5 of 6 maand Azie

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
moo
Vakantieganger

5 of 6 maand Azie

Bericht door moo »

Hoi!

Volgend jaar wil ik graag 5 a 6 maand door Azie trekken. Ik wil hierbij beginnen in Bangkok, dan naar Chiang mai, om vervolgens de grens over te gaan naar Laos,dan door Cambodja, Zuid-Vietnam, Noord-Vietnam. Daar wil ik een vlucht nemen naar Java of Bali via Maleisië.
Globaal schema:
februari Bangkok -> Noord-Thailand
maart Laos
april Cambodja -> Zuid-Vietnam
mei Noord-Vietnam
juni Midden en Oost Java en/of Bali
juli Bali (yoga/meditatie/massage/koken)

Voor mijn hele reis (incl. vliegtickets) heb ik een budget van €5000.
Ik wil veel beleven, dingen zien en doen, onder de bevolking zijn en de cultuur leren kennen. Ook zou ik mij graag willen verdiepen in yoga/meditatie/massage/koken. Duiken en stappen hoeft voor mij niet. Ook zou ik nog wel 1 a 2 maandjes vrijwilligerswerk willen doen (op Bali en in een van de andere landen).

En ik vroeg mij af: is dit haalbaar qua budget en qua reistijd? Ik wil niet gehaast reizen, en op sommige plekken misschien wat langer blijven ivm vrijwilligerswerk.

Suggesties en tips zijn meer dan welkom! :)
Alvast bedankt!

Groetjes, Monique
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 5 of 6 maand Azie

Bericht door Tikva »

Als je niet wilt stappen/duiken en een beetje uitkijkt met dure tourtjes en gewoon in budgetaccomodatie slaapt dan is je budget goed te doen.

Je moet alleen de visum situatie even bekijken, voor vietnam kan je een 30dg visum krijgen dus jou plan van 1,5 maand kan niet tenzij je weer het land uitgaat en een nieuw visum aanvraagt. Voor indonesie krijg je ook standaard een maand maar je kunt vooraf een 2 maanden visum aanvragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Die cursussen die je wilt doen kan je mijn inziens beter in Thailand doen.
moo
Vakantieganger

Bericht door moo »

Dexter schreef:Die cursussen die je wilt doen kan je mijn inziens beter in Thailand doen.
Hey Dexter,
Ben nu wel erg benieuwd waarom :)

tnx!
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Chiang Mai is wel zo'n beetje het walhalla op t gebied van cursussen enzo :) Ik weet niet welke keuken jij het lekkerst vindt, maar niks boven Thai! Ten derde, Thailand is boeddhistisch en Bali Hindu, dus als je wilt mediteren kan je dit beter in een boeddhistische omgeving doen. Qua yoga verwacht ik ook meer invloed in Thailand omdat het dichter bij India ligt - en meer vraag naar van toeristen, maar dat weet ik niet zeker.
moo
Vakantieganger

Bericht door moo »

Dankje voor de info!
Ik zag dat je zelf enkele weken in Chiang Mai een meditatiecursus hebt gedaan :) Hoe beviel je dat? De cursus spreekt me erg aan en ik zit er aan te denken om hier ook naartoe te gaan. Hoe lang zou je aanbevelen?
En ander vraagje, heb je de witte loszittende kleding meegenomen uit NL of is dat ook makkelijk daar te kopen (in maat M/38)?
Ik las ook verhalen van mensen die in Chaing Rai cursussen hebben gedaan, ben je daar toevallig ook geweest of heb je er info over?

Dankje alvast!
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Ubud in Bali is ook een walhalla op het gebied van yoga/ massage/ meditatie. Er is ingespeeld op de grote vraag van toeristen.

Voor maat 38 kun je in Azië wel aan kleding kopen. Je kunt het zelfs goedkoop laten maken.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

loesopreis schreef:Ubud in Bali is ook een walhalla op het gebied van yoga/ massage/ meditatie. Er is ingespeeld op de grote vraag van toeristen.

Voor maat 38 kun je in Azië wel aan kleding kopen. Je kunt het zelfs goedkoop laten maken.
OK, dat was mij niet zo opgevallen in Ubud. Maar hoe authentiek is dat dan, vraag ik mij af.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

moo schreef:Dankje voor de info!
Ik zag dat je zelf enkele weken in Chiang Mai een meditatiecursus hebt gedaan :) Hoe beviel je dat? De cursus spreekt me erg aan en ik zit er aan te denken om hier ook naartoe te gaan. Hoe lang zou je aanbevelen?
En ander vraagje, heb je de witte loszittende kleding meegenomen uit NL of is dat ook makkelijk daar te kopen (in maat M/38)?
Ik las ook verhalen van mensen die in Chaing Rai cursussen hebben gedaan, ben je daar toevallig ook geweest of heb je er info over?

Dankje alvast!
Zeker aan te raden, vooral omdat het stilte retraite is. Ik zou niet naar een meditatiecursus gaan waar je deels mag praten. Als eerste keer kan ik aanraden iets van 10-12 dagen te gaan. Gevraagd wordt naar witte kleding, azie is het walhalla van kleding maar je zou eens moeten weten hoe lang ik heb moeten zoeken naar een plain wit t-shirt in Thailand... Chiang Rai ben ik niet geweest, vond de Mai wel toeristisch genoeg *)
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Dexter schreef:
loesopreis schreef:Ubud in Bali is ook een walhalla op het gebied van yoga/ massage/ meditatie. Er is ingespeeld op de grote vraag van toeristen.

OK, dat was mij niet zo opgevallen in Ubud. Maar hoe authentiek is dat dan, vraag ik mij af.
Ik ging daarvoor naar Ubud, dus omdat ik erop lette zag ik overal folders en uithangborden voor retraites, yoga lessen en massage. Van oudsher wordt deze omgeving bewoond door kunstenaars, te zien aan de vele dorpjes waar houtsnijwerk, schilderijen ed verkocht worden. Dat geeft een bepaalde sfeer die misschien veel spirituele zoekers heeft aangetrokken, waardoor veel toeristen voor die sfeer naar Bali komen. Geen idee wanneer het authentiek te noemen is en wanneer niet. Mijn indruk is dat Hindu's ook met vormen van meditatie bezig zijn, maar dan anders dan de boeddhisten. Net als het boeddhisme in Thailand een andere vorm is dan bijv in China of Tibet.

Het is maar net wat je aanspreekt, en als je kiest wat je interessant lijkt is het denk ik altijd goed.
In Thailand is het aanbod groot in stilteretraites, maat er zijn ook andere mogelijkheden als dat niet bij je past.
moo
Vakantieganger

Bericht door moo »

Dexter schreef: Zeker aan te raden, vooral omdat het stilte retraite is. Ik zou niet naar een meditatiecursus gaan waar je deels mag praten. Als eerste keer kan ik aanraden iets van 10-12 dagen te gaan. Gevraagd wordt naar witte kleding, azie is het walhalla van kleding maar je zou eens moeten weten hoe lang ik heb moeten zoeken naar een plain wit t-shirt in Thailand... Chiang Rai ben ik niet geweest, vond de Mai wel toeristisch genoeg *)
Waarom zou je een stilte retraite aanraden en niet een cursus waarbij je mag praten?
moo
Vakantieganger

Bericht door moo »

Loes, bedankt voor je berichtje!

Welke cursus heb jij in Ubud gedaan?
De omgeving lijkt me heel erg mooi om een cursus te volgen, maar is het niet heel erg commercieel allemaal...?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik vond Ubud behoorlijk toeristisch en zelfs vrij prijzig. Maar geen idee of dit ook voor meditatiecursussen het geval is.
moo
Vakantieganger

Bericht door moo »

Erik schreef:Ik vond Ubud behoorlijk toeristisch en zelfs vrij prijzig. Maar geen idee of dit ook voor meditatiecursussen het geval is.
Dat vermoeden heb ik ook....
momijilicious

Bericht door momijilicious »

Hallo allemaal,

Ik ben zelf ook van plan om 5-6 maanden te reizen. Mijn voorkeur gaat uit de volgende landen in Zuid-Oost Azië:
Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Myanmar, Singapore (3-4 dagen) en Maleisië.
Op dit moment ben ik druk aan het uitzoeken wat mijn budget wordt en hoeveel ik kwijt zal zijn aan overige kosten (zoals vaccinaties, visa, e.d.).

Net als jij Monique, wil ik me verdiepen in yoga/meditatie/massage/koken.
Misschien kunnen we elkaar een handje helpen ^O^ .

Uiteraard hoor ik graag tips/aanbevelingen/suggesties van andere reizigers.

Cheers!
Plaats reactie