Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Quvac
Reiziger
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 jan 2011 19:15

Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door Quvac »

Hey,
Ik g 30 april voor 3 maanden naar tanzania waarbij ik ga werken in een ziekenhuis en daarnaast wat wil gaan rondtrekken (kili, serengeti, Ngorongoro, Mafia) is er iemand die mij iets kan vertellen over de verschillen die er zijn als je in tanzania als inwoner of als tourist bent. Ik krijg een werkvergunning en wordt daarbij tanzaniaan en zal ook met de TSH betalen. Ik heb gehoord dat er financieel nog al veel verschillen zijn in prijzen voor tickets voor vervoer en voor entreeprijzen. Kan iemand mij hierover iets vertellen, hoeveel procent zal dit verschillen.

Kan iemand mij verder een uitleg geven wat er gebeurd als je de kili niet haalt. loop je dan gelijk een aantal dagen terug met een drager. of sluit je bij een dalende groep aan. of blij je even in een kamp om vervolgens te dalen.
gr Sander
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door Tikva »

prijzen voor bijvoorbeeld de entree van nationaleparken zijn lager voor buitenlanders die aan kunnen tonen vast in tanzania te wonen. Of dit voor jou ook opgaat met een werkvergunning voor een beperkt aantal maanden weet ik niet.

Mocht je de kili niet halen ga je met de hulpgids terug naar het kamp. Daar wacht je dan tot de rest die avond ook komt en de volgende dag ga je samen verder. Dit er even vanuit gaande dat je wel tot het hoogste kamp komt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Re: Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door tom »

wauw, met een werkvergunning voor 3 maandjes ben je al tanzaniaan?! Dat moet dan wel het makkelijkste land ter wereld zijn om te naturaliseren!
amassakoul
Quvac
Reiziger
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 jan 2011 19:15

Re: Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door Quvac »

Ey, bedankt voor je reactie, zoals ik gehoord heb worden wij echt tanzaniaan, dus hoop dat we wat goedkoper uit zijn:)

Als je wacht in het kamp op de groep ga je er dan vanuit dat de groep dezelfde route terug gaat of vertrekt alles vanuit hetzelfde kamp naar de top en komen alle routes ook weer in dat zelfde kamp terug. want waarschijnlijk klimmen wij via 1 route en dalen wij via een andere. kan je mij vertellen hoe het dan gaat. en zou je mij nog iets kunnen vertellen wat er gebeurd als je een eerdere dag afhaakt.

vr gr
Sander
Karima
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2008 14:31
Locatie: Paje, Zanzibar
Contacteer:

Re: Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door Karima »

Mambo Vipi Sander,

Misschien overbodig, en ws op het laatste moment, maar heb je je aangemeldt bij de NLse Ambassade in Dar? Die organiseren namelijk altijd een waanzinnige Queensday. Plus het is altijd goed om even contact met de Ambassade te hebben en houden.

Met je werkvergunning ben je zowieso goedkoper uit, al is het een vergunning voor een paar maanden. Je bent een tijdelijke resident! Maak daar gebruik van.

Good luck and safari njema.

Karima
Quvac
Reiziger
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 jan 2011 19:15

Re: Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door Quvac »

Jambo, habari.
asanta sana.

dankje voor je reactie, onze vlucht is gewijzigd en vliegen nu pas zondag en komen dan dus maandag aan. we hebben ons nog niet aangemeld maar is mss wel goed idd!
wij gaan kijken wat we met onze permit kunnen regelen, hopen dat het alles iets voordeliger maakt.

karibu
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Re: Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door kohraya »

Indien je het nog zou lezen:
Als je vreest de top van de Kili niet te halen, probeer dan een trekking te nemen die er één dag langer de tijd voor neemt. Zo heb je wat meer tijd om te acclimatiseren.
Succes ^O^
Karima
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2008 14:31
Locatie: Paje, Zanzibar
Contacteer:

Re: Tanzania: Tourist of Tanzaniaan

Bericht door Karima »

Veel plezier en suuces!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten