2 maanden backpacken Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Francine
Reisexpert
Berichten: 243
Lid geworden op: 08 jun 2010 21:36

Re: 2 maanden Australie

Bericht door Francine »

Januari en februari zijn niet de beste maanden voor de (noord)oostkust. Tot aan Brisbane is het prima, maar daarna kom je toch echt in het regenseizoen terecht. Niet alleen is het dan erg warm en erg vochtig, maar ook zitten er veel kwallen in het water. Nu schijnen die minder in de outerreefs te zitten, maar wel iets om rekening mee te houden!
De maanden die je noemt, zijn dan wel weer perfect voor het zuiden. Het is daar dan volop zomer, maar dat komt niet zo erg overeen met je duikplannen. In het zuiden kun je ook wel duiken, maar wordt minder gedaan. Wel kun je op veel plekken surfen.
Als je echt voor duiken en surfen gaat, kun je volgens mij beter in een ander jaargetijde gaan...
Azie2009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2009 19:47

4 maanden Australië & Nieuw Zeeland reis route

Bericht door Azie2009 »

Hallo forum leden,

Wij vliegen 1 februari naar Auckland en willen daar een camper(van) huren voor 5 weken NZ,
Starten met een paar dagen rust en dan in 4,5 weken het noorder en zuidereiland bezoeken.
Is dit haalbaar? Tips altijd welkom.

Dan vliegen wij van Christchurch via Melbourne naar Hobart voor een week Tasmania.
Vanuit Hobart vliegen wij naar Melbourne of Sydney en huren daar een auto/camper(van) om daar mee naar Adelaide te rijden in 3 weken.
Is dit haalbaar?
Dan vanuit Adelaide met the Ghan naar Alice springs, vanuit daar met een 4x4 rondje kings Canyon-Ayers rock- Alice Springs, inleveren 4x4. dit rondje + the Ghan in 1 week.
Is dit haalbaar?

Dan vanuit Alice springs met een auto via stuart highway naar darwin incl. Kakadu NP. Dit willen wij rijden in 1,5 week.
Vanuit Darwin vliegen wij naar Cairns.

Vanuit Cairns rijden wij per camper(van) naar Sydney.
Voor dit stuk hebben wij 7 weken! Is dit te lang?
Wij willen op dit stuk rustig aan doen, snorkelen, zwemmen, surfen en relaxen maar zijn geen types die 3 dagen op een strand kunnen liggen.
Is het uiteindelijk beter om nog een week extra in NZ te pakken en dan in 6 weken de oostkust te ontdekken of in 5 weken oostkust en nog 2 weken naar Singapore en vanuit daar naar bijv. Bali te vliegen?
Wij vliegen terug op 31mei vanuit Sydney of 2 weken eerder nog naar Indonesië.

Uit ervaring weet ik dat wij redelijk snelle reizigers zijn, en we vaak tijd over hebben.
Wij hebben geen idee qua tijd hoe lang wij nodig hebben?

Hopelijk hebben krijgen wij goeie tips en kunnen jullie ons verder helpen.
Alvast bedankt.b
Azie2009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2009 19:47

Re: 4 maanden Australië & Nieuw Zeeland reis route

Bericht door Azie2009 »

[quote="Azie2009"]Hallo forum leden,

Wij vliegen 1 februari naar Auckland en willen daar een camper(van) huren voor 5 weken NZ,
Starten met een paar dagen rust en dan in 4,5 weken het noorder en zuidereiland bezoeken.
Is dit haalbaar? Tips altijd welkom.

Dan vliegen wij van Christchurch via Melbourne naar Hobart voor een week Tasmania.
Vanuit Hobart vliegen wij naar Melbourne of Sydney en huren daar een auto/camper(van) om daar mee naar Adelaide te rijden in 3 weken.
Is dit haalbaar?
Dan vanuit Adelaide met the Ghan naar Alice springs, vanuit daar met een 4x4 rondje kings Canyon-Ayers rock- Alice Springs, inleveren 4x4. dit rondje + the Ghan in 1 week.
Is dit haalbaar?

Dan vanuit Alice springs met een auto via stuart highway naar darwin incl. Kakadu NP. Dit willen wij rijden in 1,5 week.
Vanuit Darwin vliegen wij naar Cairns.

Vanuit Cairns rijden wij per camper(van) naar Sydney.
Voor dit stuk hebben wij 7 weken! Is dit te lang?
Wij willen op dit stuk rustig aan doen, snorkelen, zwemmen, surfen en relaxen maar zijn geen types die 3 dagen op een strand kunnen liggen.
Is het uiteindelijk beter om nog een week extra in NZ te pakken en dan in 6 weken de oostkust te ontdekken of in 5 weken oostkust en nog 2 weken naar Singapore en vanuit daar naar bijv. Bali te vliegen?
Wij vliegen terug op 31mei vanuit Sydney of 2 weken eerder nog naar Indonesië.

Uit ervaring weet ik dat wij redelijk snelle reizigers zijn, en we vaak tijd over hebben.
Wij hebben geen idee qua tijd hoe lang wij nodig hebben?

Hopelijk hebben krijgen wij goeie tips en kunnen jullie ons verder helpen.
Alvast bedankt.

Erik
michiel
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 aug 2014 20:29

Re: 4 maanden Australië & Nieuw Zeeland reis route

Bericht door michiel »

Hey Erik,

Mooie reis ben je aan het plannen! Ik kan alleen tips geven over de oostkust van Australie.

Mocht je twijfelen wel/niet naar Melbourne te gaan, dan kan ik alleen maar adviseren: gaan. Van de grote steden aan de oostkust was Melbourne mijn favoriet.

Verder heb ik Sydney - Cairns afgelegd in 8 weken. Ik ben ook een vrij 'snelle' reiziger, en achteraf had ik wel wat langer willen blijven in sommige plaatsen. Ik zou dus niet bang zijn dat 7 weken 'te lang' is, maar als je 1 a 2 weken anders kunt invullen door bijv. Bali mee te pakken, is dat een afweging.

Als je nog vragen hebt over de oostkust, stel ze gerust...
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: 4 maanden Australië & Nieuw Zeeland reis route

Bericht door Kims »

Hi,

Wanneer zijn jullie in de tropen? Hebben jullie naar de seizoenen gekeken?

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
MarieDerolez

2 maand verblijven in Australië

Bericht door MarieDerolez »

Hallo!

Ik vertrek eind januari 2018 voor 2 maand met een vriend naar Australië, om daar stage te volgen bij een kinesitherapeut in Narrabeen , ten noorden van Sydney. Onze vluchten zijn geboekt, maar we zijn nog op zoek naar logement. Iemand die ons kan helpen? We zochten reeds op airbnb en gumtree, maar dat is stinkend duur.. Zijn er andere (lees: goedkopere) opties om 2 maand ergens te logeren met z'n twee?

Dankjulliewel :)

Marie
Michel1988G
Vakantieganger
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 apr 2017 17:01

Re: 2 maand verblijven in Australië

Bericht door Michel1988G »

Je kan natuurlijk ook twee maanden in een hostel gaan zitten.. Ik heb zelf een hostel geboekt in Sydney voor 32 AUD per nacht. Goed, je geeft wel privacy op natuurlijk door in een hostel te gaan zitten, maar je krijgt er wel sociaal gedoe voor terug.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: 2 maand verblijven in Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Er zijn verschillende websites op Google to vinden voor het huren van kamers. Je kan anders ook zelf een advertentie plaatsen op 1 van die sites of Gumtree.

Zorg dat je t inclusief rekeningen hebt zodat er geen extra kosten bovenop komen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: 2 maand verblijven in Australië

Bericht door Erik »

Heb je inmiddels wat gevonden @MarieDerolez ?
MarieDerolez

Re: 2 maand verblijven in Australië

Bericht door MarieDerolez »

Erik schreef: 15 aug 2017 08:10 Heb je inmiddels wat gevonden @MarieDerolez ?
Nog niet.. We zijn nog aan het zoeken.
MarieDerolez

Re: 2 maand verblijven in Australië

Bericht door MarieDerolez »

Michel1988G schreef: 12 aug 2017 17:47 Je kan natuurlijk ook twee maanden in een hostel gaan zitten.. Ik heb zelf een hostel geboekt in Sydney voor 32 AUD per nacht. Goed, je geeft wel privacy op natuurlijk door in een hostel te gaan zitten, maar je krijgt er wel sociaal gedoe voor terug.
Dat klopt en heb ik ook al overwogen. Maar hostels zijn ook niet super goedkoop daar heb ik gezien en die privacy is zeker ook iets om toch over na te denken. Ik vind het ook nog anders als je moet werken of reizen/verkennen (wat betreft de privacy en slaapkwaliteit). Wel leuk dat je dan allerlei nieuwe mensen leert kennen :).
MarieDerolez

Re: 2 maand verblijven in Australië

Bericht door MarieDerolez »

Kims schreef: 13 aug 2017 09:36 Hi,

Er zijn verschillende websites op Google to vinden voor het huren van kamers. Je kan anders ook zelf een advertentie plaatsen op 1 van die sites of Gumtree.

Zorg dat je t inclusief rekeningen hebt zodat er geen extra kosten bovenop komen.

Succes ermee!
Bedankt voor de tip Kim!
Hoeksie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:49

Australië april-mei 2020

Bericht door Hoeksie »

Hi,

Ik ben bezig met een 4 maanden durende reis van maart t/m juni 2020.
We starten met een maand in de filipijnen en zijn van plan daarna in Australië en/of New Zeeland rond te reizen en vervolgens af te sluiten met ca 2 weken Fiji.

Voor het middenstuk hebben we dus 10 weken. We overwegen om deze helemaal inAutralië door te brengen of in tweeën op te knippen.
Ik kom er niet helemaal uit en hoop hier goede tips te krijgen.

Idee
Vliegen op Darwin en in 10 weken via Kakadu en de Red Centre naar het zuiden door te rijden. Vervolgens via Sydney en Brisbane door naar Cairns.

Vragen:
  • Adelaide en Melbourne (en evt Tasmanië toevoegen? Wil dat met het weer eind april/begin mei? Of direct doorsteken naar Sydney
  • Of vanuit de Red Centre via Mount Isa naar Cairns en vervolgens afzakken naar Brisbane
  • Of wat zou jullie suggestie zijn? Westkust erbij?
  • En wat als we toch kiezen voor 5 weken? Wat is in mei dan de beste optie voor 5 weken?
Ben benieuwd naar de reacties

Christel
Laatst gewijzigd door Arnout3008 op 01 jan 2019 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast :)
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Re: Autralië april-mei 2020

Bericht door Elrosso »

Tasmanie toevoegen?? JA!
En ga minimaal 3 weken naar Nieuw Zeeland. Dat is zoveel mooier en beknopter dan Australie..... Maar Australie is ook erg gaaf alleen alles veel verder uit elkaar.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Autralië april-mei 2020

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie plannen!

In april zit je in het einde van de herfst en begin winter in het zuiden en kan het dus erg nat en koud zijn of worden. Denk zelfs aan vriezen, stormen en sneeuw, zeker in Tasmanië en de binnenlanden van het zuiden!!

Voor het tropische noorden is het dan nog net wat te vroeg, aangezien het droge seizoen in mei begint.

5 of 10 weken lijken veel maar ik zou niet teveel plannen omdat het reizen in Australië intens is, de afstanden gigantisch en het voor zo'n tijd fijn is om wat flexibiliteit in te plannen.

Voor 5 weken kun je overwegen om te beginnen in Brisbane en dan naar t noorden te reizen via de kust en via Mount Isa door te steken richting Alice en omgeving (waar je je makkelijk 1-2 weken kan vermaken). En dan te eindigen in Darwin. Als alternatief kun je ook beginnen in Perth en via de westkust en de Kimberleys (4WD voor de Gibb) in Darwin eindigen. Zorg alleen dat je pas vanaf begin mei in de Kimberleys/ Cairns etc bent. Daarvoor is het te warm, benauwd en zijn veel gebieden nog overstroomt en/of gesloten.

Voor 10 weken kun je bijvoorbeeld in Sydney beginnen en naar t noorden reizen om in Darwin of eventueel Broome te eindigen. Of in Perth beginnen naar t noorden reizen en bijvoorbeeld in Cairns of eventueel Brisbane eindigen.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe jullie willen reizen, wat jullie willen zien en doen etc.

Nieuw-Zeeland is fantastisch maar zal erg koud zijn/ worden vanaf april.

Onder het reisgids gedeelte van deze site en op dit forum kun je veel informatie vinden over specifieke plekken/ routes etc.

Succes met de planning! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast