Kan ik mobiel bellen in Australie?
- bolletjeom
- Reisexpert
- bolletjeom
- Reisexpert
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
hou er wel rekening mee dat je in autralie niet over al ontvangst hebt met je mobile, heb er zelf 21 maanden gezeten en had een oz fodavone sim en als ik naar huis belde deed ik dat via de telefooncel aangezien dat 50 cent start tarief was en daarna vaak minder dan 2 cent per minuut als je de goeie kaarten kunt vinden.
heb 1 o 2x mee gemaakt dat ik moest bellen naar nl en er geen telefooncel in de buurtwas nou ja dan gebruikte ik gewoon me mobile of liet ik me terug bellen.
heb 1 o 2x mee gemaakt dat ik moest bellen naar nl en er geen telefooncel in de buurtwas nou ja dan gebruikte ik gewoon me mobile of liet ik me terug bellen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb een Vodafone simkaartje gekocht om vanuit OZ te smssen, bellen is daarmee toch best duur! je kunt een pakket kopen van 30 dollar, is een maand geldig, maar je hebt daarmee 150 dollar die je mag verbellen/smssen.
Ik had meestal wel bereik trouwens, alleen in de kleine gehuchtjes niet.
Om te bellen gebruik ik de telefoonkaart van Global Gossip. Daarmee betaal je 50 cent startkosten (als je vanuit telefooncel belt, als je vanuit hun internetcafe belt kost dat niets geloof ik) en daarna 1 cent per minuut. cheap!
Ik had meestal wel bereik trouwens, alleen in de kleine gehuchtjes niet.
Om te bellen gebruik ik de telefoonkaart van Global Gossip. Daarmee betaal je 50 cent startkosten (als je vanuit telefooncel belt, als je vanuit hun internetcafe belt kost dat niets geloof ik) en daarna 1 cent per minuut. cheap!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
-
- Wereldreiziger
Ik heb net ook het een en 't ander uitgezocht. Met een prepaid kaart van United Mobile bel je voor 29ct per minuut + een starttarief van 25ct naar het binnenland (Australië) en naar het buitenland (Nederland in dit geval). Gebeld worden kost je helemaal niks. Een smsje versturen kost ook 29ct. Je krijgt dan een Engels mobiel nummer.
Als je ouders en vrienden je bellen kost jou dat dus niks, zij kunnen je bellen via een 0900-nummer als bijvoorbeeld HalloBuitenland.nl à 10ct per minuut naar Engeland (waar jij je met je nummer van United Mobile je ook maar bevind). Tot gesprekken van 5 minuten is dit dus net zo goedkoop als bellen vanuit een telefooncel. (dit kan natuurlijk ook naar een Vodafone NL nummer, kost jou wel 79ct!)
Voor langere gesprekken gebruik ik skype of MSN, dus dit is ideaal en net iets goedkoper dan bijvoorbeeld Vodafone NL. Je betaald alleen voor de aanschaf 15€ meer (Vodafone 5€, United Mobile 20€ + 10€ btg).
Deze tarieven gelden sowieso voor Australië en Nieuw-Zeeland. Voor bijv. Thailand betaal je meer: 35ct per minuut voor ontvangen en 1eu voor bellen per minuut. Van de andere kant ben je bij vodafone NL het dubbele kwijt in dit land omdat het daar gewoon heel duur is, beter niet mobiel bellen in Thailand dus.
Zijn er mensen die ervaring hebben met United Mobile of HalloBuitenland of een combinatie ervan?
Groetjes Tim
p.s. Kaz ik heb je onderschrift niet gejat hea, dat had ik ook al een geruime tijd na die Travel Active meeting :p
Als je ouders en vrienden je bellen kost jou dat dus niks, zij kunnen je bellen via een 0900-nummer als bijvoorbeeld HalloBuitenland.nl à 10ct per minuut naar Engeland (waar jij je met je nummer van United Mobile je ook maar bevind). Tot gesprekken van 5 minuten is dit dus net zo goedkoop als bellen vanuit een telefooncel. (dit kan natuurlijk ook naar een Vodafone NL nummer, kost jou wel 79ct!)
Voor langere gesprekken gebruik ik skype of MSN, dus dit is ideaal en net iets goedkoper dan bijvoorbeeld Vodafone NL. Je betaald alleen voor de aanschaf 15€ meer (Vodafone 5€, United Mobile 20€ + 10€ btg).
Deze tarieven gelden sowieso voor Australië en Nieuw-Zeeland. Voor bijv. Thailand betaal je meer: 35ct per minuut voor ontvangen en 1eu voor bellen per minuut. Van de andere kant ben je bij vodafone NL het dubbele kwijt in dit land omdat het daar gewoon heel duur is, beter niet mobiel bellen in Thailand dus.
Zijn er mensen die ervaring hebben met United Mobile of HalloBuitenland of een combinatie ervan?
Groetjes Tim
p.s. Kaz ik heb je onderschrift niet gejat hea, dat had ik ook al een geruime tijd na die Travel Active meeting :p
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Re: Bellen vanuit Australië
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met bedrijven als hallobuitenland.nl en belbazaar.nl. Er zijn er trouwens heel erg veel van, gewoon even googelen via goedkoop internationaal bellen. Dan vind je ze wel. Mijn ouders zijn begonnen met het gebruiken ervan toen ik in Australie was. Soms was er namelijk geen vaste telefoon beschikbaar voor mij, of moest ik ergens op straat staan, en daar heb je op sommige plekken 's avonds gewoon niet zoveel zin in. Zij belden mij vanaf hun Nederlandse vaste nummer voor 10 cent per minuut + 4,5 cent startkosten. Ik gebruik deze nummers nog steeds heel erg vaak om mijn vriend in Ierland te bellen. Van vaste lijn naar vaste lijn kost het je 2 cent per minuut, dus echt de moeite niet. Het is gewoon een erg makkelijke manier om te bellen waar je ook bent!
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
De goedkoopste oplossing om te bellen vanuit Australie naar Nederland ( vergeten we even skype etc.) is om een beltegoed kaartje te kopen. Krijg je een papieren uitdraai met daarop een nummer wat je moet bellen vanuit een telefooncel, starttarief 50 cent, kwartiertje naar een vast nummer bellen in nederland 60 cent Mobiel uiteraard duurder!
Altijd handig om te hebben ,skype leuk maar er zijn niet altijd internetcafe's in de buurt of zijn dicht. Mobiel ook leuk maar ik heb zelf de ervaring heel weinig bereik te hebben. Ik had een prepaid van Vopdafone gekocht ( geen aanrader, neem liever optus of telstra) veel gebruikt om te smsen en om bereikbaar te zijn. Dit laatste bleek dus een tegenvaller. Je hoeft niet altijd in je up de straat om te bellen in een telefooncel, veel restaurants, hostels, campings etc hebben telefooncellen. En anders kun je atijd vragen of er iemand met je meeloopt.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om met je nederlandse mobiel te gaan bellen. Heeft Vodafone NL dat aangepast dat je met vodafone passpoort ook vanuit australie kan bellen? Ik ben eind februarti teruggekomen en toen was dit nog niet? Heb nl in het begin een godsvermogen betaald vanwege bellen met mijn nl gsm.
Cheers!
Larissa
Altijd handig om te hebben ,skype leuk maar er zijn niet altijd internetcafe's in de buurt of zijn dicht. Mobiel ook leuk maar ik heb zelf de ervaring heel weinig bereik te hebben. Ik had een prepaid van Vopdafone gekocht ( geen aanrader, neem liever optus of telstra) veel gebruikt om te smsen en om bereikbaar te zijn. Dit laatste bleek dus een tegenvaller. Je hoeft niet altijd in je up de straat om te bellen in een telefooncel, veel restaurants, hostels, campings etc hebben telefooncellen. En anders kun je atijd vragen of er iemand met je meeloopt.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om met je nederlandse mobiel te gaan bellen. Heeft Vodafone NL dat aangepast dat je met vodafone passpoort ook vanuit australie kan bellen? Ik ben eind februarti teruggekomen en toen was dit nog niet? Heb nl in het begin een godsvermogen betaald vanwege bellen met mijn nl gsm.
Cheers!
Larissa
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Ik was ook niet van plan mijn telefoon te gebruiken om veel te gaan bellen vanuit Australië, dit ga ik uiteraard via alternatieven als internet en telefooncellen doen. Het is meer echt voor noodgevallen, en om gesmst te worden. Ik blijf het vreemd vinden dat bellen vanuit Australië naar iemand in Australië goedkoper is met Vodafone (Passport) dan met welke Australische providers dan ook (oké, bij gesprekken langer dan 2 minuten). Australië is volgens de Vodafone-site overigens gewoon een passport land.
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Hi!
Houd er rekening mee dat smsen naar en van je nl gsm ook duurder is vanuit Australie.
Is inderdaad erg vreemd, want normaliter bel je via nederland dus gaat de lijn het bolletje om zeg maar.
Om eerlijk te zijn vertrouw ik het niet zo. Zou jammer zijn als je straks met torenhoge rekeningen word geconfronteerd.
Ik heb mijn nl gsm gebruikt tijdens de stopover in Hong Kong om te laten weten dat het alles goed was, eenmaal in australie heb ik gelijk een prepaid aangeschaft en zo'n telefoonkaart.
Succes!
Houd er rekening mee dat smsen naar en van je nl gsm ook duurder is vanuit Australie.
Is inderdaad erg vreemd, want normaliter bel je via nederland dus gaat de lijn het bolletje om zeg maar.
Om eerlijk te zijn vertrouw ik het niet zo. Zou jammer zijn als je straks met torenhoge rekeningen word geconfronteerd.
Ik heb mijn nl gsm gebruikt tijdens de stopover in Hong Kong om te laten weten dat het alles goed was, eenmaal in australie heb ik gelijk een prepaid aangeschaft en zo'n telefoonkaart.
Succes!
Ik heb ervaring met Vodafone Passport in andere landen, dus heb niet echt een reden het te wantrouwen (de voorwaarden staan ook duidelijk op de website; 0,79 starttartief, vervolgens normaal tarief). SMS'en is wel duur (0,29) inderdaad, maarja, ik wil 'm puur voor noodgevallen gebruiken. En om bereikbaar te kunnen zijn voor mijn ouders. Ook is het wel leuk om nog sms'jes van vrienden in NL te kunnen ontvangen. Ik denk dat ik in eerste instantie gewoon mijn Vodafone simkaart houd. Mocht ik mijn telefoon meer willen gaan gebruiken, kan ik altijd nog een prepaid kaartje kopen.Larissa schreef:Hi!
Succes!
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
-
- Wereldreiziger
Ik heb een kaart van United Mobile (Engels nummer (+44)) en die zijn duidelijk in de tarieven overal ter wereld. O.a. Australië en Nieuw-Zeeland inkomende gesprekken gratis, uitgaande 25ct opstarttarief + 29ct per minuut, sms ontvangen gratis, sms versturen 29ct (dat dan maar niet teveel doen). Het verschilt per land waar je bent maar de kosten zijn volgens mij voor internationaal bellen echt aantrekkelijk, bekijk alle kosten hier:
http://www.united-mobile.com/download/r ... lan_en.pdf
En je ouders/vrienden etc. kunnen je bellen via hallobuitenland.nl wat hun altijd, waar dan ook ter wereld 10ct per minuut kost (voor bellen naar een engels mobiel nummer).
http://www.united-mobile.com/download/r ... lan_en.pdf
En je ouders/vrienden etc. kunnen je bellen via hallobuitenland.nl wat hun altijd, waar dan ook ter wereld 10ct per minuut kost (voor bellen naar een engels mobiel nummer).
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Vodafone Passport werkt inderdaad prima. In meerdere landen gebruikt en nooit problemen mee gehad. Had nog wel een vraagje, heb het niet zien staan namelijk, maar ben je helemaal niet van plan om een Australische simkaart te kopen? Want hoe wil je dan hostels/busmaatschappijen/werk/mensen die je leert kennen in Oz bellen of sms'en? Ik vond het echt wel heel belangrijk om een Australische simkaart te hebben, aangezien je geen zin hebt om voor elk telefoontje dat je moet plegen naar een telefooncel te lopen. Als je gewoon een normale prepaid neemt, kan je al een kaartje voor 10 dollar (6 euro) kopen en dan krijg je ook 10 dollar beltegoed. Je merkt vanzelf wel dat je hem vaker gebruikt dan je vooraf verwacht! Veel plezier alvast trouwens!
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Hi!
Als familie en vrienden vanuit nl naar jou nederlandse nummer bellen of smsen dan loopt dit niet via vodafone passpoort.
Jij betaald dus vanaf de grens.Als je een australisch nummer hebt betaal je helemaal niets als je gebeld en/of gesmst word.
En net wat Sandra zegt, je wilt ook wel eens hostels o.i.d bellen , dat wil je echt niet doen met je nederlandse telefoon. Vrienden en familie kunnen ook gewoon naar je australische nummer bellen en smsen. Mijn advies is toch om een australisch nummer aan te schaffen zoals de meeste reizigers doen, het zijn echt de kosten niet. Maar je moet kiezen wat jij vind dat het beste bij je past. In ieder geval heel veel succes en veel plezier op je trip !!!!
Als familie en vrienden vanuit nl naar jou nederlandse nummer bellen of smsen dan loopt dit niet via vodafone passpoort.
Jij betaald dus vanaf de grens.Als je een australisch nummer hebt betaal je helemaal niets als je gebeld en/of gesmst word.
En net wat Sandra zegt, je wilt ook wel eens hostels o.i.d bellen , dat wil je echt niet doen met je nederlandse telefoon. Vrienden en familie kunnen ook gewoon naar je australische nummer bellen en smsen. Mijn advies is toch om een australisch nummer aan te schaffen zoals de meeste reizigers doen, het zijn echt de kosten niet. Maar je moet kiezen wat jij vind dat het beste bij je past. In ieder geval heel veel succes en veel plezier op je trip !!!!
-
- Wereldreiziger
Wat kost bellen binnen Australië dan? Op Vodafone Australië staat dat je daarmee prepaid belt voor 30dollarcent per 30seconde, dat is dus 60dollarcent per minuut = 29eurocent per minuut plus een starttarief van 20dollarcent (=±10 eurocent), dat betekend 15eurocent per keer meer voor mij (opstarttarief), in Nieuw-Zeeland verwacht ik dat hetzelfde(?). twee keer een prepaidkaart kopen betekend 2x5= 10 euro (globaal), daarvoor kan ik 66 gesprekken 15ct meer betalen, ik geloof niet dat ik zo vaak ga bellen! Nu heb ik hetzelfde nummer, anders eerst een Australische, dan een Nieuw-Zeelandse. En is gesprekken ontvangen in Australië en Nieuw-Zeeland door buitenlandse nummers dan wel gratis?
Verder ben ik het helemaal eens met wat jullie zeggen hoor Je moet doen wat goedvoelt. Ik heb voor United Mobile gekozen omdat ik dan overal ter wereld één nummer heb, waar ik voor 10ct per minuut op gebeld kan worden en wat mij in de meeste landen dan niks kost. De tarieven zijn ook niet belachelijk hoog (in Australië is alleen het opstarttarief een paar cent hoger). Enige nadeel is dat sms'en duur is (29ct per sms) maar dat kan ik ook wel laten (ontvangen is trouwens gratis).
Maarja misschien valt het wel zwaar tegen, ik weet het ook niet ga ook pas voor het eerst (A)
Verder ben ik het helemaal eens met wat jullie zeggen hoor Je moet doen wat goedvoelt. Ik heb voor United Mobile gekozen omdat ik dan overal ter wereld één nummer heb, waar ik voor 10ct per minuut op gebeld kan worden en wat mij in de meeste landen dan niks kost. De tarieven zijn ook niet belachelijk hoog (in Australië is alleen het opstarttarief een paar cent hoger). Enige nadeel is dat sms'en duur is (29ct per sms) maar dat kan ik ook wel laten (ontvangen is trouwens gratis).
Maarja misschien valt het wel zwaar tegen, ik weet het ook niet ga ook pas voor het eerst (A)