Rugby World Cup 2011 New Zealand
Rugby World Cup 2011 New Zealand
Je wordt er werkelijk waar mee dood geadverteerd hier in Nieuw Zeeland.
Het grootste evenement dat Nieuw Zeeland tot nu toe georganisseerd heeft gaat in 100 dagen van start!
Voor Nederlanders is dit volgens mij niet zo'n spektakel, maar je kunt er hiet niet omheen, sinds ik hier ben (20 januari) hoor je het van alle kanten. De volkssport nummer 1 is duidelijk RUGBY, en waag het niet om het American Football te noemen want dat vinden de Kiwi's niet leuk!
Niet veel lokals hebben er vertrouwen in dat de "ALL-BLACKS" de titel binnen gaan slepen. Maar toch net zoals wij achter ons "ORANJE" staan met voetbal staan de kiwi's achter hun rugby-team.
Zijn er nog mensen die speciaal voor de World Cup deze kant opkomen en er zo mogelijk nog wel een rondreisje Nieuw Zeeland aan vastplakken?
Ik vertrek hier voordat het echt drukker wordt (19 September) maar ik ga zeker een wedstrijdje bekijken en de sfeer proeven!
Het grootste evenement dat Nieuw Zeeland tot nu toe georganisseerd heeft gaat in 100 dagen van start!
Voor Nederlanders is dit volgens mij niet zo'n spektakel, maar je kunt er hiet niet omheen, sinds ik hier ben (20 januari) hoor je het van alle kanten. De volkssport nummer 1 is duidelijk RUGBY, en waag het niet om het American Football te noemen want dat vinden de Kiwi's niet leuk!
Niet veel lokals hebben er vertrouwen in dat de "ALL-BLACKS" de titel binnen gaan slepen. Maar toch net zoals wij achter ons "ORANJE" staan met voetbal staan de kiwi's achter hun rugby-team.
Zijn er nog mensen die speciaal voor de World Cup deze kant opkomen en er zo mogelijk nog wel een rondreisje Nieuw Zeeland aan vastplakken?
Ik vertrek hier voordat het echt drukker wordt (19 September) maar ik ga zeker een wedstrijdje bekijken en de sfeer proeven!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Rugby World Cup 2011 New Zealand
Hallo,
Ik woon in Auckland dus ik krijg het hier gratis mee. Het is inderdaad vrij groot hier. Word hier ook flink gebouwd onder andere ook bij de harbour heel veel nieuwe restaurants en gelegenheden om al de fans hier goed te kunnen ontvangen. Ik geef er zelf inderdaad ook niets om maar goed misschien nog wel kijken of we er wat van mee kunnen krijgen in de stad na de wedstrijd we zullen zien.
Ik woon in Auckland dus ik krijg het hier gratis mee. Het is inderdaad vrij groot hier. Word hier ook flink gebouwd onder andere ook bij de harbour heel veel nieuwe restaurants en gelegenheden om al de fans hier goed te kunnen ontvangen. Ik geef er zelf inderdaad ook niets om maar goed misschien nog wel kijken of we er wat van mee kunnen krijgen in de stad na de wedstrijd we zullen zien.
Ik heb jaren gerugbyd bij Greate Pier in Leeuwarden en zal het toernooi zeker gaan volgen. Ik ben in Nieuw Zeeland in het rugby museum geweest. Vond ik ontzettend leuk. Een wedstrijd meemaken lijkt me fantastisch. Het allermooiste zou zijn om Australie tegen Nieuw Zeeland te zien. Dat is als Duitsland tegen Nederland met het voetbal.
Begrijpelijk. Dat zijn twee totaal verschillende sporten. Dat zou net hetzelfde zijn als tennis badminton noemenRpBruno schreef:en waag het niet om het American Football te noemen want dat vinden de Kiwi's niet leuk!
Ik ben rond die periode 'toevallig' in Nieuw-Zeeland en mijn vriend zou graag naar een wedstrijd willen. Hebben jullie (de kenners ) tips voor een goede wedstrijd en waar kan ik een beetje betaalbare kaartjes krijgen (die combinatie zal wel niet mogelijk zijn maar het is het proberen waard..)
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Een wedstrijd van de All Blacks is altijd spectaculair. Ik weet niet het wedstrijd schema maar tegen Australie is als Duitsland nederland met voetbal. Zuid Afrika, Engeland, Frankrijk, Schotland, Ierland kunnen ook wel een aardig potje spelen. Ik hoop voor je dat je kaartjes krijgt. Het is echt een machtig spelletje met een fantastische sfeer in het stadion.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Hier de website http://www.rugbyworldcup.com/
Daar kun je ook kaartjes kopen. Alleen als je naar de All Blacks ga je er goed voor betalen.
gr van Moira
Hier de website http://www.rugbyworldcup.com/
Daar kun je ook kaartjes kopen. Alleen als je naar de All Blacks ga je er goed voor betalen.
gr van Moira
-
- Vakantieganger
Wat is de wereld toch klen! Ik ook de afgelopen 2 jaar en ga naar Nieuw Zeeland om de RWC live mee te makenhariejak schreef:Ik heb jaren gerugbyd bij Greate Pier in Leeuwarden en zal het toernooi zeker gaan volgen. Ik ben in Nieuw Zeeland in het rugby museum geweest. Vond ik ontzettend leuk. Een wedstrijd meemaken lijkt me fantastisch. Het allermooiste zou zijn om Australie tegen Nieuw Zeeland te zien. Dat is als Duitsland tegen Nederland met het voetbal.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Voor het weer moet je hier nu niet komen het is hier bar en boos. We hebben last van gigastorm en regen hopelijk gaat het de komende dagen weer opklaren.
Voor het weer moet je hier nu niet komen het is hier bar en boos. We hebben last van gigastorm en regen hopelijk gaat het de komende dagen weer opklaren.
Ha, inderdaad. Sta je ook op de kalender die jullie toen gemaakt hebben. Heb hem via Simone gekocht. Veel plezier daar.mariekevdvossen schreef:Wat is de wereld toch klen! Ik ook de afgelopen 2 jaar en ga naar Nieuw Zeeland om de RWC live mee te maken
Ik ga vanaf morgen naar Auckland vervolgt door een jaartje Nieuw Zealand. Vind het wel leuk dat Rugby, dan maak ik meteen het 'echte' Nieuw Zealand mee
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
-
- Reisexpert
- Contacteer:
welkom hopelijk ga je wat mooier weer hier naar toe brengen het is hier vreselijk weer lol.
Echt ALLES gaan hier over Rugby. In elke etalage (sowieso aan de Queenstreet) zie je wel iets wat met Rugby te maken heeft. Zelf in de juwelierswinkels! Het heeft wel iets natuurlijk qua sfeer. In Nederland was het toen ook heel gezellig rond de voetbaltijden....
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----