Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Hoess

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Hoess »

leuke topic... :)
Ik heb me eerste reis naar australië gepland voor november 2012.. dus nog ruim op tijd met alles te regelen ^O^ Ondertussen vind ik veel nuttige tips voor mijn periode daar makkelijker te doen verlopen. Ben namelijk van plan 1 maand te studeren met "EF" in Sydney en de overige 2 maanden te backpacken langs de oostkust.
Ik ben momenteel zoveel mogelijk info aant verzamelen zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan! Zoals budget, hostels, vervoer enzovoort...
Kben benieuwd naar mijn eerste indruk!!! *)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik moet nog iemand tegenkomen die het vreselijk vond in Australië haha. Leuk hoor, lukt het wat met de voorbereidingen? Heb je al een ticket gevonden? En mocht je nog een plekje in je koffer hebben.. Ik houd me aanbevolen 8-)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ik houd me ook aanbevolen! Damn, wat zou ik graag terugwillen.. -O-
Hoess

Bericht door Hoess »

haha... deze reacties stellen me ergens zeer gerust!
Ik twijfel er niet aan dat het super ervaring gaat worden :) Ik heb mijn vliegticket voor te gaan al redelijk goedkoop gekocht :). (denk k toch 600€). Ben alleen nog aan t zien voor een ticket om terug te komen :? Ik ben deze week begonnen aan mijn route uit te werken om af te leggen. Waar ik MOET geweest zijn, the must sees op mijn route!! Het wordt van Sydney tot Cairns! Alleen wil ik zien hoe ik dit ga doen qua vervoer, de bus of een Van huren(mits reisgenoot)? Ben hier nog aan t vgl met anderen...

Blij as k klaar ben voor vertrek *)

ps: Zo'n ervaringsdeskundigen mogen me altijd vergezellen... Tzou me koffer wat meer richting geven ^O^
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Twee maanden een camper huren lijkt me erg duur worden. Maar het is weer te kort om iets te kopen en verkopen. Wat je dan zou kunnen doen is beginnen of eindigen met openbaar vervoer en tussentijds een camper huren.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

zou proberen om lift te vinden bij andere backpackers die een auto hebben, werkt op basis van splitsen benzine kosten, onderdak bv kosten camping en eten. kun je die niet vinden kun je altijd een stuk bus doen of voor een kortere tijd een busje huren.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Je weet wel dat je een visum aan moet vragen, toch? Dit kan heel makkelijk via internet, appeltje eitje! En wat je retourticket betreft: misschien kun je het eens bij Tunafish proberen. Zij hadden vorig jaar voor ons veruit de goedkoopste tickets.. Mét een lange overstap in Taipei, prachtig! ^O^
Ik heb een jaar in Cairns gewoond, dus mocht je nog iets over willen weten.. En als ik het niet weet, vraag ik het aan mijn Ozzie hostfamilies ;)

Enkele artikelen/topics met tips mbt bezienswaardigheden:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si30.html
twijfels-over-route-door-australie-t21435.html
weken-australie-alle-tips-zijn-welkom-t21277.html
reisplannen-australie-feedback-gevraagd-t10306.html
kippie20

Bericht door kippie20 »

Vanmorgen besloten om mn vriendin achterna te vliegen naar australië.. Hier alles opzeggen en gaan met die banaan! (vliegtuig)
Wat een geregel ineens.. heb geen wat er ALLEMAAL geregeld moet worden!
Eerst maar eens mn paspoort verlengen.. anders kan ik geen visum aanvragen.
Wat een stappen allemaal! maar heb er super veel zin in..
Iemand nog dingen die ik absoluut niet mag/moet vergeten?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wat dapper van je!! Wat doet je vriendin daar, werken en rondtrekken? Hoelang ga je? Ben je van plan om je daar definitief te vestigen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wauw wat een stap. Eerst zorgen dat je een visum hebt, vervolgens een ticket. Voldoende geld. Kijk ook eens bij de reisinformatie en dan bij voorbereidingen, inclusief checklistjes. Wat voor reis maakt je vriendin?
kippie20

Bericht door kippie20 »

Ze is aant werk en aan het rondtrekken..
En dat gaan we dan ook samen doen..
Heb er echt zin in!
Heb alleen nu wel de pest aan de zondag -O- .. aangezien je dan niks kunt regelen.. pfff.. maar een beetje proberen te slapen en morgen de dingen gaan regelen! Spannend spannend! *O* :Y
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Fantastisch, Kippie! Gelukkig is het inmiddels maandag en kun je weer verder met organiseren *O* Veel plezier met de voorbereiding en mocht je nog hulp nodig hebben, je weet ons te vinden!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Topic gesplitst, zodat we het gemakkelijker terug kunnen vinden:
wordt-mbo-erkend-australie-t22748.html
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Is er iemand in de buurt van Ningaloo Marine park??

BREAKING NEWS: The first whale sharks of 2012 have been sighted in the Ningaloo Marine Park
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jensje »

Haha, mijn broer was daar vorige week in de buurt te vissen. Hebben nog heerlijk haai gegeten en heb mijn vriezer vol met de lekkerste vissen!!!! Goed seizoen nu, als er haaien zijn, zijn er veel vissen ^O^ Vorig jaar nog was ik aan het zwemmen bij Exmouth vlakbij een aangespoelde dode babywhale en mijn vriend was in een bootje aan het vissen en zagen een 3 meter tigershark 0_0 oeps... niet over nagedacht.
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
Plaats reactie