werken/cursus buitenland voor 45+ers?
werken/cursus buitenland voor 45+ers?
Hallo,
ik vraag me af of er betaald werk in het buitenland te krijgen is voor 45+-ers.
Ik heb het dan over 45+-ers zonder universitaire/beroepsopleiding of dito werkervaring
(ja, het voelt overigens erg stom om zulks niet te hebben.)
Aangezien ik vermoed dat ongeschoold werk helemaal moeilijk te vinden is en daarbij sowieso niet bevredigend,
lijkt het mij waarschijnlijk dat aan werk vooraf zal gaan (of samen zal gaan met) een opleiding .
De enige mogelijkheid die ik daarin zelf zou kunnen bedenken is, Engelse les geven - maar daaraan vooraf gaat een kostbare TEFL-course o.i.d.. en dat is niet zomaar even betaalbaar; is Engelse les geven geen optie in Engelssprekende landen zoals de USA of Canada.
Misschien zijn er andere mogelijkheden. Misschien is er wel werk te vinden, of bestaan er funded projects.
Mooi zou zijn, werk buiten of met de natuur.
Als iemand informatie heeft, dan alvast bedankt
Em.
ik vraag me af of er betaald werk in het buitenland te krijgen is voor 45+-ers.
Ik heb het dan over 45+-ers zonder universitaire/beroepsopleiding of dito werkervaring
(ja, het voelt overigens erg stom om zulks niet te hebben.)
Aangezien ik vermoed dat ongeschoold werk helemaal moeilijk te vinden is en daarbij sowieso niet bevredigend,
lijkt het mij waarschijnlijk dat aan werk vooraf zal gaan (of samen zal gaan met) een opleiding .
De enige mogelijkheid die ik daarin zelf zou kunnen bedenken is, Engelse les geven - maar daaraan vooraf gaat een kostbare TEFL-course o.i.d.. en dat is niet zomaar even betaalbaar; is Engelse les geven geen optie in Engelssprekende landen zoals de USA of Canada.
Misschien zijn er andere mogelijkheden. Misschien is er wel werk te vinden, of bestaan er funded projects.
Mooi zou zijn, werk buiten of met de natuur.
Als iemand informatie heeft, dan alvast bedankt
Em.
Re: werken/cursus buitenland voor 45+ers?
Hola,
Je zou kunnen werken op campings. Er zijn vaak verschillende functies, zoals receptie, animatie, onderhoud, restaurant, winkel, camping beheerder, etc. Campingwerk verdient redelijk goed en je hebt er niet veel werkervaring voor nodig. Als je via campingorganisaties solliciteert, krijg je vooraf ook nog een instructiedag en een map met allemaal tips over campingwerk. Ik heb zelf goede ervaring met Vacansoleil, maar je hebt ook Selectcamp, Eurocamp, Keycamp of check deze website: zomerjobs . nl/Vacatures/ Google op campingwerk en je vindt genoeg opties. Je kan ook zelf campings opzoeken via internet en dan solliciteren. Het enige nadeel is dat het seizoenswerk is, dus vaak alleen van april/mei t/m september. Maar dan heb je in ieder geval wat. Succes!
Saludos,
Sole
Je zou kunnen werken op campings. Er zijn vaak verschillende functies, zoals receptie, animatie, onderhoud, restaurant, winkel, camping beheerder, etc. Campingwerk verdient redelijk goed en je hebt er niet veel werkervaring voor nodig. Als je via campingorganisaties solliciteert, krijg je vooraf ook nog een instructiedag en een map met allemaal tips over campingwerk. Ik heb zelf goede ervaring met Vacansoleil, maar je hebt ook Selectcamp, Eurocamp, Keycamp of check deze website: zomerjobs . nl/Vacatures/ Google op campingwerk en je vindt genoeg opties. Je kan ook zelf campings opzoeken via internet en dan solliciteren. Het enige nadeel is dat het seizoenswerk is, dus vaak alleen van april/mei t/m september. Maar dan heb je in ieder geval wat. Succes!
Saludos,
Sole
Hello, ik kwam laatst een aantal sites tegen waar je informatie kan vinden over vrijwilligerswerk. Ik weet niet of dat iets is voor je, maar daar speelt leeftijd zeker geen rol en het lijkt me een leuke uitdaging en voldoening om iets goed voor dieren of het milieu te doen. hier zijn de links. en ja, waarom niet een keer meteen iets heel geks doen en naar Australie gaan? Ik zit er ook over na te denken. Ik ben nu boven de 50, heb geen kinderen en zou alleen moeten kijken hoe ik zo iets zou kunnen financieren.
http://www.helpx.net/ en http://www.wwoof.com.au/
Engelse les geven in Engelstalige landen zonder taal diploma? Dat lijkt me gewoon moeilijk. Of ben je een native speaker? Misschien heb je iets aan die twee links. Ik heb alleen goede dingen over die organisaties gehoord. Veel geluk, ik hoop dat je iets gaat vinden wat bij je past! groetjes van aurora70
http://www.helpx.net/ en http://www.wwoof.com.au/
Engelse les geven in Engelstalige landen zonder taal diploma? Dat lijkt me gewoon moeilijk. Of ben je een native speaker? Misschien heb je iets aan die twee links. Ik heb alleen goede dingen over die organisaties gehoord. Veel geluk, ik hoop dat je iets gaat vinden wat bij je past! groetjes van aurora70
Qreply
Beste Em, wat dacht je van katoenplukken in australie? verdient behoorlijk maar is wel loodzwaar. Ook is er geregeld werk om fruit te plukken.
Zelf ben ik 46 en ben bijna klaar met mijn mbo-V (verpleegkunde) Richting GGZ
Weet iemand of dit diploma mij aan werk kan helpen in oz?
eelt!
Zelf ben ik 46 en ben bijna klaar met mijn mbo-V (verpleegkunde) Richting GGZ
Weet iemand of dit diploma mij aan werk kan helpen in oz?
eelt!
Hartelijk dank voor de reacties.
Mijn stiekume wens is om ooit naar de USA te gaan, het zou het mooist zijn als daar ook werk te vinden is.
Ik weet niet of dat het geval is gezien de huidige economische situatie, maar alle tips zijn welkom.
Ondertussen wil ik wel graag de praktische mogelijkheden gaan onderzoeken voor werk op campings, katoen- en fruitplukken enz. in den wereld; weet iemand daar misschien een link voor?
Zijn er bv. bureaus via welke dit aangeboden wordt? Of buitenlandse linken?
Bij voorbaat dank.
Groet
Em
Mijn stiekume wens is om ooit naar de USA te gaan, het zou het mooist zijn als daar ook werk te vinden is.
Ik weet niet of dat het geval is gezien de huidige economische situatie, maar alle tips zijn welkom.
Ondertussen wil ik wel graag de praktische mogelijkheden gaan onderzoeken voor werk op campings, katoen- en fruitplukken enz. in den wereld; weet iemand daar misschien een link voor?
Zijn er bv. bureaus via welke dit aangeboden wordt? Of buitenlandse linken?
Bij voorbaat dank.
Groet
Em
hoi em, ik heb je al twee links gestuurd, maar weet niet zeker of je de berichten in je thread ook daadwerkelijk leest.... het is trouwens helemaal niet zo moeilijk de eerste stappen te doen. om ergens naartoe te gaan heb je sowieso altijd geld nodig. het is gewoon een kwestie van planning en doelstelling. werken in de VS kan je eigenlijk vergeten als je geen green card hebt, behalve als je het leuk vind ergens clandestien te werken, bijna niets te verdienen en 's avonds doodmoe te zijn. dat lijkt me geen perspectief. als je vrijwilligerswerk wil doen, kan je het best even googlen en op een bepaald land zoeken. ik snap niet precies waar je nou eigenlijk naar toe wilt, of maakt het je niets uit
) veel geluk - ik hoop dat je op gegeven moment iets leuks gaat vinden!

Qreply
In mijn zoektocht naar werk in het buitenland voor langere tijd, kwam ik op de volgende links;
(werken op een cruiseschip)
royalcareersatsea . com/pages/destinations
cruiseweb . nl/werkenopeencruiseschip.html
Eentje voor werken in Frankrijk, Spanje e.d.;
wereldwerk . eu
Vacansoleil is ook een goede, mits je naast Engels, bvk ook nog een andere taal spreekt. Je kunt voor langer aan de slag (leeftijd geen bezwaar,ik ben zelf nl. 45 en kan aan de slag)
Als je alleen Engels/Nederlands spreekt, is Selectcamp/Eurocamp een optie. De verdiensten zijn alleen lager dan Vacansoleil en je zult er dan ook meer schoonmaakwerkzaamheden.
Succes met de zoektocht!
(werken op een cruiseschip)
royalcareersatsea . com/pages/destinations
cruiseweb . nl/werkenopeencruiseschip.html
Eentje voor werken in Frankrijk, Spanje e.d.;
wereldwerk . eu
Vacansoleil is ook een goede, mits je naast Engels, bvk ook nog een andere taal spreekt. Je kunt voor langer aan de slag (leeftijd geen bezwaar,ik ben zelf nl. 45 en kan aan de slag)
Als je alleen Engels/Nederlands spreekt, is Selectcamp/Eurocamp een optie. De verdiensten zijn alleen lager dan Vacansoleil en je zult er dan ook meer schoonmaakwerkzaamheden.
Succes met de zoektocht!