stage Kenia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Kaylee
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2011 20:16

stage Kenia

Bericht door Kaylee »

Hooi reizigers!
ik ga binnekort voor ong. 4 maanden op stage naar Kenia ontzettend spannend natuurlijk!
zijn er mensen die evt. nog tips hebben bijvoorbeeld over de vaccinaties, eten etc..
alvast bedankt!
Annemarieke1990
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2010 20:25

Re: stage Kenia

Bericht door Annemarieke1990 »

Hey Kaylee,

Jammer dat ik je bericht nu pas lees! Ik neem aan dat je inmiddels al vertrokken bent naar Kenia? If so, hoop ik dat je een prachtige ervaring aan het opdoen bent.

Mocht het nog nut hebben (if not voor jou misschien wel voor anderen). Wat betreft vaccinaties kun je mijns inziens altijd het beste gewoon een afspraak maken bij de GGZ of een ander vaccinatiebureau. Let wel: de prijzen van vaccinaties verschillen per GGZ afdeling heel erg. Het is dus vaak de moeite waard om even uit te zoeken welke vaccinaties waar wat kosten, zeker als je de kosten van openbaar vervoer vergoed krijgt kan dit je veel geld schelen. Malaria medicatie is in ieder geval een aanrader. Over het algemeen worden vooral Lariam bij verblijf van 3-meer maanden) en Malarone (verblijf korter dan 3 maanden) voorgeschreven. Vraag alsjeblieft goed naar de bijwerkingen voordat je een keuze maakt!

Wat eten betreft wordt altijd geadviseerd geen eten van de straat te kopen (denk aan de kruiwagens met vruchten, mahindi choma (geroosterde maïskolfen), chapo (soort pannenkoek)). Ook heeft eten waarvan je kunt zien hoe het bereid wordt volgens menig reisgids de voorkeur. Wat mij betreft lijkt me dit wel zo verstandig als je voor een aantal weken in Kenia bent, omdat je dan niet de helft van je reis met voedselvergiftiging op bed wilt liggen. Als je er zoals jij echter voor vier maanden bent dan luidt mijn advies: probeer vooral uit! Zes maanden Afrikaans eten hebben mij geleerd dat ik het eten uit lokale soms redelijk shabby uitziende restaurantjes vaak lekkerder vindt dan dat in dure restaurants. Probeer wel echt altijd drinkwater uit flessen te drinken (of tabletten die het water reinigen te gebruiken).
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: stage Kenia

Bericht door menasil »

Ik neem aan dat je de GGD afdeling bedoelt... Bij de GGZ geven ze geen vaccinaties en hoef je hopelijk niet heen als je naar Kenia gaat ;)

Maar wel fijne tips! Kan nooit kwaad want er is vast altijd wel iemand die dit soort info zoekt :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten