Visum India
uitreis india voor visum
hey ,
ik ben van plan om 6 oktober richting india te vliegen ,
nu moet ik voor een visum aanvraag ook een uitreis datum hebben..
hoe kan ik gemakkelijk en goedkoop iets vinden zodat ze zien dat ik het land toch ga verlaten ,
aangezien ik niet echt plannen heb vormt dit een probleem , omdat ik wil niet tijdsgebonden zijn ,
is er misschien een goedkoop vliegtuig of bus of trein die ik kan boeken om toch een papier te kunnen laten zien dat ik het land daadwerkelijk ga verlaten?
alvast bedankt!!
ik ben van plan om 6 oktober richting india te vliegen ,
nu moet ik voor een visum aanvraag ook een uitreis datum hebben..
hoe kan ik gemakkelijk en goedkoop iets vinden zodat ze zien dat ik het land toch ga verlaten ,
aangezien ik niet echt plannen heb vormt dit een probleem , omdat ik wil niet tijdsgebonden zijn ,
is er misschien een goedkoop vliegtuig of bus of trein die ik kan boeken om toch een papier te kunnen laten zien dat ik het land daadwerkelijk ga verlaten?
alvast bedankt!!
Re: uitreis india voor visum
Het goedkoopst is waarschijnlijk een ticket naar kathmandu kopen. Let op dat je dan een ticket koopt dat je ook met teruggave van de prijs weer kunt annuleren. (meestal krijg je niet alles terug maar wel bijna alles min wat administratiekosten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: uitreis india voor visum
bedankt voor je reactie
ik vroeg me af of dit wel zo makkelijk is ..
moet je niet altijd een goede reden opgeven voor een annulering?
of gaan ze dit niet na? en wat voor reden geef je dan?
dacht zelf eerder aan een busticketje ofzo .. maar kan er niet veel over vinden ..

ik vroeg me af of dit wel zo makkelijk is ..
moet je niet altijd een goede reden opgeven voor een annulering?
of gaan ze dit niet na? en wat voor reden geef je dan?
dacht zelf eerder aan een busticketje ofzo .. maar kan er niet veel over vinden ..
Re: Nieuwe Visum Regels India
Mijn planning is om in oktober van Bangkok via Delhi naar Kathmandu te vliegen. Ik vlieg alleen via Delhi omdat dit goedkoper is. Ga ik door de douane heen of kan ik meteen doorchecken voor mijn vlucht naar Nepal?
Ik wil namelijk wel naar India toe maar NA mijn bezoek aan Nepal. Mijn visum voor India heb ik als het goed is vooraf al geregeld in Bangkok maar ik wil maar 1x het land betreden omdat je anders een hoop gedoe hebt volgens eerder gelezen berichten. Heeft iemand tips/ ervaringen?
Bedankt!
Ik wil namelijk wel naar India toe maar NA mijn bezoek aan Nepal. Mijn visum voor India heb ik als het goed is vooraf al geregeld in Bangkok maar ik wil maar 1x het land betreden omdat je anders een hoop gedoe hebt volgens eerder gelezen berichten. Heeft iemand tips/ ervaringen?
Bedankt!
Wat valt precies onder een boekingsbevestiging?
Ons plan is als volgt, vliegen naar Delhi, vervolgens drie weken in India verblijven en dan twee weken Nepal (dus over land India verlaten) en dan vliegen vanuit Kathmandu. De eerste nachten in Delhi zullen we boeken maar de rest niet. Dan hebben we dus een probleem?
Ons plan is als volgt, vliegen naar Delhi, vervolgens drie weken in India verblijven en dan twee weken Nepal (dus over land India verlaten) en dan vliegen vanuit Kathmandu. De eerste nachten in Delhi zullen we boeken maar de rest niet. Dan hebben we dus een probleem?
Even bevestigen dat het voor Belgen nog steeds heel gemakkelijk is om aan een visum te geraken.Will schreef:Nu ik het nog eens goed bekeken heb, geldt dat eigenlijk ook wel voor Belgen?
Op http://in.vfsglobal.be/index.aspx vind ik er alleszins niets over...
Ik ben een maand geleden naar de Indische ambassade geweest met 1 ingevuld formulier, een paar foto's en wat geld. Twee weken later mocht ik het visum gaan ophalen.
India- Bangkok : visum nodig?
Ik wil graag in december 3 maanden op reis, naar Azie. De goedkoopste optie die ik heb gevonden is naar India (retour) en vanaf India naar Bangkok (daar wil ik beginnen en dan naar vietnam en cambodja)en dan wederom terug van bangkok naar india voor de terugvlucht.
Nu is mijn vraag of ik een visa nodig heb voor india als ik het op deze manier boek. Ik blijf dus niet in India maar het zijn wel twee verschillende vluchten die ik dan apart boek, maar eventueel wel op de zelfde dag of een dag later plaatsvinden.
Ik hoop dat iemand hier meer over weet, alvast bedankt!
Nu is mijn vraag of ik een visa nodig heb voor india als ik het op deze manier boek. Ik blijf dus niet in India maar het zijn wel twee verschillende vluchten die ik dan apart boek, maar eventueel wel op de zelfde dag of een dag later plaatsvinden.
Ik hoop dat iemand hier meer over weet, alvast bedankt!
Re: India- Bangkok : visum nodig?
je zegt het zelf: het zijn twee verschillende vluchten, die dezelfde dag of een dag later plaatsvinden. je moet dus je bagage ophalen, door de douane, en opnieuw inchecken.
aangezien je door de douane gaat, heb je een visum nodig.
aangezien je door de douane gaat, heb je een visum nodig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Behalve voor india heb je ook een visum voor thailand nodig.
- bolletjeom
- Reisexpert
klopt will. God mag weten waarom maar de procedure is in belgie vele malen simpeler. Helaas mogen nederlanders hem niet in belgie aanvragen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
In belgie loopt trouwens ook een pilot met het nieuwe systeem en die zullen ook dit jaar nog wel overgaan denk ik.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dus als ik het goed begrijp moet ik hier in Nederland een visum aanvragen voor ongeveer 65 euro, omdat ik daar overstap? Dat is wel een beetje van de gekken 
Of zijn er ook goedkopere opties voor mensen die niet in India blijven?
Bedankt!

Of zijn er ook goedkopere opties voor mensen die niet in India blijven?
Bedankt!
- loesopreis
- Wereldreiziger
Dat is (helaas voor jou) niet van de gekken, dat is visum-logica. Voor aan aantal landen, waaronder India, geldt dat je een visum moet hebben als je het land wilt betreden. Ook al blijf je er maar een uur en neem je dan je volgende vlucht, je bent wel in het land. Wat dat betreft kun je niet omdat visum heen.
Misschien is er een andere vlieg-constructies mogelijk die qua prijs ook interessant is. Ik ben eens met een Indiase maatschappij van Bangkok via Delhi naar Parijs gevlogen, en van daar de Thalys naar huis genomen. Dat was toen de goedkoopste optie. Als het 1 maatschappij is waar je mee vliegt, heb je geen visum nodig.
Wellicht is er toch een retourtje Bangkok te vinden dat binnen je budget past, er zijn zoveel mogelijkheden om in Bangkok te komen.
Misschien is er een andere vlieg-constructies mogelijk die qua prijs ook interessant is. Ik ben eens met een Indiase maatschappij van Bangkok via Delhi naar Parijs gevlogen, en van daar de Thalys naar huis genomen. Dat was toen de goedkoopste optie. Als het 1 maatschappij is waar je mee vliegt, heb je geen visum nodig.
Wellicht is er toch een retourtje Bangkok te vinden dat binnen je budget past, er zijn zoveel mogelijkheden om in Bangkok te komen.
Dank je wel voor je reactie! Ben net terug vaN een half jaar Zuid amerika, waar je nergens een visum nodig hebt, ben dus niet helemaal thuis in de "visumwereld"
Ik zal wel eens gaan kijken naar andere mogelijkheden, wordt anders wel een hoop moeite voor zo'n tussenlanding
Ik zal wel eens gaan kijken naar andere mogelijkheden, wordt anders wel een hoop moeite voor zo'n tussenlanding

Ik las trouwens wel ergens dat je als je binnen 3 dagen India weer verlaat, een visum voor €25 kan aanvragen, is dat waar? Dat zou al een stuk betaalbaarder zijn!