Visum Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum zonder entry ticket

Bericht door stevenl »

Hou er rekening me dat je officieel ook een visum voor Thailand nodig hebt.

Visumvrije entree is alleen van toepassing voor mensen die een vliegticket hebben naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. In de parktijk levert dit zeker geen probleem op bij Thaise immigratie, maar mogelijk wel, zij het zelden, bij inchecken in Amsterdam. De luchtvaartmaatschappij is namelijk verantwoordelijk voor de uitvoering van de visumregels.
Jenny
Reisexpert

Re: Visum zonder entry ticket

Bericht door Jenny »

nammen schreef:Advies ?(zijn de feiten) En het is aan ieder er mee te doen wat je wil ! Het is wel zo dat corruptie een rol speelt, maar zelfs als je in bv indonesie het via de regels wilt spelen je aan het korste eind trekt. dat is een keihard feit helaas
This ook geen advies maar zie het als een tip. (ook al heb je hier alles op orde, als ze geld zoeken "de werkers" op het vliegveld vinden ze wel iets om wat van je te krijgen.)
Aan gezien ik 30 keer perjaar naar singapore etc vlieg. gaat het zo en niet anders.
Maar ben het na je vermelding het wel met je eens en kun je zien na nu 5 jaar in indonesie ik ook al mee gesleurd word in een "lichtelijk" dagelijks corrupt systeem.
Doch word corruptie steeds vaker hier keihard gestraft
gr nammen
Los van de corruptie: je walst heen over het feit dat de lcuhtvaartmaatschappij je kan weigeren. Voor een Air Asia tickets vanuit Singapore praten we wellicht over een paar tientjes, maar wanneer je uit Europa komt kan het je de nodige honderden euro's kosten. En de balie-dame op Schiphol is echt niet om te kopen voor een tientje!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Irissss

Qreply

Bericht door Irissss »

Met spoed hulp gevraagd:
Iemand ervaring met AIR ASIA boekingen??
wil een betaling doen met me creditcard alleen geeft hij op de site aan dat de geselecteerde currency (EUR) niet overeenkomt met de currency van het land waar mn creditcard vandaan komt (ook gewoon nederland).
WIE oh WIE weet hier raad mee?
Of weet iemand anders hoe ik air asia (met mobiele tel.) kan bereiken zonder daar klauwen met geld voor te betalen?:p
alvast bedankt!!
Jenny
Reisexpert

Re: iemand tips/ervaring met ticket airasia+visa regelen...

Bericht door Jenny »

Het zou gewoon moeten werken.... Ik zou het een paar uur later nog eens proberen.

Maar wat ik me afvraag: moet je wel betalen in de currency van de creditkaart, of in de currency van de landen waar je tussen vliegt? Ik heb regelmatig tickets betaald in bath of rupiah! Probeer het eens.

Als je air asia wilt bellen: ik zou bellen via Skype, dat is vaak stukken goedkoper.
Irissss

Bericht door Irissss »

Jenny schreef:Het zou gewoon moeten werken.... Ik zou het een paar uur later nog eens proberen.

Maar wat ik me afvraag: moet je wel betalen in de currency van de creditkaart, of in de currency van de landen waar je tussen vliegt? Ik heb regelmatig tickets betaald in bath of rupiah! Probeer het eens.

Als je air asia wilt bellen: ik zou bellen via Skype, dat is vaak stukken goedkoper.
Hoi Jenny,

Super bedankt voor de reactie! Ik heb uiteindelijk op andere pc gedaan en het is gelukt inderdaad in een andere currency...

Ik moet nu alleen nog een uitreisticket boeken vóór maandag... weet je toevallig hoe ik de goedkoopste kan vinden (wellicht weer via air asia) naar een buurland? want heb wel gekeken maar dan moet je echt alle landen nagaan en alle data om t te checken...

Groetjes en alvast bedankt!
elsdolf
Vakantieganger

Bericht door elsdolf »

het zal allemaal heel simpel zijn, maar voor mij helaas niet. Dus hellup aub.....
Visum-aanvraag in Nederland voor meer dan 30 dg. Klopt het idd dat je het formulier voor Indonesie, digitaal moet verzenden en dan (bijv) naar Den Haag gaat en daar je paspoort, pasfoto en tickets overlegt? Hoelang van te voren moet/mag je dat formulier digitaal verzenden voordat je je paspoort inlevert?

dank jullie voor de moeite....

een verward menske
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ja, je moet het formulier naar den Haag sturen, en dan je passport brengen. De termijn waarbinnen je dat moet doen weet ik niet. Ik ga zelf volgende maand pas naar den Haag voor m'n visum van dit jaar.
elsdolf
Vakantieganger

Bericht door elsdolf »

Jenny schreef:Ja, je moet het formulier naar den Haag sturen, en dan je passport brengen. De termijn waarbinnen je dat moet doen weet ik niet. Ik ga zelf volgende maand pas naar den Haag voor m'n visum van dit jaar.
Dank je wel, heb je ook een antwoord op de volgende vraag: moet het een kleurenpasfoto zijn of mag z/w ook???
harmpie
Reiziger

Bericht door harmpie »

Ben vandaag teruggekomen van de ambassade hier in Singapore. Als het goed is kan ik donderdag mijn visum ophalen voor 60 dagen, dat is dus snel gegaan als alles volgens plan loopt.

Wat mij echter nog steeds niet duidelijk is, is het volgende: in de verschillende informatiebronnen die op deze website staan was het makkelijk om een retourferry ticket te kopen naar Indonesia vanaf de haven in Singapore, dit was 20 dollar en het was refundable. Nu heb ik overal rondgezocht en heb uiteindelijk 48 dollar betaald en krijg geen refund. Zou het inmiddels verandert zijn of kan iemand mij vertellen waar ik achteraf gezien wel had moeten zijn? Misschien makkelijk voor diegene die in de toekomst naar Indonesie gaan vanuit SIngapore.
Jenny
Reisexpert

Visum Indonesië

Bericht door Jenny »

Als je langer dan 30 dagen naar Indonesië wilt, dan kom je niet zomaar in aanmerking voor een visum on arrival en kun je het best voor vertrek een visum regelen. Dat kan in veel landen in ZO Azië, maar soms ontkom je er niet aan je visum in NL al aan te vragen.

Het aanvragen van het visum kan in den Haag, tussen 9 en 13 uur. Houd rekening met lange wachttijden!!!! Je kunt je visum maximaal 90 dagen voor vertrek aanvragen.

Je moet hetvolgende meenemen:
- het ingevulde en uitgeprinte visum application form. Je vindt het formulier op http://visa4indonesia.nl/.
- een pasfoto
- een ticket het land uit
- EN een ticket het land in!!!!!

Dat laatste staat niet op de website van de ambassade, en is bij mijn weten uniek voor NL. Neem dus je ticket mee, want ik heb zojuist mensen weggestuurd zien worden. (Ik weet niet of de smoes dat je de boot neemt vanuit Singapore zal werken, maar je kan het proberen. Het zou me niet verbazen als je dan de vlucht naar SING moet laten zien.) Neem echt alles mee, ze doen nl extreem moeilijk.

Je kan je visum binnen een week ophalen.
Janet

Qreply

Bericht door Janet »

Klopt het dus dat je gewoon een 60 dagen toeristenvisum in Nederland aan kan vragen en vervolgens dit kunt verlengen in Indonesie?

Ik had namelijk begrepen dat als je dit wilde doen je hier in Nederland al een Sociaal Cultureel visum aan moest vragen en dus hier ook al moest zorgen dat je de sponsorpapieren geregeld hebt.
christa64

Qreply

Bericht door christa64 »

Bij gaan dit weekend naar Bali voor 3 weken.
Tussentijds gaan we 3 dagen naar Singapore.
Moeten we bij de 2e keer bij aankomst in Bali weer betalen?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum bali

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je 2 keer Indonesie in en uit reist moet je inderdaad 2x een nieuw visum dus dat is inderdaad 2x 25 USD per persoon.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

en twee keer op de foto, en twee keer vingerafdrukken.... ( = lange rij)
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Ik vloog deze week naar Bali, en het visum was snel geregeld. Het ligt er denk ik aan of er meerdere vliegtuigen tegelijk aankomen. Er was nu maar 1 vliegtuig, een deel van de passagiers was local dus moeten in een andere rij.
Bij de balie van het visum kopen (19 euro, 1 euro wisselgeld in rupiah) was ik direct aan de beurt. Daarna bij de balie van de douane 10 mensen voor me, kwartiertje wachten. Het kan dus heel snel gaan.
Plaats reactie