Wil een Backpack aanschaffen maar........

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
snuffel

Wil een Backpack aanschaffen maar........

Bericht door snuffel »

dit wordt voor mij de eerste keer dat ik een backpack ga aanschaffen en misschien zijn er mensen die me wat adviezen kunnen geven.
Mijn doel is om hem in ieder geval mee te nemen de Kilimanjaro op (daypack heb ik al)
Wil in ieder geval een backpack met:
* geintegreerde regenhoes
* zijvakjes en vak in de deksel
* ondervak wat open kan (scheelt een hoop graven van bovenaf! :) )
* een backpack met brede schouderbanden, dit heb ik nodig i.v.m. een schouderblessure.

Wie weet hebben mensen nu een bepaald merk/model in hun bezit die hun erg goed bevalt en brede schouderbanden heeft?? ik lees het graag!

Daarnaast zou ik graag wat ervaringen willen weten met winkels waar ze je gewoon goed helpen/adviseren met de aanschaf van een backpack liefst rondom Utrecht, maar ietsje verder is geen probleem als het met openbaar vervoer goed bereikbaar is ;)
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wil een Backpack aanschaffen maar........

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik heb een Lowe Alpine van 20 jaar oud en die bevalt me zeer goed.Denk er aan het is een aanschaf voor de rest van je leven, dus bezuinig er niet op. Ik zie dat Bever Zwerfsport een winkel heeft in Utrecht. Lijkt me een goede plek om je te gaan orienteren. http://www.bever.nl/index.cfm/fuseactio ... d_shop/106

Ik zie dat http://carldenig.nl/ een winkel heeft in Nieuwegein. Persoonlijk vind ik (in Amsterdam) Carl Denig een prettiger winkel dan Bever
Laatst gewijzigd door goedkoopvliegenclub op 21 okt 2011 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

In Utrecht zitten (naar ik weet) twee winkels waar ze goede backpacks verkopen. Dit zijn de Kathmandu (oudegracht) en de Bever (einde Croeselaan). Ik heb de mijne bij de Bever gekocht.

Je hebt tegenwoordig veel backpacks die aan de voorkant ook open kunnen, dan hoef je sowieso niet te graven ;).
Ik zou zelf niet de regenhoes die bij je tas zit meenemen, maar een flightbag die je rondom kunt openritsen zodat je die niet alleen als flightbag kunt gebruiken maar ook als regenhoes. Dit heeft tevens het voordeel dat je dit gemakkelijk op slot kunt doen!

Ik zou van te voren bedenken hoeveel liter je ongeveer nodig hebt en dan naar de winkel gaan om er een aantal te passen. Dit is sowieso handig, dan kunnen ze gelijk de afstelling goed zetten en je uitleg geven over hoe je de rugzak eventueel anders kan afstellen. Bij de Bever deden ze er sowieso gewicht in om te voelen hoe die dan zit, bij de Kathmandu moet je daar zelf even om vragen. Ze hebben echt veel keus en ik ben met die van mij, Lowe Alpine Cerro Torre van 55 liter, erg tevreden!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

snuffel

Bericht door snuffel »

Ja wat betreft het aantal liters, zal ik me behoorlijk aan moeten passen. (zie voor je dat ik voor een weekend al spullen meeneem voor onderhand 1 week )
Ben altijd op vakantie geweest met een koffer dus dit wordt heel wat anders.
Uiteraard ga ik er niet op bezuinigen, aangezien ik een backpack wil die gewoon goed en comfortabel zit.
De Carl Denig ken ik in Nieuwegein, leuke "snuffel" winkel, kreeg ook al het advies om eens in A'dam te komen kijken.
De Bever ken ik ook maar heb daar ook wat mindere ervaring mee kwa kennis van het personeel.
Maar uiteraard goed om ervaringen van anderen te lezen met winkels.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wanneer je de kilimanjaro beklimt hoef je niet zelf je eigen rugzak te dragen dus ik zou me daar niet te veel door laten leiden. Ik kan me voorstellen dan mensen in een winkel je een (te) dure echte trekkingbackpack proberen te verkopen.

Voor vrouwen is ergens tussen de 50-65 liter mooi. Ik heb zelf een deuter backpack en daar ben ik wel heel blij mee, ik denk dat alle backpacks rond de 200 euro range echt wel goed zijn.

Ben je van plan om na je afrika avontuur alleen maar af en toe reizen met een backpack dan is een goedkopere backpack ook goed hoor, bijvoorbeeld eigen merk perry sport (wildebeast) zijn ook prima rugzaken. Heb die ook een paar vakanties gehad (en o.a. 2 maand mee door zuid-amerika gereisd) en is zeker als beginner wanneer je nog niet precies weet wat je wel/niet handig vindt prima als vakantiebackpack.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

staar je niet blind op de schouderbanden. Wanneer jij je rugzak correct draagt dan draag je met je heupen en niet met je schouders. Als ik mijn rugzak op heb kan ik mijn schouders laten zakken en dan zweven mijn schouderbanden ( begrijp je wat ik bedoel?), Tuurlijk is het lekker als ze vet en dik zijn en niet snijden maar als je rugzak verder perfect is dan kan ik mindere schouderbanden op de koop toe nemen.

Laat je goed adviseren over het afstellen van je rugzak. Bij bever hebben ze dit voor me gedaan. De rugzak die ik wilde kopen hebben we even vol geladen met spullen uit de winkel totdat ie een normale vulling en gewicht had en toen hebben ze hem voor me afgesteld.

Ik heb een wolfskin rugzak met een rits op de voorkant. dus ik kan van alle kanten bij mijn spullen. Ik zou niet meer zonder zo'n rits willen.
Geintegreerde regenhoes is echt niet nodig. Zoals al gezegd. Je zult ook een flightbag moeten hebben dus neem er een met een rits zodat je hem ook kunt gebruiken als regenhoes. 2 vliegen in 1 klap. Je beperkt je keuze in rugzakken namelijk enorm als die vaste regenhoes een vereiste is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik ben ook aan het zoeken.
Buiten alle standaard vereisten waaraan hij natuurlijk moet voldoen, wil ik graag een losse daypack (als rugzak).
Vaak dragen mensen (tenminste, ik wel) de daypack los aan de voorkant en ik had een backpack gevonden waarbij je de daypack (aan de voorkant dus) in de schouderbanden kon klikken, zodat het gewicht niet op je schouders hangt, maar idd (meer) op je heupen. Maar ben vergeten de link te bewaren en kan hem niet meer vinden : (
Anybody......?

EDIT: Heb hem inmiddels gevonden.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Sieniej

Bericht door Sieniej »

Ik heb mijne bij de Perry vandaan gehaald en heb er veel plezier aangehad. Had hem voor 50 euro (kreeg er korting op)!!

Ik heb er 6 maanden gebruik van gemaakt in 2010 en een vakantie in 2011. Voordeel is wel dat ik geen hele wandel tochten heb gedaan.

Nu ben ik dus opzoek naar een met de rits aan de voorkant! Maar ik vroeg me nou af, kan ik mijn backpack niet gewoon naar de kleermaker brengen en er een rits in laten naaien? Of is dit nou net weer iets te vergezocht?
bolletjeom
Reisexpert

lijkt me wat ver gezocht. De meeste naaimachines bij de gewone kleermaker kunnen het materiaal van een rugzak ook niet aan. Ik ben ooit voor een reperatie naar een zeilenmaker geweest. Ook sommige naaiatteliers die voor de paardensport werk doen hebben machines die dit materiaal aan kunnen.
snuffel

Bericht door snuffel »

Bedankt voor jullie reacties en de links omtrent een paar rugzakken.
Wat betreft het gewicht ben ik ook op zoek naar een backpack die op mijn lijf wordt afgesteld en waarmee ik dan eigenlijk al het gewicht op mijn heupen draag.
Wat betreft de bredere schouderbanden zullen die voor mij wel noodzakelijk zijn bij een backpack, dus daar kan ik me helaas niet op verkijken.
Het maakt het aanbod misschien wat beperkter maar goed ik hoop de backpack ook niet voor 1 trip aan te schaffen :)
Daarnaast vindt ik het belangrijk dat ik meerdere mogelijkheden heb om ergens uit de tas iets te pakken i.p.v. uitgraven van bovenaf en dat er enkele kleinere compartimenten zijn voor wat spullen die je sneller pakt/nodig hebt.
Ik heb nog ruim de tijd en zal binnenkort eens wat outdoorshops hier in de buurt binnen lopen om te kijken en evt. testen, uiteraard ga ik niet over 1 nacht ijs.
En wie weet loop ik dan over een tijdje tegen een leuke aanbieding aan *)
Ga gewoon alles opschrijven en doen en dan uiteindelijk een beslissing maken, tenslotte zal er ook nog meer aangeschaft moeten worden..................
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Helemaal eens met Bolletjeom. Ga gewoon lekker passen en proberen, want ieder lichaam is anders en het is cruciaal hoe de backpack bij jou zit. Een tas die niet lekker zit is immers alleen maar heel vervelend. Veel succes en alvast veel plezier met de trip!
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik wil dit weekend even gaan kijken (en passen) voor een backpack.
Een van mijn wensen is echter een kleine daypack die afgeritst kan worden en dan kom je eigenlijk bijna meteen uit bij de zogenaamde "travelbags".
Heeft iemand ervaring met het comfort van een travelbag tegenover dat van een "backpack"?
En heeft iemand een indicatie van het maximale gewicht van de tas zelf?
Ik snap dat dat natuurlijk afhankelijk is van de tas, maar maak bv de volgende stelling af:
Ik zou geen rugzak kopen die zwaarder weegt dan (puntje puntje puntje) :?

(ik dacht zelf aan zoiets: http://www.rugzak.nl/rugzak-modellen-tr ... ?model=119)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Waarom kies je voor een daypack die afgeritst kan worden? Heb je zo'n tas gepast met gewicht erin (het zwaartepunt ligt ver naar achter) en ben je niet bang dat je tas (of de inhoud) gestolen wordt?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een travelbag is gewoon een rugzak alleen kan die aan de zijkant helemaal opengeritst worden in plaats van aan de bovenkant. Het draagcomfort zou niet anders moeten zijn.

Een daypack die afgeritst kan worden kan handig zijn maar is niet zo praktisch als het lijkt. Om te beginnen is het heel onhandig om je kleine rugzak vol te stoppen en dan op de grote vast te maken. Dat draagt echt verrot dus je moet zo weinig bagage meenemen dat alles in je grote rugzak past. De afritsbare rugzak is ook vaak net weer te klein om als je op een overnacht tourtje gaat spullen mee te nemen.

Als je met zijn 2e op reis gaat dan zou ik er nooit voor kiezen en in plaats daar van gewoon een goede dagrugzak die je op je buik kunt dragen. Als je alleen op reis bent is het wel een optie zodat je niet verplicht altijd met twee rugzakken moet lopen. Als je al in een stad bent en gewoon overdag naar buiten gaat is een afritsbare rugzak wel weer handig alhoewel ik in de praktijk ook vaak een stoffen schoudertas bij me heb (of ter plekke koop) en daar wat spullen in stop.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie