Met gids naar Kalimantan
Met gids naar Kalimantan
Wij zijn onze reis aan het plannen voor augustus. We vliegen op Kuala Lumpur en vandaaruit naar Balikpapan. We hebben een nativ guide geregeld voor 4 weken. Planning tot zo ver: de Mahakam rivier op voor een dag of 9, naar de Dayaks. Dan Kutai National Park voor een dag of 4. Dan naar Banjarmasin, Loksado, rafting, dag of 6 De gids stelt voor om dan naar Tanjung Puting Nat park te gaan, maar das twijfelachtig.Daarna naar Berau, hike voor een dag of 5. En als laatste Derawan Island. Ja, allemaal erg spannend, nu nog wat spuiten regelen, muskietennetjes, visa, en andere van belangzijnde dingen.
Borneo...here we come......
Borneo...here we come......
Re: Indonesië kletstopic
Klinkt als een mooie reis! Met hoeveel mensen ga je? En mag ik vragen wat je per persoon betaald? (Mag per PB als je het niet op het forum wilt zetten
)
Kalimantan is een van de eilanden die ik nog wil bezoeken, maar voor dit jaar reeds andere plannen (Sumatra, misschien oost Java, en Bali.)

Kalimantan is een van de eilanden die ik nog wil bezoeken, maar voor dit jaar reeds andere plannen (Sumatra, misschien oost Java, en Bali.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
We gaan met 4 personen. Het ticket naar Kulala Lumpur hebben we zelf geboekt. Evenals het ticket naar Balikbapan. De gids hebben we geregeld via Green Canyon reizen. Ja, je mag best weten wat die gids kost: € 2300 voor 4 personen (dit is dan voor 4 weken begeleiding).Jenny schreef:Klinkt als een mooie reis! Met hoeveel mensen ga je? En mag ik vragen wat je per persoon betaald? (Mag per PB als je het niet op het forum wilt zetten)
Zit het vervoer daar bij in of komt dat er nog bij?elsdolf schreef:We gaan met 4 personen. Het ticket naar Kulala Lumpur hebben we zelf geboekt. Evenals het ticket naar Balikbapan. De gids hebben we geregeld via Green Canyon reizen. Ja, je mag best weten wat die gids kost: € 2300 voor 4 personen (dit is dan voor 4 weken begeleiding).Jenny schreef:Klinkt als een mooie reis! Met hoeveel mensen ga je? En mag ik vragen wat je per persoon betaald? (Mag per PB als je het niet op het forum wilt zetten)
Klinkt heel verleidelijk namelijk!
Jenny schreef:Zit het vervoer daar bij in of komt dat er nog bij?elsdolf schreef:We gaan met 4 personen. Het ticket naar Kulala Lumpur hebben we zelf geboekt. Evenals het ticket naar Balikbapan. De gids hebben we geregeld via Green Canyon reizen. Ja, je mag best weten wat die gids kost: € 2300 voor 4 personen (dit is dan voor 4 weken begeleiding).Jenny schreef:Klinkt als een mooie reis! Met hoeveel mensen ga je? En mag ik vragen wat je per persoon betaald? (Mag per PB als je het niet op het forum wilt zetten)
Ja, het vervoer komt erbij. Tevens kosten voor overnachten en eten voor ons 4. De gids betaalt zelf zijn overnachtingen en eten.
Klinkt heel verleidelijk namelijk!
this te duur zon gids
Misschien handig om dit zo goed mogelijk toe te lichten? Daar hebben de lezers en de TS het meest aan.nammen schreef:this te duur zon gids
Hier komt het. Dat gedeelte wat wij willen bezoeken in Borneo, komt in geen enkele reisgids voor. Iedereen gaat naar de kust, en dat willen wij niet. De enige optie is dan een gids. Dit vooral omdat we het binnenland in willen en ze daar dan geen Engels meer spreken. Jammer om dan een paar dagen vast te zitten omdat we de taal niet kennen, of dingen niet geregeld kunnen krijgen. De gids vangt ons op in Balikbapan. Vandaaruit gaan we de route maken. Hij regelt onderdak, vervoer, eten, eventuele vergunningen of benodigde papieren en voorziet ons van de nodige informatie over dingen die we onderweg tegenkomen. Kortom, een 5e reisgenoot die alles van het gebied weet waar we doorheen trekken. Om een gids via internet te regelen vanuit Nederland was/is geen optie (wie je dan krijgt...), en wachten totdat we daar zijn (kost weer dagen om dingen te rgelen), ook niet. Tevens willen we ook wel een backup hebben, dus dat is dan Green Canyon, voor het geval er iets gebeurt. Ja, en daar zul je dan voor moeten betalen. So be it!!Erik schreef:Misschien handig om dit zo goed mogelijk toe te lichten? Daar hebben de lezers en de TS het meest aan.nammen schreef:this te duur zon gids
2300 euro is een kleine 30 milj rhp en een salaris voor een gids is maximaal 300 rhp per dag (expert)
keer 28 is 8,4 milj
zeg me dat het een buitenlandse gids is waar ik aan twijfel is 2000 euro al een topsalaris en bijna ongelooflelijk..
Maar goed wie ben ik om te oordelen maar...
Kijk eens naar het salaris van een dienst meid 500 rhp per maand
kassa juffrouw 900 rhp per maand top!
Chaffeur 1,2 etc etc
In jakarta mag je het dubbele aan loon verwachten maar ook dubbel hard werken.
Informeer maar eens.
Maar ja (de) reis organisatie (s) moeten ook verdienen maar tegen elke prijs?
Sorry geef alleen een mening om dat het niet kon laten deze keer.
nammen
keer 28 is 8,4 milj
zeg me dat het een buitenlandse gids is waar ik aan twijfel is 2000 euro al een topsalaris en bijna ongelooflelijk..
Chaffeur 1,2 etc etc
In jakarta mag je het dubbele aan loon verwachten maar ook dubbel hard werken.
Informeer maar eens.
Maar ja (de) reis organisatie (s) moeten ook verdienen maar tegen elke prijs?
Sorry geef alleen een mening om dat het niet kon laten deze keer.
nammen

Met gids door Indonesië en Maleisië
Begrijp inderdaad dat het moeilijk te regelen is, en hoop dat tegen de prijs die je nu betaald het waard zal zijn!
Ik hoop dat het zo zal zijn en jullie een geweldige vakantie tegen moet gaan en als alles op en top is.
Dan zou ik zelfs niet klagen wat is een levens ervaring er bij waard ?
Dan zeker wel meer als 2300 euro.
nammen
Ik hoop dat het zo zal zijn en jullie een geweldige vakantie tegen moet gaan en als alles op en top is.
Dan zou ik zelfs niet klagen wat is een levens ervaring er bij waard ?
Dan zeker wel meer als 2300 euro.

nammen
je zult wel helemaal gelijk hebben, maar het beroerde is nu eenmaal dat we niet anders kunnen. En weet je, ik heb ook al op andere forums geinformeerd...daar kreeg ik ook nul op het request.Schijnt een gebied te zijn waar geen of weinig mogelijkheden, buiten de kust, zijn. Tevens hebben wij de vakantiebeurs bezocht en ook daar was geen organisatie of gids te vinden die ons wil helpen. Sterker nog, we werden uitgelachen en iemand zei...nee, daar begint onze organisatie niet aan! Teveel risico! Ik zit vanaf december al te zoeken naar info ed. Misschien had ik eerst fff naar Balikpapan moeten vliegen, afspraken maken met een locale gids en dan weer terug naar Nederland. Nee, ik voel mij niet aangevallen; soms wil je iets héél graag, en als er geen andere mogelijkheden zijn...jammer dan!
Ja ok zeg ja had ik het geweten heb er kennissen, en er heen vliegen van af jakarta is zon 40 euro, maar dat is allemaal te laat ben ook geen reis organisator maar had je graag geholpen.
Toch een prettige reis.
En we komen elkaar vast wel weer tegen op het forum
hoi nammen.

Toch een prettige reis.
En we komen elkaar vast wel weer tegen op het forum
hoi nammen.
Hier staan toch echt een 'paar' kommafouten in....nammen schreef:2300 euro is een kleine 30 milj rhp en een salaris voor een gids is maximaal 300 rhp per dag (expert)
keer 28 is 8,4 milj
inderdaad jammer...misschien moet je eens kijken in het Indonesie-forum...kom je mijn naam vast wel tegen
bedankt voor je wensen

bedankt voor je wensen

Re: Met gids door Indonesië en Maleisië
leuk mischien kan ik mensen een gids aan bieden die ik ken en daar door ook vertrouwd is tegen een redelijke prijs ook oa gids / chaufeurs in de punjac West java (java barat) die je hele mooie plaatsen laten zien in de bergen je huurt dan voor weinig een auto met chafeur voor zon 45 dollar per dag. etc etc
Dit geheel zonder verplictingen ik help graag en heb wel even tijd voor around the globe
Dit geheel zonder verplictingen ik help graag en heb wel even tijd voor around the globe

Laatst gewijzigd door Erik op 10 mei 2011 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: euro naar dollar veranderd
Reden: euro naar dollar veranderd