Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Re: Café Verweggistan

Bericht door Erik »

Wist niet dat het zo lastig was om een treinticket te boeken in Polen. Volgende keer maar weer met het vliegtuig of de auto?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Haha nou naar Polen ga ik met het vliegtuig. In Polen reis ik met het openbaar vervoer (bus of de trein) ;) Vliegtuig is beetje overdreven en auto zou ik niet aanraden gezien de toestand van de wegen aldaar (en heb nog te kort mijn rijbewijs om uberhaupt daar te mogen huren 8)7)

En het systeem is nog redelijk duidelijk alleen zijn de allergoedkoopste tickets snel weg omdat er maar weinig zijn en dit is maar een tijdelijke actie tot 30 juni :) En ja dat is da weer een uitdaging om er een te pakken te krijgen. Ze hebben in Polen verschillende type treinen en de EIC (waar ik 1 reis mee ga maken) is relatief duur in vergelijking met de andere treinsoorten en voor de EIC hebben ze dus tijdelijk goedkopere tickets. Vorig jaar heb ik via de treinreiswinkel gekocht maar dit wilde ik toch liever zelf doen ;)

De rest koop ik ter plekke. Is ook een mooie uitdaging omdat ze nog niet overal Engels spreken aan het loket.

Maar binnenkort meer te lezen op deze site over reizen IN polen met het openbaar vervoer ;) Wist je bijvoorbeeld dat ze daar heel veel verschillende kortingen hebben?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

pagina 100 !!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

*O* 100 is mooi getal!

Ik heb besloten vandaag een luier dag te houden. Slecht geslapen en veel te vroeg wakker..... ga dus lekker op m'n gemak wat aanklooien in en rondom huis.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben lekker aan het werk. Zo naar mijn vader voor zijn verjaardag, en vanavond vanuit Limburg naar Gelderland voor een BBQ. Morgen daar lekker duiken, en dan terug naar Utrecht. Veel plekken gezien in eigen land dit weekend! *O*

Zojuist heb ik hier op dit forum overigens te horen gekregen dat je in Indonesie niet met lokaal vervoer mag reizen, dat dat heel onverantwoord is ?!?!!? Ik doe al jaren niks anders. Maar goed, ik heb blijkbaar altijd geluk gehad O-)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Vriendin van me is gisteren naar IJsland gegaan... en ze maakte nog grapje over einde van de wereld maar dat ze dan haar laatste dag in IJsland zou meemaken..... barst er een vulkaan uit ;) ik dacht eerst dat ik het verkeerd las. Het is nog niet zo erg als de Eyjafjoell.
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Hoorde dat gisteren ook van het einde van de wereld. Maargoed, ben veel te nuchter voor die poeha, maar die vulkaanuitbarsting is natuurlijk een leuke bijkomstigheid voor alle 'goedgelovigen'. Het zal dan wel bestempeld worden als een soort voorbode ;-)

Hopelijk valt de schade mee inderdaad, ik weet als geen ander hoe erg het is als je vlucht daardoor wordt geannuleerd.

Hier vandaag ook een rommeldag, en een beetje informatie verzamelen over Denemarken! :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb gisteren mijn hoofd keihard gestoten, en nu een buil en een schaafwond op mijn hoofd. De wereld was echt ff weg, of werd het gewoon zwart voor mijn ogen? Vanmorgen gaan duiken, en tot een paar keer toe bijna in slaap gevallen tijdens het duiken. Best lekker, zo'n waterbedje *O* (Totdat je geen lucht meer krijgt |:( )
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Had het stoten van je hoofd en het in slaap vallen tijdens het duiken nog wat met elkaar te maken? :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Geen idee....

Er was niet veel te zien tijdens deze duik, ondanks dat het zicht goed was. Tja, dan hang je gewoon relaxed in het water, je beweegt bijna niet, het is ontspannend, en van het een komt het ander.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

trouwens er zijn nog niet vaak zoveel bliksems geweest als met die vulkaan in IJsland schijnen er in 1 uur tijd 2198 geteld te zijn :O als je dat ziet zou je denken dat de hel daar ter plekke is losgebarsten ;)

Hier heb ik een rustig maar gezellig weekend gehad maar had volgens mij nog meer rust moeten pakken want heb het idee al zieker te worden.. ben de verkoudheid in combi met een hersenschudding nu wel beu, maar goed nog maar even rust pakken en hopelijk snel beter worden want komend weekend heb ik een zwaar trainingsweekend en wil dan wel beetje fit zijn..
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

ja jeetje die vulkaan.. ik zag de bui (lees: aswolk) al hangen.. wil komend weekend heel graag gewoon kunnen vliegen! maar las net op nu.nl dat de kans dat vliegvelden in Europa dicht moeten heel klein is *O*

Gelukkig blijven er genoeg andere dingen over om over te stressen ;) alle essentiele dingen voor mijn vertrek naar Indonesie zijn geregeld (tickets en visum) maar verder moet ik toch nog wel veel doen. Deze laatste week nog "even" mn stage verslag afmaken, mijn oude huis opzeggen en meer van dat soort dingen...
Selalu mencari...
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

:) ik ben echt aan het aftellen! nog maar 5,5 dag en dan ga ik naar indonesie :)

tussen al mijn werkzaamheden door doe ik steeds kleine voorbereidings dingetjes. Zo heb ik gister mijn nieuwe bankpas opgehaalt (niet onbelangrijk), mijn e-reader gevult met bijna 200 boeken die ik graag wil lezen en een stapeltje kleding klaar gelegd die aan/mee gaat. Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij ben dat het niet uit maakt hoeveel boeken er op mijn ereader gaan (voor het gewicht of de omvang) want met mn kleding vind ik het toch nog best lastig... zeker omdat ik eerst 2 maanden op dezelfde plek blijf en daarna rond ga reizen (en evt wat dingetjes achter kan laten bij een vriendin). Ik neig daardoor erg naar toch net die ene broek meer en 2 extra t-shirtjes enzo.. maar wil aan de andere kant ook gewoon niet teveel meenemen... blijf het lastig vinden!
Selalu mencari...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hmm onze hele tuin zit vol met baby koolmeesjes die vliegles krijgen van vader of moeder? Ze vliegen nu continue tegen de ramen aan..... :N Denk dat ze nog wat extra lesjes nodig hebben :)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Lang leve de hernia's !!! Ik zit er al 6 weken mee thuis ... -O-
Zou dit het begin zijn van mijn trolley- ipv backpack reizen? :?
Darmparasieten, in mijn duim gezaagd, rugklachten ... het zit niet mee dit jaar. Met mijn verlof erbij, ben ik nog maar 6 of 7 weken gaan werken. Probleem is dat ik niets kan en aan huis gebonden ben. Behalve wat macrofotografie heb ik niet veel gepresteerd.
Wel tijd gehad om een nieuwe foto techniek te leren (focus-stacking) en vóór mijn volgende reis wil ik ook het fotograferen van star trails onder de knie hebben. Zo levert dat thuis zitten toch nog wat op ;)
Afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven de zeldzame boomkikker (Hyla Arborea) voor mijn lens gehad en in mijn eentje een jong hertje (à la Bambi) uit het moeras gered. Aparte ervaring om dat in je armen te dragen hoor :Y
Plaats reactie