Mexico/Belize

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Frederieke
Vakantieganger
Contacteer:

Mexico/Belize

Bericht door Frederieke »

Twee jaar geleden is het idee opgekomen om eens richting mexico en omstreken te reizen en daar te duiken. Dat is er nooit van gekomen. Nu is het weer tijd om te kijken naar een zomervakantie en die kant trekt nog steeds. Ik wil vooral duiken, even iets anders dan Azie of de States maar aangezien ik alleen reis niet een heel stil gebied.

Twee jaar geleden heb ik hier ook al een soort gelijke vraag gesteld waar ik heen moest en toen kwam daaruit Tulum en Belize. Ik heb drie weken, ik vroeg me af of dat te doen was. Op Mexico aanvliegen en een uitstapje maken naar Belize??
hariejak
Reisexpert

Re: Mexico/Belize

Bericht door hariejak »

Hoi Frederike,
Drie weken lijkt me prima te doen. Aanvliegen op Cacun en dan heb je tijd genoeg om een rond trip te maken door Yacatan en Belize. Bijvoorbeeld de reis van Cacun naar Caye Caulker is in 1,5 dag gemaakt. Dit om je een indruk te geven van de tijd die je hebt. Het vervoer in Belize is wel wat minder efficient dan in Mexico maar desalnietemin prima te doen.

Qua duiken kun je, je hart ophalen. In Mexico ligt een uniek onderwater grotten stelsel, Belize heeft het twee na grootste koraal rif van de wereld. Bluehole is een bizar mooie plek. Je kunt wrakduiken doen. Snorkelen met nursesharks en manta rays. Je kunt zeekoeien zien. Daarnaast is het genieten van je hangmat, strand, zee, cuba libre's en andere backpackers ontmoeten. Je hoeft geen schoenen mee te nemen. ;)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Buiten Cancun kan je ook leuk duiken. Pak de boot naar Isla Mujeres en daar is een hostel genaamd Pocna.

Duiken heb ik gedaan bij Crystal Diver ( http://www.scubadiveislamujeres.com/ )

Verder als je in belize bent moet je eigenlijk doorgaan naar Honduras en daar op de eilanden duiken :)

Ps. vliegen kon goedkoop vanaf brussel met jetairfly (jaar geleden).
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Sluit me helemaal aan bij de bovenstaande commentaren.
Belize en stukje Mexico is prima te doen in 3 weken. Vond duiken in mexico (playa del carmen) nogal tegenvallen, maar dat kwam ook door die duikschool lui met hun "the coral here is amazing" houding waardoor je ook heel wat verwacht. Duiken in belize is echt super, vond vooral de 3e duik van de blue hole dag trip echt prachtig. Tulum is wel een leuk stadje en behalve die ruines ook zeker die van chitzen itza (een van de 7 nieuwe werldwonderen) niet missen.

Naar honduras zou wel weer een beetje veel zijn, maar als duiken echt je prioriteit is dan zeker een aanrader. Er gaat ook een boot van belize naar honduras maar die gaat maar een paar keer per week dus je moet dan wel goed timen. Vliegtuig binnen centraal-america is best duur.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Als je echt naar Honduras wil vanuit Belize, is de boot vanaf Placencia de snelste optie. Ik dacht ook dat die twee keer per week gaat. Heb zelf gedoken op Utila en vond dat een mooie plek.
guiri

Bericht door guiri »

Als je echt alleen voor het duiken gaat is dat waarschijnlijk de beste optie. Wel jammer dat je dan de mooiste delen van Mexico gaat missen. Persoonlijk vond ik yucatan wel ok, maar chiapas (san cristobal de las casas en palenque) echt geweldig. Let op dat je niet te lang in Belize city blijft. Ik kwam daar per ongeluk s avonds aan en moest er blijven. Toen was er nog een avondklok. En het voelde echt onprettig (heb ik normaal niet snel)
Frederieke
Vakantieganger
Contacteer:

Dank voor alle tips. De reisgids van Belize is inmiddels binnen en het plan is om naar cancun heen te vliegen en weer terug te gaan via belize city. Weet iemand toevallig ook of het helemaal veilig is om tussen Mexico en Belize de grens over te steken? Hoorde laatst van iemand die bij de grens omgedraaid was door de hoeveelheid militairen ofzo (en aangezien die persoon zelf militair is en niet snel bang..).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

toen wij er waren was het geen enkel probleem. maar dat is een paar jaar geleden.
Je zou ook eens het forum kunnen bekijken van Lonely Planet.
Voor zover ik weet is er van de vaste atg bezoekers niemand pas nog geweest.

is terug vliegen vanaf belize city niet enorm duur?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

raar verhaal, ik volg ook wel een beetje het mexicaanse nieuws en er daar ook niets over spanningen tussen beide landen gelezen. Wellicht was er net iets gaande een drugvondst ofzo..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Frederieke
Vakantieganger
Contacteer:

Was ook een tijdje geleden. Ik zie het wel. Terug vliegen via Belize city maakt niets uit. Prijs blijft voor zo ver ik gevonden heb precies hetzelfde.
Plaats reactie