Werken in Australie

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Werken en reizen in Australie

Bericht door Ron »

het gaat er niet alleen om wat je verdiend??? maar meer om wat je spaart!!! als je in een stad werkt zijn je uitgaven ook hoger dan dat je in een klein dorpje werkt is mijn ervaring.
nadeel van een dorpje kan zijn het vervoer naar je werk als je geen eigen vervoer hebt.
hoelang zul je moeten werken wel ga er even van uit dat je 500 per week kunt sparen, dan zul je dus zo'n 4 maand moeten werken om je reis van 4 maanden te kunnen bekostigen.

hoeveel je gaat uitgeven ligt natuurlijk aan wat je allemaal wilt gaan doen!! dus ja dat is moeilijk te zeggen.
mijn mening is dat als je het echt wil het wel mogelijk is om rond te komen van wat je daar verdient.
en zo als ik lees hebben jullie een kleine reserve dus dat is ook lekker.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Farm werk Australie, iemand?

Bericht door Erik »

Het is mogelijk om op een Ranch te werken. Misschien heb je wat aan dit artikel: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... i8792.html
evacoomme

Re: Farm werk Australie, iemand?

Bericht door evacoomme »

hay,
lijkt mij ook helemaal te gek om met dieren te werken, maar heeft iemand ook
ervaring met werken op paarden ranches? alle info welkom!
gr eva
Carla
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007 15:53
Contacteer:

Re: Werken en reizen in Australie

Bericht door Carla »

Hi,

Mijn ervaring is dat het gemiddelde salaris ongeveer tussen de 15 en 20 dollar per uur ligt. Zelf heb ik schoongemaakt in een hostel: 19 dollar per uur. Dan gaat er nog belasting af (29 % als je een tax file number hebt), dus ik had ongeveer 50 dollar per dag. 25 dollar ging op aan het hostel...dan heb je nog eten en leuke dingen.

Het hangt er dus heel sterk vanaf waar je gaat werken en wat je doet. In de horeca valt er meer te verdienen, al is het niet gebruikelijk dat er fooi gegeven wordt. Mocht je wel fooi krijgen, geef het dan niet aan de baas maar hou het zelf. (advies wat ik kreeg van anderen!)
Werken op resort is blijkbaar beter betaald en die resorts liggen voornamelijk rondom Darwin en de oostkust. Tasmanië heeft ook een paar resorts die goed betalen. Al hangt veel ook af van het juiste seizoen...

Succes!
gr. Carla
Gebruikersavatar
Jensje
Reiziger
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 feb 2009 14:58
Locatie: Mandurah, Western Australia
Contacteer:

Re: Farm werk Australie, iemand?

Bericht door Jensje »

Hallo, ik zit al bijna 2 jaar in Australie en heb verschillende baantjes gehad hier. Mijn laatste baan was in de schapenscheer-industrie, Australie is naast koeien ook volop bevolkt door merino schapen. Deze schapen hebben wol die veel geld opbrengt. In deze industrie is goed geld te verdienen als rousabout, waar je ook vrij hard voor moet werken de hele dag, van 7.30 tot 17.30. Wel verdien je dan 160 dollar per dag schoon. Dit werk heb ik gedaan van augustus tot vorige week. Als je niet bang bent voor bloed, maden of schapen, is dit zeker het proberen waard. Het kost ongeveer een maand om goed te worden in het gooien van de fleeces, maar de rest gaat vrij snel. Als je eenmaal de kans hebt gekregen om wat ervaring op te doen, kom je vrij gemakkelijk overal in Australie aan een baantje. De grootste werkgelegenheid is op dit moment in NSW, Vic en SA. Ikzelf heb gewerkt in WA, waar ook nog volop werk was. Het seizoen hier loopt van augustus tot kerst en daarna van nieuwjaar tot pasen. Voor info over contractors die je kan bellen voor werk kijk op oa: Shearingworld.com en http://www.wasca.asn.au/
Voor banen op farms kan je de Farm Weekly kopen waar vaak vacatures te vinden zijn op farms.
Succes en veel plezier natuurlijk!
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
WelmoedB89
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 mei 2011 14:40

tweede keer werken in Australie

Bericht door WelmoedB89 »

G'day!
Ik ben een 22 jarige studente uit Groningen en heb afgelopen jaar een Working Holiday Visa gehad voor Australie. Ik heb daar maar 5 weken gebruik van gemaakt, toen moest ik terug naar Nederland. Super zonde natuurlijk, want nu wil ik in februari 2012 HEEL graag weer een half jaar naar Australie om daar te werken. Mijn vriend is Australier, en de afgelopen 3 jaar hebben we beide flink wat heen en weer gependeld tussen NL en Au.. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het krijgen van een 2e whv makkelijk was, nu blijkt dat het alleen kan wanneer je 3 maanden farmwork hebt gedaan.. Heeft iemand ideeen? Weet iemand of er nog een visum is waarmee je kan werken daar? Of zou het mogelijk zijn om via een omweg toch nog aan een tweede whv te komen?
Heel erg bedankt alvast, alle hulp is welkom!
Welmoed.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: tweede keer werken in Australie

Bericht door Kims »

Hoi,

Je komt inderdaad niet meer in aanmerking voor een 2e WHV en ik zou ook niet proberen om er via een omweg aan te komen. Tot verleden jaar was dit wel mogelijk, al was het niet legaal. Veel working holidayers betaalden werkgevers een paar honderd dollars om dan hun naam te kunnen gebruiken om een 2e WHV te kunnen krijgen. Maar de Australische regering checkt nu alle werkgevers. Wij hebben een vriend die dit heeft geprobeerd, helaas was de regering net begonnen met het checken. Hij is gestopt op het vliegveld en mag nu 5 jaar niet meer in Australie komen...

Je zou naar een sponsorship work visum kunnen kijken waarbij een bedrijf je 'sponsort' om via hen een werkvisum te krijgen en voor hen te werken. Het ligt alleen wel aan je opleiding/ervaring en leeftijd of dat mogelijk is. Op deze site staat alle informatie mbt visa:
http://www.immi.gov.au/skilled/

Is het niet mogelijk voor jou om een partnership visum te krijgen aangezien je al een paar jaar een relatie hebt?
HIer kun je daar info over vinden: http://www.immi.gov.au/migrants/family/ ... artner.htm

Veel succes ermee!
Kim ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: tweede keer werken in Australie

Bericht door tamararuben »

Is je eerste working holiday visum al verlopen? anders zou je op dat visum nog terug kunnen gaan en je drie maanden farmwork kunnen doen..

Andere opties zijn:

- een andere optie is inderdaad een visum te krijgen via partnerschap. Echter heb ik vernomen dat dit een langdurig proces is. Kan wel een jaar duren!

- een skilled working visa is nog een optie maar dan moet je beroep wel hoog op de lijst staan, dit kan je op de government site nachecken. En dit visa kost veel geld. Volgens mij al rond de 1500 dollar voor de aanvraag en bij voltooing ook nog eens rond de 2000 dollar. En het duurt ook lang, kan ook wel een jaar duren.

-een sponsorship is ook een optie bij een bedrijf in australie, echter dat kost een bedrijf veel geld en stellen dan ook vaak de eis dat je daar minimaal een paar jaar blijft werken.Ik heb ergens weleens iets gehoord over je eigen sponsorship betalen bij een bedrijf zodat je niet aan een bepaalde periode vastzit bij dat bedrijf maar dit is ook duur.

Succes.

groetjes tamara
Laatst gewijzigd door tamararuben op 26 mei 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: tweede keer werken in Australie

Bericht door Kims »

Hi Tamara,

Ik zou het risico niet lopen om een 2 WHV aan te vragen, omdat de regering wel degelijk checkt, vooral recentelijk! En je kunt je afvragen of het je waard is om gedeporteerd te worden en niet terug te mogen komen voor 5 jaar... Vooral omdat Welmoed's vriend hier woont... En je krijgt alleen een 2e WHV als je tijdens je 1e WHV 3 maanden bepaald werk hebt gedaan, anders niet.

Een sponsorship werkvisum kost een bedrijf alleen geld als jouw beroep niet op de prioriteitenlijst staat. Als je beroep er wel opstaat, zoals verpleegkundige, kost het het bedrijf/uitzendbureau/ziekenhuis niets.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ceska
Wereldreiziger
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 apr 2011 15:51

Wie heeft wat voor werk gedaan in Australie

Bericht door Ceska »

Ik vroeg me af wat voor bijbaantjes jullie allemaal hebben gehad toen jullie in Australie waren of wat jullie gaan doen als jullie daar zijn?
Wat betaald er een beetje goed? Wat is leuk om te doen. Heb je voor langere tijd bij een werkgever gewerkt of de ene week bij de een en dan weer door naar de ander.
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: Wie heeft wat voor werk gedaan in Australie

Bericht door Kars »

Ik ben van plan gewoon in de horeca te gaan werken daar.

Wat het meeste betaald zijn natuurlijk de beroepen waar je een opleiding voor nodig hebt. Beroepen die veel gedaan worden met een work en holiday visum zijn werken in de landbouw en in de grote steden vooral in de horeca.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Wie heeft wat voor werk gedaan in Australie

Bericht door Erik »

Wat ervaringen van heel lang geleden:
Werken op een bananenplantage waar je ze moet inpakken en opstapelen. PowPow plantjes planten, Als verkoper in een Kebab tent midden in de stad en uitgaansleven. Werken voor een Nederlandse opdrachtgever via het internet (dit verdiende toen jaren geleden het meest).

Verder kun je ook als kamermeisje in een hotel aan de gang, fruitpicking en op een duikboot werken (zodat je "gratis" je duikcursus kunt verdienen).
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: Wie heeft wat voor werk gedaan in Australie

Bericht door Kars »

hey Eric,

Dat van die duikcursus spreekt mij wel aan! Heb je daar wat meer informatie over? Ik was namelijk al van plan om in Australië een duikcursus te volgen, aangezien dat bijna 100 euro goedkoper is dan hier.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Wie heeft wat voor werk gedaan in Australie

Bericht door Erik »

Geen idee wat je kansen nu zijn, maar tijdens mijn reis kwamen wij een dame tegen die aan boord van een boot het eten verzorgde en de boot opgeruimd hield in ruil voor duiken en duiklessen wanneer daar wat tijd voor was.
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie heeft wat voor werk gedaan in Australie

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Kars,
wij zijn net terug van een weekje 'vakantie' in Cairns en spraken in het hostel een aantal mensen die gingen werken op een duikboot (niet een onderzeeër natuurlijk, maar een boot die duiktrips doet, haha 8)7 ) Daar worden vooral in die omgeving veel mensen voor gezocht. (mensen ontvangen, entertainen, eten verzorgen, schoonmaken, helpen met uitdelen snorkel-duikspullen)
Het meisje dat wij spraken moest dan 4 dagen op de boot werken (zij werkte voor een maatschappij waarbij gasten ook op de boot slapen, maar je hebt ook boten die dagtrips doen) en dan had ze 3 dagen vrij. Wat ze betaald kreeg weet ik niet alleen, maar ze had er zin in :)

Ik zou, als je dat wilt gaan doen, naar de haven van Cairns gaan en gewoon rondvragen. Ook zijn er overal borden waarop werkgevers baantjes aanbieden, dus goed in de gaten houden. Ook kan ik me voorstellen dat je aan de westkust veel duik-boot-baantjes kunt vinden.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast