Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey allemaal,
wij zijn niet vertrouwd met skype maar zouden dit graag gebruiken tijdens onze wereldreis. Mijn ouders (Belgie) hebben een laptop met skypeaccount en wijzelf hebben een notebook met skypeaccount.
Nu heb ik begrepen dat wanneer je van pc naar pc belt, dit gratis is. We zullen echter niet overal internet tot onze beschikking hebben , dus is het mogelijk om ons op gsm te bellen. Mijn ouders die ons via skype via een vast bedrag per maand of per beurt opbellen op onze gsm. Nu weten we echter niet of we ons belgisch nummer zullen behouden of geregeld een plaatselijke simcard aanschaffen. Wanneer je een telefoongesprek ontvangt vanaf een pc in het buitenland moet je zelf dan ook betalen zoals nu het geval is met roaming. bv tot aan de grens van belgie en de andere persoon betaalt van aan de grens tot zijn plek in bv. thailand???

HOe zit dit precies?? ieman dhier ervaring mee want als wij ook moeten betalen voor dit gsm gesprek via skype , tja, dan is dit wel vrij gek en niet kostenbesparend;

groetjes
loesopreis
Wereldreiziger

Re: skype

Bericht door loesopreis »

Van Skype naar Skype bellen is natuurlijk gratis, dus daarmee ben je het goedkoopst uit. Je hebt een notebook bij, waardoor je op veel plaatsen (weet niet waar de wereldreis naartoe gaat) internet op kunt en kunt Skypen.

Van Skype naar een mobiel nummer bellen kan behoorlijk wat kosten per minuut. Als je ouders je op je Belgische simkaart bellen, betalen jullie allebei, en dat is voor jezelf erg duur. Als ze je op een lokale simkaart bellen, betaal je zelf (meestal) niks, en betalen zij ietsje meer. De prijs hangt af van het land. Tarieven zijn waarschijnlijk op de website te vinden.

Ik weet niet hoe vaak jullie telefonisch contact willen hebben, maar in het algemeen kun je vast regelmatig Skypen. En dan gsm gebruiken voor noodgevallen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Kijk inderdaad op http://www.skype.com voor de precieze prijzen, het is erg duidelijk hoe het werkt. Je zult onderweg vaak ook internetcafe's tegenkomen waar je kunt skypen van computer naar computer.

Je kunt aan je telefoonbedrijf vragen waar je simkaart het zal doen of niet, dan kun je makkelijker inschatten wat je opties zijn.

Succes!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Waar gaat jullie reis heen?

Als hierboven gezegd is, zijn er heel veel plekken op de wereld waar je online kan. Misschien niet dagelijks, maar je gaat toch niet op reis om dagelijks naar huis te bellen? Op meer en meer plekken in de wereld kun je niet alleen online in internetcafes, maar is er ook (gratis) WiFi in bv je hotel, in een restaurant, en in internationale ketens als Mc Donalds en Starbucks. Als je een smartfoon hebt, bv een iPhone, kun je een gratis applicatie downloaden waarmee je als er WiFi is gratis vanaf je telefoon kan skypen. Handig als je je notebook niet bij je hebt, en je telefoon wel. Je 'mist' alleen de optie om elkaar te zien via de webcam, maar persoonlijk vind ik bellen met een foon fijner dan met een notebook ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Als je trouwens een Thaise sim hebt en je familie belt op dat nummer is dit voor jou gratis. Dit is in meer landen in Azie het geval dus dan zijn de kosten flink voor de mensen die jou gaan bellen. Wij hebben zelf ook Skype en bel regelmatig naar vaste nummers in NL dit kost met ongeveer 1,20 euro per uur dus goed te doen.

gr van Moira
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat ook nog een optie is, is dat je ouders je bellen via skype op je mobiele telefoon. Bel je rechtstreeks met je belgische telefoon naar je (bijvoorbeeld thaise telefoon) betalen je ouders de telefoonkosten van België naar Thailand. Bel je via skype dan betaal je vaak de lokale kosten. Omdat Skype van via internet en een lokale provider verbinding maakt. Ook hier verschild de prijs per land.

Wil je via skype bellen moet je een soort pre-paid skype tegoed kopen. Sommige (mobiele) telefoons bieden ook de optie om via de telefoon met skype naar huis te bellen. Dus dan lijkt het of je normaal met je telefoon belt maar het gaat dus via skype. Vooral in Azië heb ik begrepen dat je veel en goedkoop kunt bellen met een lokale simkaart. Zelfs met internetabonnement!
zaratoestra
Reisexpert

hey ,

allemaal bedankt voor de info en het meedenken.
'tis inderdaad gewoon maar om contact te houden met mijn ouders en af en toe eens bellen naar mijn oma en bjorns ouders.
De beste optie is inderdaad van skype naar skype.
Wanneer we dan toch via gsm contact willen hebben lijkt het me logisch dat wij met onze skype steeds naar hun bellen , dan is het steeds een belgisch nummer. Anders moeten wij geregeld andere simkaarten kopen afhankelijk van het land waar we dan zitten.

Momenteel hebben we een laptop met ingebouwde microfoon en webcam.. we dachten hierbij vnl aan skype in jeugdherbergen en hotels....
Maar inderdaad restaurants bieden dit ook meer en meer aan.... zouden we daarom een headset moeten aanschaffen. Wat denken jullie??
kwestie om de andere gasten niet te storen...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je via Skype belt, praat je altijd wel wat harder dan normaal. Met of zonder headset, je stoort anderen sowieso wel. Maar met headset stoor je inderdaad minder dan zonder.

Als je een smartfoon hebt, zou ik proberen die zoveel mogelijk te gebruiken om te skypen. Dat is nog minder overlast dan met een headset.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
cyberace
Contacteer:

Qreply

Bericht door cyberace »

Als je naar thailand gaat is het heel makelijk om een simcard te kopen.
Wanneer je dan een simcard koopt en vervolgens het internet activeerd en skype op je telefoon installeerd.
Daarna kun je "gratis" bellen met je telefoon naar pc's over de gehele wereld.
Let wel op dat je telefoon geschikt is en simlock vrij.
Met "gratis" bedoel ik dan alleen de kosten van het internet. Dit is in die landen ook niet zo heel duur. als je er vanuitgaat dat het een niet westers land is.
Ook in laos, cambodja en vietnam is het internet via mobiel erg goed.
Er zijn wel verschillende providers.
De sims en tarieven wijzigen in razend tempo. Dus je zou even moeten kijken wat je precies wilt en welke provider een aanbieding heeft. Dit zou je veel geld kunnen besparen.
Ik heb zelf altijd DTAC gehad in thailand (5 maanden geleden de beste deal.)
Suc6 met je Reis.
Groetjes,
Marco
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Klopt. Hou er wel rekening mee dat die Sim card werkt via GPRS of Edge, dus beperkte snelheid. Video Skypen zal daarom veelal niet lukken.
3G is heel, heel langzaam aan het koment, maar op heel veel plaatsen nog niet beschikbaar.
zaratoestra
Reisexpert

Wij hebben nog zo'n oud mobieltje ...dus geen verbinding via internet. :-(
tzal af en toe eens skypen worden vanaf een restaurant of hotel
worldtrip

Bericht door worldtrip »

Skype is echt ideaal om contact te houden. Veel hotels hebben altijd wel internet en anders vind je in de iets grotere steden ook meestal wel een internetcafe. Met een ouder mobieltje wordt het inderdaad lastig anders kon je gewoon een lokaal internet abbo aanschaffen.
Als je niet de mogelijkheid hebt contact te houden via skype kun je altijd nog bellen d.m.v. hallobuitenland.nl ofzo, dan bel je echt veel goedkoper!
Plaats reactie