Second Year Working Holiday Visa
Re: Second Work&Holiday visum
Ja ik heb het gevonden!
Do I need a return ticket? No, not if you hold a working holiday visa, but you will have to show sufficient funds for one upon arrival (we advise approx $1,000) this is in addition to your AUD$5,000 funds.
link: http://www.australia-migration.com/page ... ay_Visa/81
Do I need a return ticket? No, not if you hold a working holiday visa, but you will have to show sufficient funds for one upon arrival (we advise approx $1,000) this is in addition to your AUD$5,000 funds.
link: http://www.australia-migration.com/page ... ay_Visa/81
- bolletjeom
- Reisexpert
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Hier heb ik ook wat aan super bedankt!
Had het wel ongeveer uit de tekst van de immi.gov site gehaald, maar dat was meer tussen neus en lippen door zeg maar. Om het zo letterlijk te lezen is wel prettig
Had het wel ongeveer uit de tekst van de immi.gov site gehaald, maar dat was meer tussen neus en lippen door zeg maar. Om het zo letterlijk te lezen is wel prettig
Ja ik vind dat best wel slecht van de immi. Ze hoeven niet alles voor te kauwen maar als dat ervoor kan zorgen dat je niet op het vliegtuig mag... dan mogen ze wel ietsjes duidelijker zijn. Eigenlijk kunnen reissites en organistaties beter vermelden: min 3200 euro + ticket OF 1000 auz dollars, +- 500 euro dus.
-
Hallo,
Weet er iemand of er een tijdbestek vastzit tussen het eerste working holiday visum en aanvragen van het second WHV ?
Weet er iemand of er een tijdbestek vastzit tussen het eerste working holiday visum en aanvragen van het second WHV ?
Volgens mij hoeft daar geen tijd tussen te zitten.jollyswagman schreef:Hallo,
-
Het zit namelijk zo ik ben nu 4 jaar terug van australie heb toendertijd 12 wkn seasenal work gdaan, maar ik vind nergers terug of je het second meteen moet aanvragen of dat er tijd tussen mag zitten en hoelang.
Heb je de Australie visum informatie al gelezen? Als het goed is staat daar zo'n beetje alles beschreven. Onderaan staat informatie over de 2e work and holiday visa en linkjes waar je meer info kunt vinden.
-
De site van de overheid heb ik al helemaal doorspit het is nergens te vinden.
Het second visum is ook pas tot stand gekomen nadat ik daar ben geweest dus of ik dr dan nog voor in aanmerking kom...
Het second visum is ook pas tot stand gekomen nadat ik daar ben geweest dus of ik dr dan nog voor in aanmerking kom...
Als ik het goed heb begrepen, moet je dat second visum aanvragen gedurende de duur van het eerste visum en gaat het second visum onmiddellijk in na het aflopen van het eerste visum. Ik vrees dus dat het voor jou niet meer gaat lukken.jollyswagman schreef:De site van de overheid heb ik al helemaal doorspit het is nergens te vinden.
Dat is onzin, je kan altijd (en overal) een 2e aanvragen, zolang je maar aan de voorwaarden voldoet om een 2e te bemachtigen.
2e jaars visa Australië
Hooi!
Op het moment ben ik in Australie . Aan het begin van mijn reis heb ik 2 weken gewerkt op een farm fruit plukken! Nu zit ik een half jaar later te denken dat ik echt mijn 2e jaars visa wil. De boer wilt voor mij 49 dagen
tekenen ipv 14 dagen wat dus super tof is! Ik weet dat ze daar niet achter kunnen komen want al die tijd was ik in NSW niet ver van dat plaatsje waar dat plukken was. We gaan dus zeggen dat ik de andere tijd heb gewwoofed daar.
Nu vroeg ik mij af is het slimmer om het 2e jaars visa uiteindelijk via internet aan te vragen of het ingevulde formulier gewoon op te sturen? want als je het opstuurt kan je met handtekening van de farmer enzo.. en het lijkt mij dat dat beter overkomt zegmaar?
En dan kan ik nog bewijzen erbij doen ofzo.. Wil zo min mogelijk gezeur ermee haha
Of is het beter via online?
Thanks anyway!
Zita
Op het moment ben ik in Australie . Aan het begin van mijn reis heb ik 2 weken gewerkt op een farm fruit plukken! Nu zit ik een half jaar later te denken dat ik echt mijn 2e jaars visa wil. De boer wilt voor mij 49 dagen
tekenen ipv 14 dagen wat dus super tof is! Ik weet dat ze daar niet achter kunnen komen want al die tijd was ik in NSW niet ver van dat plaatsje waar dat plukken was. We gaan dus zeggen dat ik de andere tijd heb gewwoofed daar.
Nu vroeg ik mij af is het slimmer om het 2e jaars visa uiteindelijk via internet aan te vragen of het ingevulde formulier gewoon op te sturen? want als je het opstuurt kan je met handtekening van de farmer enzo.. en het lijkt mij dat dat beter overkomt zegmaar?
En dan kan ik nog bewijzen erbij doen ofzo.. Wil zo min mogelijk gezeur ermee haha
Of is het beter via online?
Thanks anyway!
Zita
- Jensje
- Reiziger
- Contacteer:
Re: 2e jaars visa
Voor zo min mogelijk gedoe zou ik voor het online aanvragen gaan. Had binnen een uur een email terug dat het was toegewezen. De meeste gevallen checken ze volgens mij niet na en hoef je dus al je bewijzen op te sturen enzo.
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
Qreply
Ik heb mijn 2e visum aangevraagt via internet. 3 dagen later was het goed gekeurt.
De kans dat de farmer word opgebelt is vrij klein, maar aanwezig.
of dat het goed gaat? there is only one way to find out.
De kans dat de farmer word opgebelt is vrij klein, maar aanwezig.
of dat het goed gaat? there is only one way to find out.
Its not about destenation, its the journey that matters.