Schoeisel voor Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Brenda

Schoeisel voor Australië

Bericht door Brenda »

Hallo allemaal,

Wat voor schoenen zouden jullie aanraden mee te nemen naar Australië?

Sowieso een paar slippers (Havaianas), een stel AllStars? En wandelschoenen? Hoge, lage, ademend? Of gewoon van die lelijke sandalen? Of helemaal geen schoenen voor wandelingen?

Ik hoop dat jullie me willen helpen!

Groetjes, Brenda
Kims
Reisexpert

Re: Schoeisel

Bericht door Kims »

Het ligt eraan waar je heen gaat en wat je wil gaan doen... Wat zijn je plannen?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Voor wandeltochten gebruik ik hardloopschoenen, aangezien de wandeltochten die ik maak meestal langer dan 10km zijn. Hardloopschoenen zijn lekker zacht van binnen en veren ook lekker mee tijdens het lopen. Naar mijn mening zijn dat de ideale schoenen voor wandelen.
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

I agree with Kars. Ik heb in Australia bergen beklommen en wandelingen van 10km gemaakt op mijn ordinaire joggingschoentjes. Works as a charm!
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
joost211

Bericht door joost211 »

Had er net met mijn moeder tijdens het avondeten nog een discussie over :p. Ik neem gewoon mijn gympen en slippers mee, en als dat me niet bevalt koop ik daar gewoon een paar wandelschoenen.
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Ik had een paar slippers mee, een paar sneakers en een paar sport/hardloopschoenen. Ik heb best veel gewandeld en dit allemaal op die sportschoenen gedaan.
Echte wandelschoenen vond ik niet echt nodig en die nemen ook veel ruimte in beslag en zijn ook best zwaar. Je kan natuurlijk ook op die sneakers wandelen alleen gaan die natuurlijk wel vies worden. Is misschien vervelend als je die 's avonds weer aan wil doen.
Bobopreis

Bericht door Bobopreis »

Het voordeel van hardloop schoenen boven wandelschoenen, vind ik, dat ze lekker licht zijn. Niet alleen prettig voor in de rugzak, maar ook lekker licht aan de voet. Ik dan wel echt hardloopschoenen, want die ademen veel beter dan andere sportschoenen. Dit lijkt mij persoonlijk het fijnste, om in te wandelen. :)
Ik heb zelf deze Nikes gekocht: [verwijderd]
Die gebruik ik voor zowel wandelen als hardlopen.
Laatst gewijzigd door Erik op 22 sep 2011 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame link verwijderd
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik neem mijn wandel/bergschoenen wel mee aangezien ik die steun in de enkels op geaccidenteerd terrein heel prettig vind.. daarnaast neem ik slippers en instapschoentjes mee.. en mss nog een stel laarzen maar denk dat ik in Sydney nog een paar nieuwe schoenen moet kopen voor erbij..
Brenda

Bericht door Brenda »

Bedankt voor de vele en snelle reacties!
Aan hardloopschoenen had ik nog niet gedacht... Is wel een goeie eigenlijk!
(Ook omdat je die tenminste ook na terugkomst nog kan gebruiken...).

Bedankt!
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jensje »

Zwarte sneakers, zolang ze maar goed profiel hebben! De kleur zwart omdat het overal bij past en je deze naast wandelen ook gewoon aan kunt. Meer heb je echt niet nodig, naast thongs dan natuurlijk..
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Zelf loop ik goed op palladiums. Prima schoenen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
MJG

Bericht door MJG »

Yvonnetje schreef:Zelf loop ik goed op palladiums. Prima schoenen.
Ik heb ook Palladiums aangeschaft! Zitten super!
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik ben nu een paar keer naar Australië geweest en elke keer kom ik toch op de volgende set schoenen uit (allemaal met een dubbele functie!):

- Slippers (voor mooi weer/op het strand en voor onder de douche)
Ik ben gek op deze: http://www.teva-onlineshop.nl/teva-olowahu-w.html, omdat ik daar gewoon lang op kan lopen, ze zitten echt heel lekker, perfect voor mooi weer als je ook wilt wandelen. Nadeel is dat ze niet supersnel drogen en voor onder de douche dus iets minder geschikt zijn. (om eerlijk te zijn heb ik dus ook nog een plastic set slippers mee)

- Stevige Gympen (dichte schoenen die gewoon leuk onder een broek te dragen zijn (niet een bergschoen-look), maar die ook geschikt zijn om langer op te lopen, stevige zool, ook voor beetje oneffen terrein. In Australië hoef je echt geen bergschoenen te hebben)

- 'Nette' schoenen (waar je ook mee uit kunt gaan)
Ik heb een paar enkel laarsjes, hoge laarzen van zachte stof (dus klein op te vouwen en wegen niets) en ballerina schoentjes. Maar ik woon hier, dus als je reist zou ik dit tot 1 paar afnemen.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik heb pas iets nieuws ontdekt.
Ideaal voor wateractiviteiten/sporten en ook om mee te wandelen.
Lekker luchtig : ))
Ik had een paar besteld (herenmodel), maar vond de kleur tegenvallen, dus die heb ik teruggestuurd en ga nu opnieuw deze bestellen (die grijze).
Ze zaten in ieder geval echt zaaaaaaaaalig!

Ik hoop dat het ok is om de link te plaatsen en dat dat geen sluipreclame is...
http://www.teva-nl.com/womens-gnarkosi- ... hoes-water
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Travelator schreef: Ik hoop dat het ok is om de link te plaatsen en dat dat geen sluipreclame is...
sluiKreclame natuurlijk... excuses
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie