Cheque innen

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
banaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:28

Cheque innen

Bericht door banaan »

Hi,

Ik heb eindelijk een cheque binnen met het geld van mijn superannuation. Nu vraag ik me alleen nog af hoe ik die het beste kan innen. Want er kunnen best wel kosten aan kleven. Of moet ik juist nog even wachten omdat de wisselkoers op dit moment ongunstig is?
Waar kan ik deze het beste innen? Bij mijn eigen bank(ING) of een andere goedkopere, of juist bij zo'n geldwisselkantoor?

alvast bedankt!
Martin
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Re: Cheque innen

Bericht door funnyflower »

Hi Martin!
ik ben bezig om de cheque te krijgen omdat ik ook in de super nog een aardig bedrag heb zitten.
bij welke maatschappij had jij je Super en wat voor papieren heb je allemaal moeten meesturen om het geld te krijgen?

Ik heb tot nu toe het vereiste formulier en dan een (door de politie gecertificeerde) kopie van paspoort en rijbewijs.

wat betreft inwisselen, een cheque verliest z'n waarde niet dus je zou kunnen wachten op een gunstigere koers. de meeste geldwisselkantoren zijn erg duur in commissies, dus probeer eens een bank?
cheers, Karin
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
banaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:28

Re: Cheque innen

Bericht door banaan »

Hi Karin,
Ik heb het via het centrale overheidsorgaan gedaan, ato.gov.au, maar dan gaat er geloof ik wel 30% belasting vanaf. Bij mij deden ze moeilijk omdat de door de gemeente gecertificeerde kopie in het Nederlands was (alleen de pagina waarop stond dat ik het land het verlaten) dus moest ik of bij de ambasade een engelse kopie maken, of wachten tot mijn visum echt verlopen was. Volgens mij 2 jaar nadat je het land ingekomen bent op een WHV.

Dan ga ik eens op internet zoeken naar een mooie goedkope bank! Bedankt voor de tip!

Martin
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Re: Cheque innen

Bericht door funnyflower »

wow, ik heb dus aangevraagd bij Intrust Super om het uit te betalen, de cheque had ik met een maand in huis!
de koers is nu best gunstig, dus die cheque gelijk naar de bank gebracht (rabobank in mijn geval) en ik had het geld er 2 werkdagen later opstaan!
en wat ze betaald hebben zit zo dicht bij de koers die ik zie via wisselkoersen.nl, dat ik ook niet het idee hebben dat ze geld hebben ingehouden (zal vast wel iets zijn, rond E 10 ofzo, maar echt niet veel!)
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast