Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
bolletjeom
Reisexpert

Re: geen visum uitgifte meer voor China

Bericht door bolletjeom »

voor zover ik weet is de rust weer terug gekeerd bij de ambassade....dus eigenlijk kan dit topic nu wel op slot.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bicicletty-freddy

China visum verlengen zonder border run

Bericht door bicicletty-freddy »

Ik wil eind maart in China aan proberen te komen, maar dan verloopt ook zo'n beetje mijn Chinese visa dat ik gisteren in mijn paspoort geplakt heb gekregen. Ik weet dat je dan 30 dagen in China kan blijven, maar ik wil graag 3 maanden in China blijven, die tijd heb ik wel nodig om Peking binnen te fietsen. Weet jij hoe ik een "extension" in China kan krijgen? Ik voel er weinig voor om weer een of andere stupide bordercrossing met Vietnam te doen en 1500 km terug met de bus te moeten voor een lullige 2 weken extra zoals het in Thailand tegenwoordig gaat.

Kan iemand mij tips geven?
Rens Wagenbuur

Facebook comment

Bericht door Rens Wagenbuur »

Enige optie is naar HK vliegen en daar regelen. Uit eigen ervaring weet ik dat de test niet mogelijk is.
Rens Wagenbuur

Facebook comment

Bericht door Rens Wagenbuur »

Ik heb zelf de transiberie express genomen en toen binnen een maand afgezakt naar hongkong met trein en bus
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Re: China visum verlengen zonder border run

Bericht door Juansen »

Je kan in elke redelijke stad bij de PSB verlengen als het goed is. Duurt officieel 5 werkdagen, wel bureaucratisch maar het hangt er vanaf waar je bent. Ze kunnen vragen om bewijs van financiële middelen (dat je 100 dollar per dag kan besteden voor de periode die je wil verlengen), om een bewijs van waar je verblijft en dat soort dingen. De mensen die ik sprak lukte dat eenvoudig en in kleinere steden vaak zonder al te veel bureaucratie en soms in korter dan 5 dagen. Bij mij duurde het echter 3,5 weken in Changsha, maar ik had heel veel pech. Ik kwam vanuit Vietnam en fietste naar Shanghai, kostte me inclusief de wachttijd iets meer dan 2 maanden. Tenzij je multiple entry hebt is een visa run over de grens niet eens mogelijk; je moet dan weer een nieuwe aanvragen. Maar als je niet zoveel pech hebt als ik moet het lukken, volgens mij was dat echt een uitzondering.
bicicletty-freddy

Maar is het dan niet beter om gewoon in Hanoi een nieuw visum voor 3 maanden aan te vragen, of moet je sowieso in China elke 30 dagen een extensie regelen? In elk geval bedankt voor je reaktie, ik ben een stuk wijzer. Fred
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Juansen »

Ik herinnerhet me niet meer precies, maar volgens mij is een maand maximaal, anders had ik zelf ongetwijfeld ook voor de 3 maanden gekozen. Bovendien heb je ook een visum nodig om Vietnam binnen te komen, die je van te voren moet aanvragen. Ik denk dat verlengen minder tijd en moeite kost (tenzij ze je ervan verdenken een gezocht crimineel te zijn zoals bij mij, maar dat soort nonsens lijkt me zeer zeldzaam). Hong Kong is wel een optie, ik heb het zelf niet gedaan maar van diverse mensen gehoord dat je daar snel een visum kan krijgen, en wie weet daar wel voor 3 maanden, maar dat moet je aan anderen vragen. iig veel succes!
bicicletty-freddy

Yep, yep, voor Vietnam heb je ook een visum nodig, maar dat had ik al in Bangkok geregeld. Ik ben vanmorgen dan ook zonder veel problemen Vietnam binnengefietst en ik zie wel waar ik de komende 2 maanden fietsen in Vietnam nog wat meer te weten kan komen. In Hanoi zouden ze toch iets meer moeten weten? Nou ja, de komende 2 maanden ben ik nog in Vietnam en wil je bedanken voor je uitleg, het was de meest bruikbare van alle adviezen die ik heb gehad.
rood3

Qreply

Bericht door rood3 »

ik heb ook een paar vraagjes over het verlengen van een chinees visum.
1. Wordt je visum ook verlengd als je deze in nepal hebt gehaald samen met een permit om door tibet te reizen? Want wat ik heb begrepen is dat het tibet permit verder niet in het paspoort komt te staan en het visum wel. of gaan ze dan moeilijk doen omdat je in tibet bent geweest?

2.En is het mogelijk om alleen met een permit vanuit nepal naar tibet te reizen en dan in China een "officieel' visum te halen/verlengen? (dit lijkt mij niet, maar wil het graag zeker weten).

alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het antwoord op bovenstaande vraag weet ik niet, maar ik wil er wel iets aan toevoegen.

Als je China binnenkomt krijg je aan de grens natuurlijk een stempel in je paspoort. Als je bij de Fiendship Bridge de grens tussen Nepal en 'China' overschreid, dan komt daar een stempel van Zhangmu. Ze weten dus dat je in Tibet was, ookal staat de permit op los blaadje!!!!

Ik ben echt nergens zo vaak gescreend en ze grondig doorgelicht als op die grensovergang en Lhasa Airport, je staat echt overal in het systeem ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Visum verlengen in Beijing

Bericht door loeperlive »

Even wat nieuws van het front.
Visum verlengen in Beijing duurt vijf werkdagen. Ja, vijf dagen. Niet twee dagen zoals ons verteld werd door de eigenaars van Harmony hostel in Pingyao...

Oeps, wij hadden nog maar vier dagen over op ons visum, waarvan twee in een weekend dus dat was een kink in de kabel.

Hoe dan ook, mocht je wel op tijd zijn, weet dan dat ze de volgende documenten verwachten:
[*] Paspoort met visum. En dat moet dus nog geldig zijn voor tenminste vijf werkdagen :-s
[*] Bewijs dat je genoeg geld hebt- U$100 per dag. Ze vertelden ons dat je zo'n bewijs heel gemakkelijk bij elke bank kunt krijgen. Toen wij dit echter probeerden bij ABC (agricultural bank of China), werden ons twee formulieren gegeven. Een om een rekening te openen en een ander om geld te storten. Niet echt makkelijk in mijn woordenboek. Meer info kan ik je niet geven, want wij zijn de bank weer uitgelopen.
[*] Recente pasfoto
[*] Bewijs van 'temporary residence', wat je bij de receptie van je hotel moet kunnen krijgen of, als je zoals wij bij vrienden logeert, bij het LOKALE politiebureau.

Dat is het geloof ik. O ja, en je moet betalen maar aangezien ze ons visum niet hebben verlengd, dat schorriemorrie, kan ik je niet vertellen hoeveel het kost.

Wat ik je wel kan vertellen, is wat er gebeurt als je visum verloopt.
Wij mochten, nadat ons visum verlopen was, niet meer in ons hotel blijven.
Gelukkig konden we nog een keer van de gastvrijheid van onze vrienden gebruik maken. Als we hen niet hadden gehad, weet ik niet waar we heen hadden kunnen gaan want alle hotels checken bij het inchecken je visum.

Verder hadden we op het vliegveld bij het inchecken nog een hindernisje. Toen ze constrateerden dat ons visum (1 dag) was verlopen, belden ze een vliegveldmedewerkster. Die mevrouw liep met ons mee, he-le-maal tot de immigratiedienst, waar je normaal gesproken je exit stempeltje krijgt.

Wij waren best wel een beetje zenuwachtig en wat denk je wat de beambte zei?

"Next time you remember"

"Ja, mevrouw."

En vervolgens kregen we een mooi stempeltje en mochten we verder.

Tot zover deze nieuwsflits.
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door loeperlive »

Hoi,

Ik ben in juni via HK China binnengegaan. Visum in HK aangevraagd (Hong Kong dus he ;-) ) en het langste visum dat ik kon krijgen, was een double entry visum voor in totaal 60 dagen.
Wij dachten na dertig dagen terug te moeten naar HK, maar toen hoorden we over het PSB in Zhongdian/ Shangri- La. Daar kun je 's ochtends om een uur of 9 binnenwandelen met je visum (je moet wel in je laatste week zijn) en als er niet veel andere mensen, loop je na Y160 en anderhalf uur weer fluitend en met 30 dagen extra in je paspoort naar buiten!
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Wijziging visumaanvraag China

Bericht door Froja Melet | RM Express »

De Chinese ambassade heeft de benodigdheden voor visumaanvragen gewijzigd.

M.i.v. 1 december 2011 is het voor toeristen weer verplicht een vluchtschema en hotelboeking(en) voor de gehele periode van verblijf bij de aanvraag te voegen en indien van toepassing ook een schema van rondreis.

Zonder deze toevoegingen wordt geen visum meer verstrekt!

Met goede groet,
Froja
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
bolletjeom
Reisexpert

Re: Wijziging visumaanvraag China

Bericht door bolletjeom »

ha! ik wilde precies dezelfde info geven!!
Je was me voor ^O^
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
robinfr

Qreply

Bericht door robinfr »

Dat is fijn! wij gaan in maart naar china, en kunnen pas eind vd maand een visum aanvragen ivm de 3 mndn geldigheid.
Aangezien we backpacken en tibet wilde bezoeken wordt het voor ons nu wel heel lastig om een visum aan te vragen.
heeft er al iemand een loophole gevonden?
We hopen het, India moeten we ook nog regelen...
Plaats reactie