Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
coen87
Vakantieganger
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2010 12:55
Contacteer:

Re: Bakpakken Australie - work visa - vervoer

Bericht door coen87 »

of werk vinden makkelijk is licht er uiteraart aan wat voor werk je waar waneer wilt hebben.
als het je niet uitmaakt wat voor werk je doet kun je altijd werk vinden.
mocht je willen gaan fruit plukken moet je zorgen dat je op het juiste moment op de juiste plaats bent. (seizoenen verschillen per staat)

hoelang een baantje duurt hangt ook geheel af van het soort werk dat je hebt, heb je iets in de horeca dan willen ze je over het algemeen wel voor langere periode hebben.
elke paar weken weer nieuwe mensen laten zien hoe alles werkt kost ook geld tenslotte.

ook voor deze vraag geld eigenlijk dat het afhangt van het soort werk.
mocht je een geweldige baan hebben gevonden maar je baas veracht dat je 4 maand blijft zal je een keus moeten maken,
of liegen dat je barst of eerlijk zijn wat er over het algemeen op neer komt dat je wat anders moet zoeken...

ik werk nu op een farm waar ik gratis onderdak en eten heb, krijg 18 dollar per uur betaalt.
heb je een baan in de stad zul je waarschijnlijk in hostels of een shared house moeten slapen wat uiteraart te veel geld kost.
de beste manier van geld sparen is dus zoals mij op een farm ver uit de stad.

dan iets over het vervoer.
ik vind de greyhound aleen maar goed om snel van stad naar stad te komen, je zult dus niet veel zien onderweg.
de tour bussen zoals oz experience zijn geloof ik duurder dan de greyhound, maar ze stoppen op meer plaatsen.

bij uitstek is eigenvervoer het best, je hebt alle vrijheid die je kunt dromen, je kunt gaan en staan waar je wilt.
uiteraart heeft het ook nadelen, je kunt een totaal verkeerde wagen kopen of gewoon pech krijgen onderweg.
ook het kopen en verkopen kost wat tijd, wat dan weer van je reistijd ofgaat.

mocht je het niet zien zitten om met tourbussen of een eigen auto te gaan reizen dan ga je liften.
dit is zo simpel, je hangt wat briefjes op note bords in hostels, internet cafe`s en internet met wie je bent en waar je heen wilt.
tegelijkertijd bekijk je de advertenties van andere backpackers die liften aanbieden natuurlijk,
het groote voordeel van met iemand anders samen reizen is dan je de kosten voor eten en drinken en brandstof deelt.
maar niet hoeft te betalen voor eventueel pech onderweg, en als het gezelschap niet bevalt vind je makkelijk weer anderen om mee verder te reizen,
Its not about destenation, its the journey that matters.
spinner1
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2011 16:34

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door spinner1 »

Heb zojuist me visum goedkeuring binnen via e-mail *O* . Is het visa nr vanuit de brief het enige wat je nodig heb, of krijg je ook nog een papierenbewijs of moet je deze nog afhalen of doen ?
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Kars »

Je visum is digitaal gekoppeld aan je paspoort, je moet de mail die je hebt ontvangen uitprinten en je paspoort bij je hebben, dat is alles ;) Ze kunnen daar vervolgens in de computer controleren of je een visum hebt of niet en welke visum je precies hebt, tot wanneer die geldig is et cetera.
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Nienke Krook »

Inderdaad, het is digitaal gekoppeld aan je paspoort. Wij werden bij binnenkomst Australië nergens naar gevraagd.

MAAR neem zoals Kars zegt ook een printje mee, want bijvoorbeeld bij onze overstap in China deden ze wel moeilijk, omdat ze niet gelijk in de computer konden vinden dat we een visum voor Australië hadden.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

WHV en een one-way ticket

Bericht door Ceska »

Beste allen,
Graag zou ik wat info willen krijgen over het reizen met een one way ticket naar australie. Ik heb zojuist een WHV aangevraagd en ik wil afreizen op een enkele reis. Gezien ik eerst van plan ben om in Azie rond te reizen en daarna naar Australie te reizen weet ik dus niet precies hoelang alles gaat duren. Een open ticket is maar een jaar geldig en hetzelfde geldt val ik buiten dat jaar. Buiten dat om weet ik nog niet wat mijn weg wordt na Australie... misschien reis ik nog wel door naar andere landen.
Nu dus de ham vraag; Kom je australie binnen met een one-way ticket.
Ik hoor namelijk dat de ene het wel zo heeft gedaan en de ander raad weer aan om wel een ticket te hebben.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: WHV en een one-way ticket

Bericht door Kims »

Hi Ceska,

Dat is zeker mogelijk, check even de informatie gegeven bij dit bericht.

one-way-kan-dus-wel-t9177.html

Veel plezier! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: WHV en een one-way ticket

Bericht door Kims »

Heb t bericht even aangepast...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Re: WHV en een one-way ticket

Bericht door Ceska »

Dank je wel, dus als ik het goed begrijp is het dus niet nodig...

Ik heb vanmorgen mn visum aangevraagd en heb nu al een mailtje gehad dat hij goedgekeurd is (dat is snel).
Nu kan ik namelijk mn ticket eindelijk gaan boeken :)
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Ceska »

Ik heb die van mij vanmiddag om 13 uur aangevraagd en krijg net om 19 uur een mailtje dat mijn aanvraag goedgekeurd is... lijkt me behoorlijk snel!
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: WHV en een one-way ticket

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben zelf ook met een one way ticket Australie binnen gekomen. Je moet alleen wel een bewijs bij je hebben waarop staat dat je ongeveer 3200 euro op je rekening hebt staan. Dit kan een recent bankafschrift zijn. Het is niet gezegd dat ze er om vragen maar zorg wel dat je dat bij je hebt want het kan maar zo zijn dat ze het checken.

gr van Moira
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Re: WHV en een one-way ticket

Bericht door Ceska »

Ja ik zorg wel voor bewijs dat ik voldoende geld heb, daarnaast staat mijn tante in Sydney garant voor me en zal me een brief sturen waarin staat dat ik bij haar kan wonen etc...

Nu zei ze wel tegen mij dat ze het vreemd vond dat mijn visum zo snel goedgekeurd was en begon er een beetje argwaan over te krijgen... Ik had hem rond 12 uur opgestuurd en rond 19 uur dezelfde dag had ik al een goedkeuring... is dit altijd zo snel?
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: WHV en een one-way ticket

Bericht door tamararuben »

Het is niet nodig om hier argwaan over te hebben. Het komt vaak voor dat mensen al zo snel hun visum voor australie binnen hebben. Eigenlijk is dit nog best wel lang...ik hoor vaak genoeg dat mensen hun visum binnen een half uurtje binnen hebben.

veel reisplezier!

groetjes tamara
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door tamararuben »

Als je toch een 'echt' visum in je paspoort wil hebben (ik vind het namelijk leuk om van elk land waar ik ben geweest het visum te hebben) kan je deze wel langshalen bij het overheidskantoor in de stad waar je aankomt. Je kan dit adres bij de douane opvragen. Kost wel wat geld, niet veel. Ik weet niet meer precies hoe duur.

groetjes tamara
Amanda88
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2011 10:42

Qreply

Bericht door Amanda88 »

Hoi allemaal, ik weet niet of iemand dit topic nog leest - maar ik zit dus met hetzelfde probleem, alleen 1 vraagje: hebben jullie ook echt een emailbevestiging gehad na je aanvraag van je visa dat je een x-ray moest of niet? Ik heb mijn aanvraag gisteren ingediend, en daar stond gelijk bij dat ik een x-ray moet laten maken, maar ik weet nou niet ofi k nou al een afspraak zou moeten maken of niet want heb over de mail nog niets gehad..
kiki1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2011 18:56

Qreply

Bericht door kiki1234 »

Ik moet ook een X-ray test laten doen. Kan iemand mij vertellen waar ik dat het beste kan doen en waar ik de formulieren naar moet opsturen?
Alvast bedankt!
Groet,
Kiki
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten