Beste manier om Sapa te zien

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Zeeman

Beste manier om Sapa te zien

Bericht door Zeeman »

Wie weet wat de beste manier is om Sapa te bezichtigen. Is dat goed op eigen houtje te doen, of is het slimmer om dat middels een excursie te doen, en wat is dan een goed reisbureau?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Beste manier om Sapa te zien

Bericht door bolletjeom »

gewoon in hanoi een tourtje boeken! Er zijn tal van burootjes.
Het is wel slim om voor het boeken even een paar toeristen aan te spreken om te vragen of ze onlangs zo'n trip hebben gedaan en via welk burotje. Zo kom je aan een betrouwbaar adresje.

Zo'n tourtje wil zeggen dat ze een treinkaartje regelen. Vervoer tussen trein en sapa (paar uur met de bus), acco hebben geregeld en er een gids is met wie je mee kunt op een wandeling als je wilt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ook ik heb een prima ervaring met het boeken van een toer in Hanoi. Ik kwam destijds in Sapa een stel tegen die moeite had met het boeken van een goede toer ter plaatse. Dit is inmiddels 3 jaar geleden dus kan nu anders zijn. Ik boekte destijds in het Especen Hotel. Kreeg een goede gids en prachtig hotel!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb het zelf gedaan. Zelf een kaartje gekocht voor de nachttrein, en ter plekke een guesthouse gezocht. In Sapa kun je een aantal kortere wandelingen maken zonder gids, je guesthouse kan je daarbij helpen. In de lonely planet staan ook tips. Uiteraard kun je ook ter plekke gidsen huren voor langere wandelingen, of een excursie boeken naar de zondagsmarkt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik heb het ook zelf gedaan.Dan heb je de meeste vrijheid qua tijd en hoe je die tijd wilt besteden. In sapa zelf heb ik bij een bureautje een 2 daagse homestay geboekt. Zeker de moeite waard! ook nog op einge houtje wat dingen gedaan, hoogste punt bezocht, markt.. Goed te doen! Ter plekke onderdak geregeld en met de bus doorgegaan naar hanoi.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie