkheid om het te verschepen of via airmail te laten versturen. Verschepen kost natuurlijk wel aanzienlijk langer maar is een stuk goedkoper. Waarschijnlijk wordt het verscheept vanuit Rotterdam maar dat doet er niet toe omdat het via de TNT gaat volgens mij.

Ik heb wel dit gevonden waarmee je kunt berekenen hoeveel het kost om te versturen maar kan niet zien of je uiteindelijk het verschil ziet tussen verschepen en airmail: http://www.tnt.com/pricing/pricingInput.do?navigation=1

Succes ermee! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
vierentwintigzeven
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2018 20:51

Kerstkaart versturen naar Australië

Bericht door vierentwintigzeven »

Hallo mensen op dit forum.
Ik heb een vraag aan Nederlandse mensen die in Australië wonen of een familielid of vriend hebben in Australië.
Heb is weer bijna december en dus ook weer tijd voor kerstkaarten. Ik wil graag iemand in Australië een kerstkaart sturen, maar mijn vraag is wanneer ik dat als beste kan doen? Ik heb begrepen dat post naar Australië 14 dagen onderweg is en wil heb dus posten 2 weken voor 1 december om de drukte te ontlopen en dus nog ruimte over te laten dat de persoon in Australië mij voor 25 december een kaart terug kan sturen. Dus wat is jullie ervaring met kerstkaarten naar Australië en hebben jullie advies? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Kerstkaart versturen naar Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt eraan waar je de kaart in Australië naartoe wil sturen. Naar grote steden doet de post er gemiddeld 1-2 weken over, naar afgelegen gebieden zeker 2 weken.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Wilmajong1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2019 14:08

kaart versturen via autstralische site vanuit nederland

Bericht door Wilmajong1961 »

Hallo,
Mijn dochter woont in Australië en de post duurt toch wel erg lang, heeft er iemand een website voor mij in Australie zodat ik de kaart rechtstreeks kan versturen,
groet, Wilma
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: kaart versturen via autstralische site vanuit nederland

Bericht door Kims »

Hi,

Hallmark heeft onder andere een Australische website met veel keuze.

:)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast