Route Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Route Thailand

Bericht door ketting »

Ik ga maandag voor 20 dagen naar Thailand. Heb al wat reiservaring maar ben nog niet eerder in Thailand geweest. Ik doe het graag rustig aan en ben niet op zoek naar de partyspots, al vind ik het wel leuk als het een beetje levendig is. Ik begin met 3 dagen Bangkok en wil mij daarna voornamelijk richten op het midden en noorden omdat ik begrepen heb dat het weer in januari doorgaans wat wisselvalliger is in het zuiden. Mijn idee is om eerst te gaan naar Ayuthaya, Sukhothai en Chiang Mai en omstreken. En dan de laatste 5/6 dagen naar een relatief rustig eiland (Koh Chang / Ko Kood?).

Hebben jullie tips? En wat zou een handige route zijn? Ik zag dat bijvoorbeeld de nachttrein naar Chiang Mai al is volgeboekt....
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Route Thailand

Bericht door Erik »

De route lijkt mij vrij logisch. Van Chiang Mai naar een van de eilanden is wel een hele tour (wanneer je niet gaat vliegen). Koh Chang is best een aardig eiland, maar net als voor alle eilanden moet het weer wel okay zijn anders zit je echt vast want veel meer is er niet te doen. (Spreek uit ervaring).

Weet niet of je het recente artikel met logische reisroutes door Thailand al hebt gezien? Misschien dat je daar nog wat tips uit kan halen of dat @IlseGovers nog wat kan toevoegen?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 27264.html
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: Route Thailand

Bericht door stevenl »

ketting schreef: 01 jan 2018 17:27 Ik ga maandag voor 20 dagen naar Thailand. Heb al wat reiservaring maar ben nog niet eerder in Thailand geweest. Ik doe het graag rustig aan en ben niet op zoek naar de partyspots, al vind ik het wel leuk als het een beetje levendig is. Ik begin met 3 dagen Bangkok en wil mij daarna voornamelijk richten op het midden en noorden omdat ik begrepen heb dat het weer in januari doorgaans wat wisselvalliger is in het zuiden. Mijn idee is om eerst te gaan naar Ayuthaya, Sukhothai en Chiang Mai en omstreken. En dan de laatste 5/6 dagen naar een relatief rustig eiland (Koh Chang / Ko Kood?).

Hebben jullie tips? En wat zou een handige route zijn? Ik zag dat bijvoorbeeld de nachttrein naar Chiang Mai al is volgeboekt....
Weer kan wisselvalliger zijn in de Golf van Thailand, maar aan de Andaman Kust ben je in deze tijd vrijwel zeker van erg mooi weer.
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Route Thailand

Bericht door ketting »

Bedankt voor de tips. Ik ga denk ik met de bus naar het noorden en dan vanaf Chiang mai vliegen naar één van de eilanden.
ClairevH
Vakantieganger
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:07

Thailand combineren met..

Bericht door ClairevH »

Ik ga november/december 4 weken die kant op (ik ga nu uit van landing op bangkok)

Ik ben in 2016 al in Thailand geweest dus heb al eea gezien.
We hebben toen sukhothai , pai en Chiang rai overgeslagen. Dus dat dacht ik nu te gaan doen , dan heb ik ook nog tijd zat om wat anders te gaan doen..

Welk land is makkelijk te bereizen en makkelijk aan te reizen vanaf bangkok ?

Zelf dacht ik aan laos.

Bangkok, sukhothai, Chiang mai , pai, chiang rai en dan laos OF direct vanuit bangkok naar Luang Prabang reizen.

4 weken laos lijkt me alleen lang.. ik kom niet zo vaak routes tegen van 4 weken.. Iemand toevallig mooie route ?
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Route Thailand

Bericht door Travelator »

@ketting

Ik weet niet of je extreme rust en natuur zoekt op de eilanden, maar als je niet van party spots houdt, raad ik een combinatie Ko Chang Noi (Ko Chang aan de Andaman kust, niet de grote Ko Chang) en Ko Payam aan. Deze liggen vlak bij elkaar, zijn makkelijk te bereiken en ook het meest noordelijk aan die kust, dus het minst ver van Bangkok.
Ko Kood ken ik niet, maar op de grote Ko Chang is (of was een paar jaar geleden) Bang Bao nog redelijk rustig.
Andere optie zou zijn Ko Lanta, daar heb je van alles wat, feestjes en ook rustige spots en is een goede basis voor snorkel tripjes oid, of Ko Yao Noi, rustig en ook erg mooi.
Dit is een goede site om te checken: http://tezzasthaiinfo.blogspot.nl/2007/05/ko-lanta.html
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Route Thailand

Bericht door ketting »

Ik ben inmiddels weer thuis. Uiteindelijk ben ik na Bangkok in Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Mai en Pai geweest. Ik heb me prima vermaakt en erg goed weer gehad. De eilanden komen wellicht een andere keer. Zou dan graag naar o.a. Khao Sok en de Andaman kust gaan.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Route Thailand

Bericht door Travelator »

Haha sorry, had niet in de gaten dat je post al zo oud was...
Laptop een maand stuk geweest, helemaal in de war!
Fijn dat je het goed hebt gehad :)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Thailand combineren met..

Bericht door ketting »

De vluchten vanaf Bangkok naar Chiang Mai, Laos of Cambodja zijn doorgaans niet zo duur dus er zijn genoeg mogelijkheden. En lijkt je Myanmar niet wat? Is ook over land vrij goed te bereiken.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Thailand combineren met..

Bericht door Jenny »

Vier weken Laos lang?!? Ik ben vier weken in Laos geweest, en heb echt dingen over moeten slaan.

In het noorden zijn prachtige bergen en kun je mooie trekkings doen. In het zuiden zijn eilanden (geen zee :)) en watervallen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ClairevH
Vakantieganger
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:07

Re: Thailand combineren met..

Bericht door ClairevH »

ketting schreef: 02 feb 2018 23:33 De vluchten vanaf Bangkok naar Chiang Mai, Laos of Cambodja zijn doorgaans niet zo duur dus er zijn genoeg mogelijkheden. En lijkt je Myanmar niet wat? Is ook over land vrij goed te bereiken.

Myanmar lijkt me ook wel enorm mooi maar is het nu niet lastig ivm die onrust daar ?
ClairevH
Vakantieganger
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:07

Re: Thailand combineren met..

Bericht door ClairevH »

Jenny schreef: 03 feb 2018 10:42 Vier weken Laos lang?!? Ik ben vier weken in Laos geweest, en heb echt dingen over moeten slaan.

In het noorden zijn prachtige bergen en kun je mooie trekkings doen. In het zuiden zijn eilanden (geen zee :)) en watervallen.
Je kan er vast wel maanden blijven ;-) maar ik zoek niet perse van de gebaande paden.
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: Thailand combineren met..

Bericht door ketting »

ClairevH schreef: 08 feb 2018 19:52
Myanmar lijkt me ook wel enorm mooi maar is het nu niet lastig ivm die onrust daar ?
Dat is eigenlijk vooral in de gebieden waar de meeste toeristen niet komen. Yangon, Mandalay, Bagan en Inle lake zijn veilig.
ClairevH
Vakantieganger
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2016 20:07

Re: Thailand combineren met..

Bericht door ClairevH »

te veel keus, te weinig tijd ;-)

Meest makkelijk is natuurlijk vanaf bkk door te vliegen naar volgende land, maar ik wil ook wel graag deel thailand pakken wat ik vorige keer niet heb kunnen doen.

Dus Sukhothai en Pai wil ik iig op de route doen. Chiang Rai niet persé. Dan vanaf daar naar Laos denk ik. Ik wil niet met de boot, dus zsm naar Luang Prabang, vieng vang, Vientiane kort pakse, boloaven vlakte (die plain of jars hoeft voor mij niet zo), 4000 Island en dan terug thailand in en afsluiten op een lekker tropisch eiland.

Ik heb een volle maand de tijd
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Re: Thailand combineren met..

Bericht door LaosFan »

4 weken in Laos is ^O^

Welkom in Laos!!

Het land heeft echt veel te bieden en vooral aan de toerist die het met iets minder luxe en organisatie uit kan houden is dit een land wat op veel plaatsen zelfs nog redelijk onontdekt is.

En kom gerust ook even langs bij ons in het verre zuiden (Si Phan Don / 4000 Islands / 4000 Eilanden).

Als je meer specifieke vragen hebt lees ik het ook graag.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten