Rondreizen met je laptop
Rondreizen met je laptop
Misschien even een rare vraag (of niet) maar ik vroeg me af hoe jullie het doen met rondreizen/backpacken als je een laptop mee neemt op reis. Nemen jullie überhaupt een laptop mee?
Het is wel iets waar je goed op moet letten en je niet even zomaar overal achter kan laten, hetzelfde voor een camera, maar goed die neem je makkelijker mee!
Ik wil graag mijn laptop mee gezien ik na het rondreizen voor langere tijd naar Australië ga en ik hem daar wel nodig heb.
Gr,
Ceska
Het is wel iets waar je goed op moet letten en je niet even zomaar overal achter kan laten, hetzelfde voor een camera, maar goed die neem je makkelijker mee!
Ik wil graag mijn laptop mee gezien ik na het rondreizen voor langere tijd naar Australië ga en ik hem daar wel nodig heb.
Gr,
Ceska
Re: Rondreizen met je laptop
Ik neem zowel een laptop als camera mee op vakantie. Ik heb daarvoor een kleine Eee PC, die zijn lekker licht en nemen weinig ruimte in. Tevens neem ik een losse harde schijf mee als extra backup.
Als ik overdag op pad ga, laat ik mijn laptop achter in het hostel. Als ik in een dorm slaap, dan stop ik hem ergens onderin in mijn rugzak, meestal tussen de nodige vieze was
Soms heb ik mijn rugzak in een transportzak en doe ik deze op slot, maar ik moet bekennen dat ik dat niet altijd doe. Mijn tas doe ik overigens wel altijd dicht, en prop ik dan onder/achter het bed.
M'n laptop is maar 200 euro waard ofzo, als hij gejat wordt: jammer dan. Het missen van data vind ik veel erger, vandaar de losse harde schijf als backup.
Als ik overdag op pad ga, laat ik mijn laptop achter in het hostel. Als ik in een dorm slaap, dan stop ik hem ergens onderin in mijn rugzak, meestal tussen de nodige vieze was

M'n laptop is maar 200 euro waard ofzo, als hij gejat wordt: jammer dan. Het missen van data vind ik veel erger, vandaar de losse harde schijf als backup.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
In mijn camerarugzak is een compartiment voor de laptop.
Maar voor daguitstapjes blijft die gewoon op de kamer. Mijn externe harde schijf gaat altijd mee.
Zowel mijn cameramateriaal als laptop zijn speciaal verzekerd.
Maar voor daguitstapjes blijft die gewoon op de kamer. Mijn externe harde schijf gaat altijd mee.
Zowel mijn cameramateriaal als laptop zijn speciaal verzekerd.
Je ziet steeds meer reizigers met een laptop. Ik neem hem ook steeds vaker mee en dan inderdaad in een apart compartiment in de dagrugzak en overdag in de kamer.
Wanneer je vliegt zorg en dan voor dat je de laptop snel in en uit kunt laden om te laten zien/scannen want dat is namelijk verplicht als je hem meeneemt in je dagrugzak.
Wanneer je vliegt zorg en dan voor dat je de laptop snel in en uit kunt laden om te laten zien/scannen want dat is namelijk verplicht als je hem meeneemt in je dagrugzak.
Ik ga deze zomer voor het eerst een langere reis maken met m'n netbook. Ik stop hem ook in dagrugzak bij het reizen en als ik ergens ben aanbeland, laat ik hem achter in het hostel. Ik had bedacht om hem dan in een kluisje te stoppen in het hostel. Van een aantal hostels weet ik van vorig jaar dat er grote kluisjes waren waar m'n hele backpack in kon.
Maar Jenny; jij stopt je laptop in je backpack. Bewust? Of waren er geen kluisjes in je hostel?
Maar Jenny; jij stopt je laptop in je backpack. Bewust? Of waren er geen kluisjes in je hostel?
Oke, dus het kan geen kwaad om je laptop ergens in een hostel achter te laten, natuurlijk kan er altijd wel wat gestolen worden, maar goed, mn laptop hoef ik niet iedere dag mee te slepen! Heb hem meer pas nodig in Australie. Helaas is die van mij niet zo klein maar mee gaat ie zeker! Bedankt voor de reactie's!
Je moet er voor zorgen dat je backup hebt van je bestanden én dat je reisverzekering etc hebt die je laptop kan vergoeden.
Overigens: op mijn laptop staan enkele worddocumenten maar die staan ook op andere pc en in m'n e-mail..en omdat ik hem echt voor "erbij heb" en "op reis" hou ik hem zo leeg
Overigens: op mijn laptop staan enkele worddocumenten maar die staan ook op andere pc en in m'n e-mail..en omdat ik hem echt voor "erbij heb" en "op reis" hou ik hem zo leeg

Alhoewel ik goed begrijp waarom men een laptop mee wil nemen, wil ik wel opmerken dat ik op mijn laaste reis met lichte verbazing en ergenis heb ervaren dat er nog maar weinig mensen toegangkelijk zijn om contact mee te maken. Iedereen zit met zijn/haar neus in de laptop. Zelfs aan tafel in een restaurant. Op zich natuurlijk prima. Misschien zegt het meer over mij maar ik vind het nu juist zo leuk om o.a. andere mensen te ontmoeten.
Je kunt ze toch via facebook een berichtje sturenhariejak schreef:Alhoewel ik goed begrijp waarom men een laptop mee wil nemen, wil ik wel opmerken dat ik op mijn laaste reis met lichte verbazing en ergenis heb ervaren dat er nog maar weinig mensen toegangkelijk zijn om contact mee te maken. Iedereen zit met zijn/haar neus in de laptop. Zelfs aan tafel in een restaurant. Op zich natuurlijk prima. Misschien zegt het meer over mij maar ik vind het nu juist zo leuk om o.a. andere mensen te ontmoeten.

Aan de eettafel vind ik zelf ook wat ver gaan. Ik gebruik het ding zelf alleen op de kamer. Aan de andere kant als je een boek leest vind ik dat toch ook ongeveer hetzelfde (wat je ook veel mensen ziet doen).
Je kunt ze toch via facebook een berichtje sturen .

Tja die pak ik er dan dus ook maar bij. Maar goed. Het maakt natuurlijk niet zoveel uit. Maar het viel me de afgelopen trip wel erg op. Het lijkt wel of er minder interactie is tussen de mensen dan een paar jaar terug.Aan de eettafel vind ik zelf ook wat ver gaan. Ik gebruik het ding zelf alleen op de kamer. Aan de andere kant als je een boek leest vind ik dat toch ook ongeveer hetzelfde (wat je ook veel mensen ziet doen).
Buiten Europa ben ik nooit in hostels geweest met kluisjes op mijn kamers. Wel met kluisjes bij de receptie. Maar die kluisjes roepen altijd: 'kijk mij eens waardevolle spullen bevatten, please open me!menasil schreef: Maar Jenny; jij stopt je laptop in je backpack. Bewust? Of waren er geen kluisjes in je hostel?

Ik zorg dat ik altijd iets van geld heb (verdeeld over verschillende plekken), ik probeer de nodige backups van foto's te hebben, en daar blijft het bij. Slechts een keer bestolen de afgelopen 15 jaar, afklop, het valt allemaal best mee. (De keer dat mijn bril door een aap gejat is tel ik even niet mee, eigenlijk ben ik dus twee keer bestolen

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ben jij dan de moeder van een gemiddeld Nederlands gezin op vakantie? >:)Jenny schreef:(De keer dat mijn bril door een aap gejat is tel ik even niet mee, eigenlijk ben ik dus twee keer bestolen)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8SNM15ixmTk[/youtube]
Ah ik begrijp hetJenny schreef:Buiten Europa ben ik nooit in hostels geweest met kluisjes op mijn kamers. Wel met kluisjes bij de receptie. Maar die kluisjes roepen altijd: 'kijk mij eens waardevolle spullen bevatten, please open me!menasil schreef: Maar Jenny; jij stopt je laptop in je backpack. Bewust? Of waren er geen kluisjes in je hostel?' Het is een gevoel, maar voor mij reden genoeg om ze niet te gebruiken. Zeker niet die kluisjes waar het personeel de sleutel van heeft, er hoeft maar een malloot tussen te zitten.... (Wederom: dit is een gevoel, geen ervaring.) Als mensen willen jatten dan doen ze dat toch wel.
Ik zorg dat ik altijd iets van geld heb (verdeeld over verschillende plekken), ik probeer de nodige backups van foto's te hebben, en daar blijft het bij. Slechts een keer bestolen de afgelopen 15 jaar, afklop, het valt allemaal best mee. (De keer dat mijn bril door een aap gejat is tel ik even niet mee, eigenlijk ben ik dus twee keer bestolen)

Misschien ligt het aan m'n jaargang, maar ik neem nooit een laptop mee en ook geen mobieltje, tenzij ik met de auto reis. Ik vind het juist zo heerlijk om helemaal niet bereikbaar te zijn. Nou kan ik trouwens de laatste jaren nooit langer dan 6 weken weg i.v.m. school. Ik bel of mail 1 of 2 keer naar m'n ouders en that's it. Voor mij betekent reizen vooral hier en nu van alles beleven met mensen die heel anders leven dan ik gewend ben. En als ik weer thuis ben, begrijp ik niet dat ik het zolang zonder telefoon en laptop heb kunnen volhouden 

- bolletjeom
- Reisexpert
@wizzard. GENIAAL!!! (ik hoefde hem niet eens te openen. ik ken hem)
Ik had een kleintje. Die heb ik wel eens mee genomen en ook wel eens niet.
Persoonlijk vind ik het vervelend om met iets waardevols te lopen waar je op moet letten. En dan zit de waarde hem met name in de inhoud. Of dit nu een laptop is of de harde schijf ( die kan je ook kwijt raken).
Ik heb hem veel gebruikt om reisverslagen te schrijven, foto's alvast te bekijken, voor deze site artikeltjes te schrijven en voor mijn werk hotel bezichigingen etc uit te werken.
Afgelopen vakantie had ik hem niet mee ( ik heb hem niet meer want hij weigerde dienst) en ik vond het heerlijk!! En ik heb hem een parij gemist!!
kortom. Ik weet nog niet of ik er 1 wil gaan aanschaffen of niet.
Ik had een kleintje. Die heb ik wel eens mee genomen en ook wel eens niet.
Persoonlijk vind ik het vervelend om met iets waardevols te lopen waar je op moet letten. En dan zit de waarde hem met name in de inhoud. Of dit nu een laptop is of de harde schijf ( die kan je ook kwijt raken).
Ik heb hem veel gebruikt om reisverslagen te schrijven, foto's alvast te bekijken, voor deze site artikeltjes te schrijven en voor mijn werk hotel bezichigingen etc uit te werken.
Afgelopen vakantie had ik hem niet mee ( ik heb hem niet meer want hij weigerde dienst) en ik vond het heerlijk!! En ik heb hem een parij gemist!!
kortom. Ik weet nog niet of ik er 1 wil gaan aanschaffen of niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika