Aangezien mijn conditie het nul punt bereikt en ik denk ik toch niet zo veel zal klimmen zal ik wel veel te voet af leggen in een wellicht heuvel achtig gebied. Ik wil over 2 jaar vanuit midden amerika richting alaska gaan hiken, liften, en illegaal met de vrachttrein whahaha als dat me lukt....(laatste)
Ik hoor eigenlijk niemand over wandelstokken. Heb je die eigenlijk wel nodig, of alleen als je bergen gaat beklimmen, dan wel erg steil gebied in trekt? Of is dit ook fijn als je gewoon loopt?
Wandelstokken echt nodig?
Re: Wandelstokken echt nodig?
Een wandelstok is zeker handig vooral op oneffen terrein. Alleen je hoeft echt geen kant en klare superdeluxe ding te hebben. Je kunt ook gewoon een recht stok pakken en de schors eraf halen. Aangezien je toch in midden amerika begint kan je daar ook makkelijk aan zo'n stok komen. Je hoeft hem niet eens zelf te maken. Bijvoorbeeld bij het beklimmen van de pacaya vulkaan verkopen ze die voor weinig geld.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wandelstokken zorgen voor balans (lees: evenwicht en verdeling van gewicht).
De extra steunpunten zijn erg nuttig bij beklimmingen maar nog meer bij afdalingen aangezien dit een nog zwaardere belasting is voor je gestel.
Terwijl 'Nordic walking' een fenomeen aan 't worden is, verkies ik licht reizen boven het gebruik van wandelstokken op vlak terrein.
De extra steunpunten zijn erg nuttig bij beklimmingen maar nog meer bij afdalingen aangezien dit een nog zwaardere belasting is voor je gestel.
Terwijl 'Nordic walking' een fenomeen aan 't worden is, verkies ik licht reizen boven het gebruik van wandelstokken op vlak terrein.
-
- Reiziger
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Het leek ons eerst overbodig, maar voor de Annapurna trekking hebben we ze wel gebruikt en we waren er iedere dag weer heel erg blij mee
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl