Nare, enge, vieze en gevaarlijke beesten
Nare, enge, vieze en gevaarlijke beesten
Je hoort er niemand over, maar iedereen is er bang voor wanneer ze het veilige beschermende Nederland verlaten. De grote insecten, giftige reptielen en alle andere onaangename beesten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wat zijn jullie op reis tegen gekomen, en hoe zijn jullie ermee omgegaan?
Onze reis is tot nu toe gelukkig zonder grote incidenten verlopen. We zijn vijf maanden op pad en tot gisteren hebben we alleen een vette schorpioen gezien, enkele kakkerlakken en vreemde insecten. In de zee zijn we verscheidene keren door een kwal te grazen genomen (ook al letten we beiden goed op). Gisteren echter liep ik op blote voeten door de gang van de slaapkamer naar de keuken (we werken nu tijdelijk in een weeshuis en hebben een huis voor ons eigen) en tot mijn grote schrik zette ik mijn blote voet op slechts 30 centimeter van een vette tarantula neer... voor mij de grootste spin in mijn leven maar volgens Wikipedia een kleintje... hij was zeker groter dan mijn handpalm, tien a twaalf centimer in diameter (inclusief poten) en een lijf van vier cm... na heel veel gegil en geschreeuw zijn we hem te lijf gegaan met een bezem en insecticiden... niet erg humaan en ik schaam me er enigzins voor, maar hij was echt te groot om los te laten lopen.
spijtig genoeg had ik niet het lef om nog een keer over de spin heen te stappen om de camera te pakken. Er zijn dus geen foto's van een levende spin al getuigen.
Onze reis is tot nu toe gelukkig zonder grote incidenten verlopen. We zijn vijf maanden op pad en tot gisteren hebben we alleen een vette schorpioen gezien, enkele kakkerlakken en vreemde insecten. In de zee zijn we verscheidene keren door een kwal te grazen genomen (ook al letten we beiden goed op). Gisteren echter liep ik op blote voeten door de gang van de slaapkamer naar de keuken (we werken nu tijdelijk in een weeshuis en hebben een huis voor ons eigen) en tot mijn grote schrik zette ik mijn blote voet op slechts 30 centimeter van een vette tarantula neer... voor mij de grootste spin in mijn leven maar volgens Wikipedia een kleintje... hij was zeker groter dan mijn handpalm, tien a twaalf centimer in diameter (inclusief poten) en een lijf van vier cm... na heel veel gegil en geschreeuw zijn we hem te lijf gegaan met een bezem en insecticiden... niet erg humaan en ik schaam me er enigzins voor, maar hij was echt te groot om los te laten lopen.
spijtig genoeg had ik niet het lef om nog een keer over de spin heen te stappen om de camera te pakken. Er zijn dus geen foto's van een levende spin al getuigen.
wij hebben in 6 maanden tijd een schorpioen. meerdere kwallen. 1 keer een slang. en heel veel gekko's kleine en grote, hagedissen. een paar hornbill's op koh chang en natuurlijk apen gezien.
en we wilden bij de wilde olifanten gaan kijken maar dat kon helaas niet doorgaan omdat de terreinwagen kapot was.
en we wilden bij de wilde olifanten gaan kijken maar dat kon helaas niet doorgaan omdat de terreinwagen kapot was.
Kakkerlakken helaas veel te veel en te vaak. 1 keer dat er een in mijn rugzak was gekropen maar het engst was toch toen er een over het bed holde (ja ik lag er in)..
Verder van alles. Het land van de enge insecten is toch echt guatemala.. Al deze dingen zagen we daar:

Een spinnetje / een neushoorn kever / dit was een scorpioen (ja ik laat hem niet lopen voor de foto)
Ook lekker sta je te douchen zie je opeens dit, ik heb nog nooit zo snel mijn kleren aangetrokken en uit de douche gesprongen.
ops:

Verder van alles. Het land van de enge insecten is toch echt guatemala.. Al deze dingen zagen we daar:
Een spinnetje / een neushoorn kever / dit was een scorpioen (ja ik laat hem niet lopen voor de foto)
Ook lekker sta je te douchen zie je opeens dit, ik heb nog nooit zo snel mijn kleren aangetrokken en uit de douche gesprongen.

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik vind geen enkel beest eng. En als ik weer eens een schorpioen in de douche heb, neem ik eerst mijn camera en verzoek ik hem na de fotosessie vriendelijk de hut/kamer te verlaten.
Ook al eens wakker geworden van een rat die over me liep, en vanalles onder m'n voeten voelen kraken toen ik in een grot wandelde (zoals bij Indiana Jones ... het watje
).
Een paar weken terug lag ik op mijn buik op 1,5 meter van een adder.

Ik had vroeger reptielen, amfibieën, insekten en schorpioenen in terraria en kweekte het voeder zelf. Mijn fascinatie ging zo ver dat ik het voeder zelf begon op te eten (zoals meelwormen, krekels en sprinkhanen). En op m'n reizen haalde ik mijn hartje op bij het grote aanbod aan kevers, kikkers, slangen, cavia's en grotere vreemde dieren.
Ik kan de dierenliefhebbers gerust stellen dat mijn interesse nu vooral ligt bij het fotograferen van deze dieren (vooral macro).
Ook al eens wakker geworden van een rat die over me liep, en vanalles onder m'n voeten voelen kraken toen ik in een grot wandelde (zoals bij Indiana Jones ... het watje

Een paar weken terug lag ik op mijn buik op 1,5 meter van een adder.

Ik had vroeger reptielen, amfibieën, insekten en schorpioenen in terraria en kweekte het voeder zelf. Mijn fascinatie ging zo ver dat ik het voeder zelf begon op te eten (zoals meelwormen, krekels en sprinkhanen). En op m'n reizen haalde ik mijn hartje op bij het grote aanbod aan kevers, kikkers, slangen, cavia's en grotere vreemde dieren.
Ik kan de dierenliefhebbers gerust stellen dat mijn interesse nu vooral ligt bij het fotograferen van deze dieren (vooral macro).
- bolletjeom
- Reisexpert
beestjes...al zoveel gezien op plekken waar ik ze liever niet zag dat ik ze niet eens op kan noemen
maar ik heb nog wel ergens wat foto's . ik zal ze binnenkort eens opzoeken maar het weer is daarvoor nu veels te lekker
mijn meest recente gruwel verhaal is in de jungle van Ecuador waar tijdens het eten een joekel van een kakkerlak mijn open mond in vloog! :shock:
Ik beet dus ineens op een levendbeest en voelde zijn pootjes op mijn tong. Als een speer het ding uitgespuufd maar die had in zijn stress dus in mijn mond ge...piest??poept?? ik weet het niet. Maar een heeeel vies bitter/zuur spulletje in mijn mond
Spoelen met water maar ik had letterlijk de blaren in mijn mond staan.
Niet voor herhaling vatbaar!!!
maar ik heb nog wel ergens wat foto's . ik zal ze binnenkort eens opzoeken maar het weer is daarvoor nu veels te lekker
mijn meest recente gruwel verhaal is in de jungle van Ecuador waar tijdens het eten een joekel van een kakkerlak mijn open mond in vloog! :shock:
Ik beet dus ineens op een levendbeest en voelde zijn pootjes op mijn tong. Als een speer het ding uitgespuufd maar die had in zijn stress dus in mijn mond ge...piest??poept?? ik weet het niet. Maar een heeeel vies bitter/zuur spulletje in mijn mond
Spoelen met water maar ik had letterlijk de blaren in mijn mond staan.
Niet voor herhaling vatbaar!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Haha, ik krijg een steeds vreemder beeld bij jou Kohraya. Je bent toch niet een soort Bear Grylls, van Man vs Wild/Ultimate Survival hekohraya schreef:Ik had vroeger reptielen, amfibieën, insekten en schorpioenen in terraria en kweekte het voeder zelf. Mijn fascinatie ging zo ver dat ik het voeder zelf begon op te eten (zoals meelwormen, krekels en sprinkhanen). En op m'n reizen haalde ik mijn hartje op bij het grote aanbod aan kevers, kikkers, slangen, cavia's en grotere vreemde dieren.

Ik ben trouwens ook niet echt bang voor vreemde beesten, maar vind ze i.h.a. wel smerig. Als ik een rat in de jungle zie lopen, word ik daar niet bang van, maar als hij over m'n bed zou lopen (gelukkig niet meegemaakt) dan vind ik dat extreem ranzig!!! Ik sta ook rustig vrij dichtbij foto's van een Tarantula te maken, maar als ik hem in mijn hut gezien had, dan had ik echt de gids wel effe gevraagd of ie dat best effe weg zou willen halen

Het "ergste" dat ik meegemaakt heb, is een schorpioen op m'n kamer in Mexico. Enorme tik met zo'n Teva slipper/schoen (ja, had ik toen mee

In de jungle voel ik me iha wel veilig, maar vooral omdat er dan een gids bij is. In Rurre ging bv ook een verhaal rond, dat kok + gids het Spaans benauwd kregen toen er in de Pampa een heel klein, heel erg giftig slangetje rondliep in het kamp.....en dit zijn dezelfde lui die verder nergens bang voor zijn! Ook wel indrukwekkend: er komt een kudde van een paar 100 wilde zwijnen langsrennen! Eentje zag ons en bleef effe stilstaan. Het was peligroso, en bij een aanval moesten we in een boom klimmen

- bolletjeom
- Reisexpert
- bolletjeom
- Reisexpert
Dit "ding" zat in ons hutje in thailand en was niet bijster slim. hij vloog in blinde paniek door ons hutje daarbij regelmatig ons rakend (waarna wij in blinde paniek waren) en hij kon de uitgang maar niet vinden.
We hadden het licht binnen uit gedaan en J. stond met zijn zaklamp hem naar buiten te lokken. Na een uurtje ofzo snapte het ding het eindelijk. hier zit ie op de buitendeur bij te komen van zijn hersenschuddingen

We hadden het licht binnen uit gedaan en J. stond met zijn zaklamp hem naar buiten te lokken. Na een uurtje ofzo snapte het ding het eindelijk. hier zit ie op de buitendeur bij te komen van zijn hersenschuddingen

- bolletjeom
- Reisexpert
in onze wc in de jungel van ecuador.
een collega van hem heeft tijdens een ander bezoek van mij aan diezelfde jungle ook een bezoek gebracht aan mijn wcpot. maar ik had toen niet de tegenwoordigheid van geest om mijn camera te zoeken want hij sprong met enorme sprongen door mijn hutje, via mijn bed en mijn been (ieekks!!) naar buiten.
als je net een boomkikker zonder problemen op je bed hebt zien springen slaap je iets onrustiger! 8)

een collega van hem heeft tijdens een ander bezoek van mij aan diezelfde jungle ook een bezoek gebracht aan mijn wcpot. maar ik had toen niet de tegenwoordigheid van geest om mijn camera te zoeken want hij sprong met enorme sprongen door mijn hutje, via mijn bed en mijn been (ieekks!!) naar buiten.
als je net een boomkikker zonder problemen op je bed hebt zien springen slaap je iets onrustiger! 8)

een tarantula in tien stukken...

gekko's betrapt...

Geen tarantula, maar zeker niet de kleinste spin... lekker koken met zo'n beest in de keuken.

Geen idee wat het is, maar het was zeker een foto waard.

De laatste vage knakker.
De laatste drie foto's zijn allemaal uit Guatemala, de eerste twee uit Honduras.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik herhaalbolletjeom schreef:ach watje!oll:
je weet hoeveel reismaanden ik al op mijn conto heb staan en ik heb maar 3 foto's!
statistisch gezien kan je dus maanden reizen zonder iets geks in je bed te vinden
"ja, dit soort topics en foto's bevorderen echt mijn reislust naar die landen. .... NOT! "
- bolletjeom
- Reisexpert
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Nare, enge, vieze en gevaarlijke beesten
oeh bah, wat een enge foto's, vooral de spinnen dan want daar ben ik echt doodsbenauwd voor de rest maakt me niet heel veel uit..
ben al wel eens wwakker geworden, van een rat of muis die over me heen liep.. maar goed die beesten vind ik dus totaal weer niet eng.. in montenegro was het ook nog wel eens uitkijken dat ik niet met mijn slippertjes op een slang ging staan en verder de kakkerlakken en gekko's boeien me ook niet heel erg, al heb ik die liever niet op mijn lijf net als al die vreemde beestjes in de nachttrein in India..
nee spinnen daar moet ik niets van hebben en ben ik echt benauwd voor, hoop dan ook nooit een tarantula of andere spin in me bed of waar dan ook tegen te komen
ben al wel eens wwakker geworden, van een rat of muis die over me heen liep.. maar goed die beesten vind ik dus totaal weer niet eng.. in montenegro was het ook nog wel eens uitkijken dat ik niet met mijn slippertjes op een slang ging staan en verder de kakkerlakken en gekko's boeien me ook niet heel erg, al heb ik die liever niet op mijn lijf net als al die vreemde beestjes in de nachttrein in India..
nee spinnen daar moet ik niets van hebben en ben ik echt benauwd voor, hoop dan ook nooit een tarantula of andere spin in me bed of waar dan ook tegen te komen