Plannen tav regenseizoen en alleen reizen

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
JelleT81

Plannen tav regenseizoen en alleen reizen

Bericht door JelleT81 »

Hey,
Ik ben momenteen bezig een reis te plannen in Azie (eind dec - eind feb). Het begin (HK en Philippines met vrienden) en einde (Thailand met vrienden) heb ik al redelijk scherp, maar daar tussen in wil ik waarschijnlijk 3 weken in m'n eentje in Indonesie doorbrengen.
Twee vragen:
- Het is op dat moment regenseizoen in Indonesie en hoewel dat neer kan komen op een paar uurtjes flinke buien, heb ik ook verhalen gelezen van mensen bij wie het bijna non-stop regenden. Uiteraard een beetje een kwestie van geluk hebben, maar hebben jullie misschien tips hoe ik dat risico een beetje kan scheiden (bv combineren eilanden)
- Alleen reizen wordt voor mij de eerste keer. Ik heb wel al twee keer ervaren hoe het is om alleen op pad te gaan doordat ik twee keer in een ander land ben gaan wonen, maar dan kwam ik altijd in een omgeving terecht met anderen die daar ook alleen kwamen. Welke plaatsen raden jullie aan voor mensen die alleen reizen? (ik ben overigens 30, dus het liefst wel wat ouder publiek :)).
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Jelle
Jenny
Reisexpert

Re: Plannen tav regenseizoen en alleen reizen

Bericht door Jenny »

Als je geen regenseizoen wilt in Indonesie rond de maand januari, dan kun je naar de Molukken reizen. Daar zal het niet regenen. De kans dat je andere reizigers tegenkomt is echter bijna 0, en de kans dat je je verstaanbaar kan maken in het Engels is ook bijzonder klein. Ik raad je dan ook aan om een ander eiland te bezoeken tijdens je eerste bezoek.

Heel heel soms regent het in Indonesie bijna een hele dag, maar in de meer dan 12 maanden dat ik in het land was heb ik dat maar 1-2 keer meegemaakt. Ik zou me er niet teveel door af laten schrikken, en gewoon lekker rondreizen.

Mensen die alleen reizen kom je met name tegen op Java, Bali, Lombok, en wellicht Sumatra (al zou ik niet naar Sumatra gaan in het regenseizoen, omdat de dingen die je daar kan doen toch meer buitendingen zijn dan op de andere eilanden). Je komt zowel jongeren als oudere mensen tegen, maar omdat je een zelfde doel hebt (= reizen) is leeftijd niet echt belangrijk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie