Van Laos naar Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
annenas
Vakantieganger

Van Laos naar Cambodja

Bericht door annenas »

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met de route Vientiane (Laos) - Phnom Phen (Cambodja) ?
Uit de meeste reisverhalen maak ik op dat veel mensen vanuit Laos via Vietnam naar Cambodja reizen en dus midden en zuid Laos overslaan.

Ik zou graag jullie ervaringen horen over midden en zuid Laos. Is dit nog erg onbegaanbaar of is het makkelijk af te reizen allemaal? Gaat er een directe trein of bus naar het zuiden? Of raden jullie aan te vliegen van Laos naar Cambodja? Ik heb ongeveer een week om van Vientiane naar Phnom Penn te komen en wil dus liever niet via Vietnam.

Graag hoor ik jullie ervaringen!

Alvast bedankt!

Groetjes, Anne
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Van Laos naar Cambodja

Bericht door Vikken »

Zuid-Laos is perfect doorgaanbaar. Stop in het zuiden ook even in Paksé en bezoek het bolovenplateau. Het zou ook een zonde zijn om Si Phan Don links te laten liggen ;)

Gewoon de bus nemen (treinen rijden er niet in Laos !!!). Je kan ook een binnenlandse vlucht nemen maar geen idee of er vanuit Vientiane gevlogen wordt. Ik deed het voorheen vanuit Luang Prabang naar Paksé via Lao Airlines. Goede maatschappij.

Visum voor Cambodja aan de grens te verkrijgen. Wel handig als je er kleine dollars hebt.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ben het met Vikken eens. 4000 islands (si phan don), Champasak en Kong Lo Cave zijn moeite waard! Het is makkelijk begaanbaar met bus. Het zijn wel redelijk lange afstanden. Je kunt in het zuiden van Laos de grensovergang maken naar Cambodja.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Si Phan Don - Phnom Penh mag je een dag rekenen. Valt redelijk te regelen vanop een vd eilandjes.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Het midden en zuiden van Laos zijn prima begaanbaar. Makkelijker zelfs dan grote delen van het noorden. De nachtbus van Vientiane naar Pakse (in het zuiden) bijvoorbeeld doet er zo'n 12 uur over (grotendeels over vlakke delen). Al sla je dan wel het midden van Laos over. In midden en zuid Laos is ook het e.e.a. te zien wat absoluut de moeite is. Savannakhet bijvoorbeeld is een leuk stadje om eens wat rond te wandelen, Pakse is een klein stadje waar je wel prima even rustig aan kunt doen. Het Bolaven Plateau (niet ver van Pakse) is schitterend en echt de moeite en Si Pan Don (de Vierduizend Eilanden) zijn ook erg de moeite.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik zit op het moment in Pakse. Afgelopen 3 dagen the loop gedaan bij Tha Khaeck (of zoiets). Dat ging precies goed, we hebben maar eenmaal de motorbikes door een tijdelijke rivier moeten tillen ;). The Loop is echt mijn tip van de week voor Laos, maar dan wel met een groep.

Morgen naar Don Det!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

veel plezier marhall!
ik moet die loop nog steeds eens doen. wie weet volgend jaar. Kans is groot dat ik dan naar Laos ga.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
annenas
Vakantieganger

Bericht door annenas »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!! Super! Ik heb zoveel zin om te gaan! :D
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

bolletjeom schreef:veel plezier marhall!
ik moet die loop nog steeds eens doen. wie weet volgend jaar. Kans is groot dat ik dan naar Laos ga.
Wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen voor een mini ATG meeting ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

marshall schreef:Ik zit op het moment in Pakse. Afgelopen 3 dagen the loop gedaan bij Tha Khaeck (of zoiets). Dat ging precies goed, we hebben maar eenmaal de motorbikes door een tijdelijke rivier moeten tillen ;). The Loop is echt mijn tip van de week voor Laos, maar dan wel met een groep.

Morgen naar Don Det!
Loop op Don Det even langs bij Little Eden. Eigenaar is een belg en heeft balletjes in tomatensaus op zijn kaart ^^. Een leuke afwisseling.
Plaats reactie