Australië: Wel of geen reisorganisatie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Petra
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2006 11:41

Qas reizen ervaringen

Bericht door Petra »

Heeft er ook iemand ervaringen met qas reizen? Mijn grootste wens is om naar Australië te gaan. Omdat ik niet graag alleen wil reizen dacht ik aan een groepsreis.
willemvdwoude
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mei 2010 20:19
Locatie: Dokkum
Contacteer:

Re: Qas reizen ervaringen

Bericht door willemvdwoude »

Super leuke plannen! Zelf ben ik niet met een groepsreis gegaan maar als je dat wel wilt doen heb ik goede verhalen over "walkabout" gehoord.
Hoogvlieger
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2019 09:18

4 weken met Riksja (of liever zelf regelen? help!)

Bericht door Hoogvlieger »

Hoi allemaal,

Wij willen in september onderstaande route gaan afleggen met camper. Ik ben echter meer backpacken gewend en zou alles liever zelf regelen. Heeft iemand toch ervaringen met Riksja en zou dit ook aanraden? Ik heb het gevoel dat de spontaniteit wel redelijk weg is op deze manier, maar aan de andere kant heb je in zo'n korte periode wel een planning nodig. Iemand wellicht zelfs deze reis gemaakt en weet of het goed te doen is in dit tijdsbestek?


https://www.australieonline.nl/rondreiz ... amperreis/ :
"Overzicht
Reisschema: Sydney - woestijnstadje - Ayers Rock - Kings Canyon Kloof - Devil's Marbels - Katherine Kloof - Kakadu National Park - zeilen bij Whitsundays - Fraser Island - Brisbane

Reisduur: 29 dagen / 28 nachten

Reissom: vanaf € 1639,- p.p. bij 2 personen (excl. fee's en binnen- en buitenlandse vluchten)

Reiswijze: individuele camperreis

Reisperiode: mei – oktober (november – april regenseizoen in het noorden en noorden van de oostkust)

Vluchten: internationaal en binnenlands optioneel bij te boeken

Tijdens deze camperreis bezoek je geheel individueel de ruige ongerepte Outback en de afwisselende oostkust. Je begint in bruisend Sydney met het bekende Opera House, Harbour Bridge en de surfstranden. Daarna vlieg je naar Alice Springs in het rode hart, waar je per camper in elf dagen ontspannen naar Darwin in het tropische noorden rijdt. Via Uluru (Ayers Rock) en Kings Canyon rijd je dwars door de Outback en Nationale Parken als Katherine Gorge en de uitgestrekte wetlands en Aboriginal Rockart in Kakadu. Vervolgens vlieg je naar zonnig Cairns, waar je eerst gaat snorkelen over het Great Barrier Reef. Vervolgens reis je opnieuw per camper in elf dagen via de oostkust zuidwaarts naar trendy Brisbane, het eindpunt van de trip. Witte palmstranden, een bezoek aan het grootste zandeiland ter wereld Fraser eiland en zeilen langs de adembenemende Whitsundayeilanden; het is allemaal mogelijk."
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: 4 weken met Riksja (of liever zelf regelen? help!)

Bericht door Kims »

Hi,

Het is zelf te regelen maar vaak krijg je via reisorganisaties betere deals. Je kan het zelf vergelijken qua kosten.

Willen jullie alles rijden trouwens? Dat zijn echt gigantische afstanden voor weinig tijd... ik zou wat minder ver uit elkaar liggende plekken kiezen want dit betekent vooral veel in de auto zitten, beetje jammer. Of anders zou ik vliegen van Sydney naar Alice of Ayers Rock en dan eventueel naar Darwin rijden, vervolgens naar Cairns vliegen en dan naar Brisbane rijden. Dat is nog heel veel maar beter behapbaar. Minder is meer in dit geval, denk ik.

Ter vergelijking, wij hebben dezelfde route omgekeerd gedaan in 3 maanden... we reisden rustig met een bus maar wij hadden nog het gevoel enorm veel over te moeten slaan.

Succes met de planning
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Hoogvlieger
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2019 09:18

Re: 4 weken met Riksja (of liever zelf regelen? help!)

Bericht door Hoogvlieger »

Hoi Kims,

Bedankt voor je reactie! Excuses, ik dacht dat het plaatje erbij geüpload was. Sydney - Alice Springs is inderdaad een vlucht, en van Darwin naar Cairns ook. Hopelijk zit het plaatje er nu wel bij.
Bijlagen
Aus.JPG
Aus.JPG (47.45 KiB) 3617 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: 4 weken met Riksja (of liever zelf regelen? help!)

Bericht door Kims »

Ah ok, dat is beter ^O^

Ziet er goed. Is prima zelf te doen en regelen. Weet niet of dat goedkoper is. Je kunt online naar huurprijzen kijken van auto's. Er komen wel extra kosten bij wanneer je die op 1 plek oppikt en een andere terugbrengt. Dit kan niet bij alle verhuurbedrijven, ligt aan hun vestigingen.

Wat zit er bij die prijs verder inbegrepen?

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Arnout3008
Reisexpert
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 apr 2015 16:14
Locatie: Wereldwijd

Re: 4 weken met Riksja (of liever zelf regelen? help!)

Bericht door Arnout3008 »

Wij gaan een soortgelijke reis maken met z'n 4en, vliegen in op Melbourne (3dagen daar), rijden naar Sydney (3 a 4 dagen daar), waarna we naar Alice Springs vliegen, daar 5 dagen blijven en dan door naar Cairns vliegen. Vanaf daar rijden we tot Brisbane in ongeveer 4 weken tijd.

Het zelf regelen is wel een hoop werk, maar het is wel te doen. Qua camper of autohuur kun je goedkoper uitkomen, maar dat is wel afhankelijk van de data die je wilt gaan natuurlijk. Wij komen met z'n 4en ruim 2.000 euro goedkoper uit door vluchten en campers zelf te regelen in plaats van via een organisatie.
Once a year, go someplace you’ve never been before.


Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: 4 weken met Riksja (of liever zelf regelen? help!)

Bericht door Erik »

Misschien dat @RiksjaTravel hier zelf ook wat input over kan geven aangezien ze ook actief zijn op het forum.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: 4 weken met Riksja (of liever zelf regelen? help!)

Bericht door Kims »

Arnout3008 schreef: 09 mar 2019 12:22 waarna we naar Alice Springs vliegen, daar 5 dagen blijven en dan door naar Cairns vliegen.
Vijf dagen in Alice is trouwens kort als je buiten de attracties en bezienswaardigheden in en rond het stadje ook nog Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon (aanraders!!) wil bezoeken aangezien ze op zeer grote afstanden liggen van Alice. Zeker 6-7 uur rijden van Alice naar Uluru alleen al...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast