Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
CorM
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2011 20:41

Camper Australië

Bericht door CorM »

Klopt het dat de fourwheeldrive campers oncomfortabel zijn? Wij willen de westkust van Darwin naar Perth gaan rijden. Maar voor de Gibb Road moet je 4w-drive hebben. Je moet die dan wel houden tot Perth. Bovendien zijn 4w-drive campers veel duurder. Weegt de extra prijs op tegen het rijden van bv. de Gibb Road?
We horen graag ervaringen met de verschillende merken campers.
In 2008 hebben we de trip Brisbane - Melbourne - Alice Springs gereden met een Maui camper. Maar veel "ge-mau" gehad! Zelfs een totaal andere camper moeten nemen. Nou ja "nemen"?! Pas na 7 uur wachten en de hulp van het bezoekerscentrum van de Blue Mountains. De bediende heeft danig op de verhuurder moeten inpraten.
Kea is de duurste, maar ook de beste??

Bij voorbaat dank voor reacties!
Laatst gewijzigd door CorM op 13 jan 2011 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Camper Australië

Bericht door Erik »

Je hebt ook nog Britz als camper verhuurder. Ik dacht dat over het algemeen alle camperverhuurders wel redelijk okay waren, maar blijkbaar zijn er ook andere ervaringen :)
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Camper Australië

Bericht door Kims »

Hoi weer :)

4WD-en is wel de manier om op mooie plekjes te komen in WA. Maar het is net wat jullie van de trip verwachten en willen. De Britz 4WD Landcruiser met of zonder daktent zijn solide en goed, ik zou niet de 'bushcamper' huren omdat die erg hoog zijn en niet erg ruim. De hoogte vangt veel wind en maakt de auto onstabiel. Ik zou niet met een Toyota Hilux gaan met camperopbouw, ook die zijn erg hoog en onstabiel. Daarnaast is de Hilux veel lichter gebouwd dan Landcruisers en kunnen de ruige wegen niet zo goed aan. Wij ontmoetten 3 stellen in die gehuurde Toyota Hilux campers en alle 3 hadden ze veel problemen en bleven we ze tegenkomen terwijl ze langs de weg stonden met pech.

Ik denk niet dat de duurste de beste is... En als je 'off road' gaat is er hoe dan ook een risico dat er iets met de auto gebeurd. We hebben onderweg de nieuwste auto's langs de kant zien staan op de Gibb River Road terwijl andere oude auto's er zonder problemen vanaf komen.

'Luck of the draw' zoals ze hier zeggen.
;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
bayofislandscampers
Reiziger
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 04:29

Qreply

Bericht door bayofislandscampers »

Hoe ervaren ben je met autorijden? en toch kan er altijd wat gebeuren. Een verzekering is meestal een all risk verzekering met een eigen risico. Dit risico kan je dus geheel of gedeeltelijk af kopen.
Wij hebben gemiddeld de helf van de klanten die het afkoopt. Of het nodig is?! Dat kan je alleen beantwoorden NA je vakantie :-)

Het is natuurlijk een ander type voertuig dan dat je thuis gewent bent, je rijdt aan de "verkeerde" kant van de weg enz enz

Doe waar je jezelf lekker bij voelt. Een beetje risico of volledig gedekt......
In ieder geval veel plezier in Nieuw Zeeland!
DionR
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 aug 2010 20:15

Camper verhuurbedrijf

Bericht door DionR »

Hallo allemaal!
Wij staan op het punt om een camper te boeken voor de oostkust van Australie en een camper voor Nieuw Zeeland via de volgende site: http://www.campervanhiresalefinder.com.au/ (en de NZ versie ervan)

Deze is zeer goedkoop en voor zover ik de terms/beschrijvingen etc doorgelezen heb, heb ik er wel vertrouwen in dat het een betrouwbare site is.

Heeft iemand ervaring met een camper via deze site? Ergens is er namelijk toch nog een onzekerheid te vinden bij me, omdat de prijs van de campers wel erg aantrekkelijk is.

Alvast bedankt!
anolI
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2011 00:55

Qreply

Bericht door anolI »

Hoi Shnicky (e.a.),
Weet niet of je hier nog berichten volgt, maar niet geschoten is altijd mis ;). Ben me op dit moment aan het orienteren op een reis van ca. 6 weken door of Australie of Nieuw-Zeeland en kwam jouw vraag tegen. Hopelijk heb je een leuke reis gehad. Ik was benieuwd of de reis zoals jij het had ingepland goed te doen is, of je iets zou veranderen. Het lijkt me namelijk een leuke trip zoals jij het hebt voorgesteld in de tijd die ervoor is.
Groetjes,
Ilona
smegger
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2010 21:08

Re: Camper verhuurbedrijf

Bericht door smegger »

Klinkt niet slecht! Ik ben zelf ook op zoek naar een goede deal voor de reis tussen Sydney en Cairns, tot nu toe leek Wicked mij de beste maar deze lijkt nog goedkoper..

Wat raden jullie eigenlijk aan met eigen risico?? Is het beter deze te verlagen?
Sfoinx
Reiziger
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 feb 2010 11:33

Re: Route Sydney - Cairns in 6 weken met camper

Bericht door Sfoinx »

Ik denk dat die planning heel goed te doen is. Heb ongeveer hetzelfde stuk gedaan rond die tijd. Je hoeft je ook niet precies aan zo'n schema te houden. Stel dat je ergens langer wilt blijven of het ergens juist wat minder vind dan zou ik van het schema afstappen. Je hebt in 6 weken genoeg tijd om alles te zien als je overal niet al te lang blijft hangen tenminste.

Ik vond de Blue Mountains trouwens wel erg gaaf. Daar ben ik zelfs een dag of 5 geweest om meerdere wandelingen te maken. Maar het klopt wel dat je in 1 a 2 dagen wel de hoogtepunten hiervan kan zien. Ik miste in de planning trouwens wel Magnetic Island. Dat vond ik echt een leuk eilandje. Maar misschien hebben ze daar terplekke wel besloten om daar alsnog heen te gaan.
irry
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:19

eigen risico bij huren van camper in Au

Bericht door irry »

Hallo allemaal,
dankzij dit forum ben ik al heel wat verder gekomen met vragen over camperhuur in australie.
momenteel ben ik aan het kijken of ik kan gaan boeken bij campers.nl of de australische hippiecamper.com.
ik heb ook naar wicked gekeken maar vind de site erg onduidelijk.
mijn vraag: raden jullie aan om een all inclusive pakket (eigenlijk is dat je eigen risico van 2500 AuD afkopen) of gewoon voor normale huur te gaan mét dat risico?
als je wat kapotrijdt is het natuurlijk terecht dat je moet betalen, maar aangezien de busjes niet in nieuwstaat zullen zijn kunnen ze ook gewoon kapot gaan door normaal gebruik. wat gebeurt er dan?
hope you can help me out!
Liefs, Irene
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: eigen risico bij huren van camper in Au

Bericht door Erik »

Ik denk dat het heel erg er vanaf hangt met welke maatschappij je wat huurt en wat je keuze dan zou kunnen zijn. De dingen die het meest stuk gaan (zoals banden en ruiten) zijn sowieso niet meeverzekerd, ook niet als je all het risico afkoopt. (Tenminste zo heb ik dat altijd begrepen, misschien dat het inmiddels wat veranderd is).

Wanneer je met b.v. apollo of Brtiz een camper huurt mag je er vanuit gaan dat deze in een prima staat is. Bij echte backpacker campers zal dit misschien wat anders zijn. Ik heb ook geen idee om hoeveel geld het gaat en wat het verschil dus is....
Sfoinx
Reiziger
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 feb 2010 11:33

Re: eigen risico bij huren van camper in Au

Bericht door Sfoinx »

Volgens mij moet je voor zaken als een lekke band of ruitschade gewoon zelf betalen. Pas als je zoveel schade hebt dat het boven de 2500 AuD komt heb je wat aan die verzekering. Ik denk dat wanneer je moter er opeens mee stopt en dit gerepareerd moet worden dat je hiervoor niets moet betalen. Ligt een btje aan de situatie.

Je moet wel zelf regelmatig koelvloeistof en oliepeil checken, dan kan het aan jou niet liggen.

Maar heel zeker weet ik dit ook niet. Wij hebben vorig jaar ook een camper gehuurd zonder dat we ons hier echt in hebben verdiept. Wij hebben ons gewoon door de verhuurder laten inlichten. Wij hebben verder geen schade gehad dus is het allemaal goed verlopen.
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Re: eigen risico bij huren van camper in Au

Bericht door funnyflower »

bij de meeste huurcampers zit toch een anwb lidmaatschap eraangekoppeld? dus voor dat soort dingen (motor stuk etc) hoef je dan niet te betalen. Tenminste, dit had ik met een Wicked Camper waarvan de motor het begaf, de RACQ heeft toen alles opgelost i.s.m. Wicked; dat was prima geregeld.

Wat betreft materiaal schade doen ze bij Wicked niet zo heel moeilijk; we hebben als groep ooit 4 busjes gehuurd, waarvan er 2 beschadigd terug kwamen, en daar hebben we nooit voor hoeven betalen (deuk aan de zijkant op de schuifdeur & schuifraam opengebroken)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Maikeopreis
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2011 18:33

Re: Camper verhuurbedrijf

Bericht door Maikeopreis »

Dag Dion,

Ik ben benieuwd of je nu via campervanhiresalefinder.com hebt geboekt!

Met vriendelijke groet,

Maike
PienGirl
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:36

Reizen 4 weken met een camper 5 pers.

Bericht door PienGirl »

Hallo,

Wij gaan volgend jaar naar Australie op familie bezoek. Daarnaast gaan we met een Camper rondreizen. We gaan met 4 volwassenen en 1 kind van 1,5. We willen reizen van Melbourne naar Brisbane of van Sydney naar Brisbane. We gaan 4 weken exclusief vliegreis van november tot december.

Hebben jullie handige tips en plaatsen waar we zeker heen moeten gaan? Hebben we genoeg tijd om alles te bezichtigen?
Backpackgek
Reiziger
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 mei 2011 06:34
Contacteer:

Re: Reizen 4 weken met een camper 5 pers.

Bericht door Backpackgek »

Supertof plan! Ik kan je zeker de Blue Mountains aanraden. Sydney vond ik een geweldige stad. De kustroute naar Brisbane heeft veel toffe strandplaatsen. Ik vond bijvoorbeeld Lennox Head (lekker rustig) en Byron Bay (relaxt surfdorpje) heel fijn. En natuurlijk in de buurt van Brisbane even naar de dierentuin van Steve Irwin. Ik ben helemaal geen fan van dierentuinen, maar bij deze had ik écht het gevoel dat de dieren het goed hadden. Er is heel veel ruimte en je kunt zelfs zo tussen de kangoeroes lopen (al kom je die ook vast en zeker rond jullie camper tegen :-)).

Have fun met de voorpret!
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast