Ik had een vraagje over het huren van een campervan in Nieuw Zeeland.
Wij gaan namelijk 55 dagen een campervan huren om van het zuidereiland naar het noorder eiland te rijden. Nou is alles al geregeld maar moeten we daar nog borg staan met creditcard. Dit is 2000 NZ dollar en is gelijk je eigen risico. Krijg je dus schade dan moet je die tot 2000 NZ dollar zelf betalen. Je kan dit echter afkopen voor max 50 dagen voor 15 NZ Dollar per dag zodat je nog maar 400 NZ dollar borg/ eigen risico hebt. Dit zou in totaal op 750 NZ dollar komen omgerekend bijna 380 euro aan afkopen. Maar dan moet je dus wel alle schade betalen tot 400 NZ dollar. Volgen jullie het nog?

Mijn vraag aan jullie, wat is jullie ervaring met afkopen van eigen risico? Is dit nodig, ook gezien onze route? Raden jullie het aan of juist af? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik vraag dit omdat we in Australie ook voor een langere tijd een camper willen huren, en dan lopen de kosten wel gauw op.
Je kan natuurlijk altijd op zeker spelen, en het is niet persee onze bedoeling om op belangrijke dingen te bezuinigen ofzo, maar toch even navragen kan geen kwaad.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.