Handige en goedkope vliegroute Denpasar, Bangkok, KL of ?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Marij
Wereldreiziger

Handige en goedkope vliegroute Denpasar, Bangkok, KL of ?

Bericht door Marij »

Ik wil 4 maanden in mijn eentje gaan backpacken in Zuid- Oost Azië. Ik wil sowieso eerst naar Bali, Lombok (Gilli Islands), Java (borobodur) en naar de orang oetans op Sumatra. Verder ligt alles nog open.

Globaal is het plan om vanaf Bali in Noordwestelijke richting over land en over water te reizen naar Maleisie of Thailand. Ik zou eigenlijk ook nog heel graag naar Angkor Wat in Cambodja willen.
Maar wat is haalbaar in een rustig reistempo?

Ik weet het... voor jullie een onmogelijke vraag, maar ik stel hem toch :) Ik kom er nl. maar niet uit, maar de tijd dringt (ik wil in april weg) dus ik moet binnenkort een vliegticket gaan boeken.

Daarom ook de volgende vraag: wat is volgens jullie de goedkoopste en handigste vliegroute voor bovenstaande reisroute?

1.) Heen :Bali, retour vanaf Bangkok (of Kuala Lumpur of Singapore?)
2.) Of retourtje Bangkok (vanaf Bangkok met Air Asia naar Bali, terug naar Bangkok over land en over water via java, sumatra en maleisie)
3.) Of retour Kuala Lumpur (vanaf KL met Air Asia naar Bali, terug naar KL over land en over water via java, sumatra en maleisie)
4.) of retour Singapore ( vanaf Singapore met Air Asia naar Bali, terug naar Bangkok over land en over water via java, sumatra en maleisie)

Iemand nog andere opties?

Voor tips qua dingen die ik echt moet zien, sta ik uiteraard ook open.

SP. In 2007 ben ik naar Thailand en Laos geweest en ik heb toen ontzettend veel aan dit forum gehad. Voor alle mensen die zoveel tijd en energie in dit forum steken: Bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Handige en goedkope vliegroute Denpasar, Bangkok, KL of

Bericht door Erik »

In een goede maand kun je in ieder geval van Bali naar Jakarta reizen en veel zien :) Heb zelfde andere kant op gereist maar met precies 4 weken en alle dingen die we gezien hebben was het best intensief. De snelheid waarmee je kunt reizen hangt natuurlijk ook af van je budget.

Als ik mij niet vergis is rechtstreeks vliegen naar Bali duurder dan op b.v. Kuala Lumpur. Je kunt dan beter een binnenlandse goedkope vlucht proberen te scoren. Op Bangkok vlieg je volgens mij sowieso het goedkoopst, maar je zou dan moeten kijken wat de extra kosten zijn wanneer je naar je vervolg bestemming vliegt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Er gaan uiteraard geen binnenlandse vluchten van KL naar Bali ;)

Maar het is inderdaad goedkoper om naar KL te vliegen, of naar BKK. Je kan dan naar Bali met bijvooerbeeld Air Asia. Voordeel van een retourtje BKK is bovendien dat je aan het eind van de reis niet 'helemaal' terug hoeft naar Indonesie, en dat je geen nieuw visum hoeft te kopen.

Aangezien je naar Bali, Java en Sumatra wilt, zou ik een visum van 60 dagen aanvragen voor vertrek. Je kan daarna naar Maleisie en Thailand. Als je tijd over hebt zou je een week naar Angkor Wat willen, als je geen tijd over hebt sluit je je reis in BKK. Je kan dan ter plekke prima plannen, en je hoeft je niet te haasten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat jullie steeds de tijd nemen om te reageren.
Ik heb inmiddels al het forum doorgespit en veel gelezen, maar mocht ik desondanks toch een vraag stellen die al vaak gesteld is en waarvan ik het antwoord dus hier op de site kan vinden, dan hoor ik het graag!

Ik heb inmiddels wat dingen uitgezocht en qua werk en financiën zou ik max. 5,5 maand (i.p.v. 4 maanden) wegkunnen. Goed nieuws dus!
Nu wordt het alleen lastiger om een goedkoop en handige vliegroute te vinden want...doordat ik meer tijd heb wil ik eigenlijk ook heel graag naar Nieuw Zeeland en nu is het dus onhandig geworden om een retourtje Bangkok te boeken.

* Zouden jullie met me mee kunnen denken over een handige vliegroute ? Ik kom er even niet meer zo uit.
Ik wil dus naar Maleisie, Sumatra, Java, Lombok, Bali en Nieuw Zeeland. (Als het kan ook naar Cambodja, maar dat kan evt ook uitgesteld worden naar een andere reis)
Ik wil in ieder geval beginnen met relaxen op een strand en dus eindigen in Nieuw Zeeland.

Wat is handig?
Vliegen (enkeltje) op Bangkok of Kuala Lumpur bijvoorbeeld en dan afzakken per trein/bus/boot naar Bali en van daaruit een Air Asia vlucht naar Nieuw Zeeland.
Vervolgens vanaf Nieuw Zeeland terug Amsterdam / Dusseldorf / Brussel ??

Heeft iemand goede tips?

Laatste vraag
- Is September - oktober niet te koud om naar NZ te gaan? (of zit je dan net aan het begin van de lente?)
( qua totale reisperiode zit ik vast aan mei - half oktober. Nieuw Zeeland wil ik dus (ivm het weer) aan het einde doen.)
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Iemand nog tips wat betreft reisroute en of het wel raadzaam is om in augustus en september naar Nieuw Zeeland te gaan?
Of is het qua temperatuur en weer beter om NZ uit te stellen tot een andere reis (en dan tussen dec - febr te gaan)?

Anyone?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk dat je ticket kosten met al die enkeltjes wel flink hoger zal zijn dan wanneer je een goede retour ticket hebt en misschien met een strategische tussenstop werkt. Nadeel daarvan is dat je misschien te vroeg in nieuw zeeland bent.
Plaats reactie