Soi Dog Foundation

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Rose
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:24

Soi Dog Foundation

Bericht door Rose »

Hallo!

Aankomende november heb ik plannen om naar het buitenland te vertrekken, en ik wil hier graag aan zoveel mogelijk projecten meedoen als handig/leuk is zonder iets te overhaasten. Nou heb ik al het olifanten project in Chiang Mai wat me fantastisch lijkt. Ik was eigenlijk van plan om na een weekendje Bangkok door te vliegen naar Noord-Thailand om daar dit project te doen, en vanaf daar door te trekken naar Laos. Vanaf Laos wil ik graag door naar Cambodja, en van daaruit weer naar Bangkok om vervolgens mijn volgende vlucht te halen.

Nou heb ik bij toeval de site van Soi Dog Foundation gevonden, en het lijkt me zo'n gaaf project om als vrijwilliger bij te helpen! Echter ligt het in Phuket, wat dus eigenlijk helemaal niet op mijn route ligt.
Zijn er makkelijk (goedkope) vluchten vanuit Bangkok of evt. Cambodja hierheen te boeken? Of maak ik het mezelf dan wel erg moeilijk? Ik moet uiteindelijk wel weer in Bangkok uitkomen omdat ik daar mijn vlucht naar Australië moet halen. Heeft iemand hier ervaring met dit project en vrijwilligerswerk, en/of de omgeving?
marcof
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:10

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door marcof »

Hallo rose,

Op www.airasia.com kan je goedkope vluchten boeken. Ook evt. vanaf cambodja, laos.
Rose
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:24

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door Rose »

Bedankt voor de tip!
Kan ik dan het beste vooraf al boeken of ben ik goedkoper uit als ik ter plekke boek?
En als ik als ''van'' een ander vliegveld dan Bangkok invul, kan ik als ''naar'' alleen nog naar Bangkok of Kuala Lumpur kiezen. Kijk ik nou gewoon met mijn neus? Doen ze ook binnenlandse vluchten, bijv. van Noord naar Zuid Vietnam?
marcof
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:10

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door marcof »

Je kan denk ik het beste vooraf boeken.
Als je een vlucht wat savonds laat vertrekt boekt is dat vaak een stuk goedkoper ( kan je zelf kiezen op de site)
Maar als je op www.airasia.com gewoon bangkok(bkk) aanklikt en dan naar dan kan je overal uitkiezen....
Ze hebben 3 vliegvelden in vietnam en op die site kan je daaruit kiezen.
Ben by the way ook weer van plan om vanaf midden nov. tot eind dec. naar thailand te gaan maar dan niet om vrijwilligers werk te doen maar om te reizen/vakantie. o.a. ook naar chiang mai.
Rose
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:24

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door Rose »

Maar als ik nou van bijv. Vientiane naar Ha Noi wil vliegen kan dit niet via deze luchtvaartmaatschappij?
Echt alleen vanaf Bangkok? Mijn plan was ook niet om alleen vrijwilligerswerk te doen, wil graag rondje Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja doen, maar kwam dit project tegen en wilde toch even kijken wat mijn opties hierbij waren. Als (binnenlands) vliegen goedkoop en makkelijk blijkt te zijn kan ik mijn route zodanig aanpassen dat dit project er ook nog bij kan en ik geen tijd verspil aan gebieden die ik toch niet per sé hoef te zien en waar ik gewoon overheen kan vliegen.

Chiang Mai is ook een van de plaatsen waar ik heen wil rond die tijd, wie weet komen we elkaar nog tegen haha.
marcof
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:10

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door marcof »

Ik zit net te kijken maar je kan vanaf vientiane alleen maar naar kuala lumpur via airasia.
Misschien dat je met een andere maatschappij wel die reis kan maken
Maar vergis je niet met vliegen ben je ook niet altijd veel sneller ivm reis naar vliegveld, wachtijden, evt. vertraging, koffers halen en dan nog met de taxi/bus naar je accomodatie.
Maar voor de rest weet ik niet veel over reizen in vietnam laos en cambodja...
Misschien dat je via google wat vind...
Ga in november voor de 14e keer naar thailand dus daar kan ik je nog wel over vertellen als je wat wilt weten.
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door stevenl »

tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door tamararuben »

Hoi hoi,

Vanuit Cambodja kan je ook makkelijk met de bus naar Bangkok. dat is ook een optie voor jou. Vanaf Siem Raap kan je bij elk hostel wel een busreis boeken, qua prijs valt het wel mee (ik weet niet meer precies hoe duur maar waarschijnlijk goedkoper dan een vliegreis) en het is goed geregeld. Wij werden toen opgehaald bij het hostel en in mini-vans gebracht tot de grens, dan ga je alleen de grens over en dan staat er na de grens een nieuwe bus op je te wachten. Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe lang de reis duurt maar dat kan je vast wel op internet ongeveer terug vinden. Van Bangkok kan je trouwens ook goedkoop met de bus naar Phuket trouwens. maar goed, air asia is ook erg goedkoop. busreizen kun je altijd beter ter plekke regelen, er zijn zoveel aanbieders ter plekke. Vluchten bij air asia altijd zo vroeg mogelijk.

hopelijk heb je er wat aan.

groetjes tamara
Rose
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:24

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door Rose »

Super bedankt voor de info!
De bus had ik ook al aan zitten denken, maar dacht niet dat het zo makkelijk zou zijn om met een dag zulke grote afstanden af te leggen. Denk dat ik me een beetje verkeken heb op de afstanden dan, dus de bus ga ik zeker nog een keer overwegen! Volgens jou kan je die dus het beste bij je hotel boeken? Geld dit voor elke busrit, of alleen die waar je het over had van Siem Reap naar Bangkok?
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: Soi Dog Foundation

Bericht door tamararuben »

In een dag is dit dus zeker mogelijk ja.
Ja, Siem Raap is zooo toeristisch, bijna alles is daar ingesteld op de toeristen, dus echt overal kan je busreizen boeken, bij je hotel, bij reisburootjes in het centrum etc. maar bij je hotel is toch het makkelijkst. Ik weet niet meer precies waar je nog meer allemaal heen kon met de bus vanaf siem raap maar er staat me iets bij dat je ook naar een noordelijkere grens van Thailand kon om vervolgens naar een meer noordelijkere gelegen bestemming in thailand te gaan.

succes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast