Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum India

Bericht door bolletjeom »

Met het visum hoef je verder geen info over je bank of bijbaantje o.i.d. te vermelden. Omdat je student bent moet je wel een bewijs daarvan meesturen, bankafschrift hoeft niet meer volgens de laatste info.
onze ervaring is dat iedereen die geen baan heeft een bankafschrift moet meezenden. Zeker studenten!!
Een bijbaantje kan je beter niet vermelden. Dit geeft mogelijk alleen maar meer vragen.

info zoals wij die hebben van een visumburo voor studenten:
inschrijvingsbewijs IBG
recent bankafschrift met positief saldo
undertaking
kopie reisbescheiden ( ticket of factuur van rondreis dat soort dingen)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Re: Nieuwe Visum Regels India

NIEUWE REGELS!!!!!

Er zijn wederom wijzigingen opgetreden in de visumprocedure voor India. Vanaf nu moeten de reizigers extra formulieren aanleveren. Alle reizigers moeten nu ook een 'General declaration' ondertekend opsturen en reizigers die een double entry visum nodig hebben moeten naast het general declaration formulier ook een 'Visa application form-double/multiple entry request' invullen en meesturen. Deze documenten zijn oa terug te vinden op de website van het visumburo http://www.visumburo.nl/ .

Momenteel moeten reizigers onderstaande documenten inleveren:
Werkende reizigers:
- Boekingsbevestiging (Factuur)
- Salarisstrook
- Undertaking (intentie verklaring van bezoek aan India )
- General declaration formulier
- Werkgevers verklaring in het Engels.
Deze dient op briefpapier van de werkgever te zijn geprint. Het adres van de werkgever dient hier op te staan. In de verklaring moet de functie worden vermeld, bijvoorbeeld mr. Jansen is employed as ... In het geval men werkzaam is als journalist, militair, politieman, etc, dient 'employee' te worden ingevuld. Tot slot moet worden vermeld dat de reiziger vakantie toegekend heeft gekregen voor de periode van zijn of haar verblijf in India.
- Reizigers die een double entry visum nodig hebben, dienen een 'Visa application form-double/multiple entry request' aan te leveren. Een double entry visum is nodig wanneer je tijdens je reis India tijdelijk verlaat naar bijvoorbeeld Nepal.

Niet werkende reizigers:
- Recent bankafschrift. LET OP: het saldo mag niet negatief zijn!
- Reizigers die een double entry visum nodig hebben, dienen een 'Visa application form-double/multiple entry request' aan te leveren. Een double entry visum is nodig wanneer je tijdens je reis India tijdelijk verlaat naar bijvoorbeeld Nepal.

Studenten:
- Inschrijvingsbewijs Informatie Beheer Groep (IBG)

Zelfstandigen:
- Kopie inschrijving kamer van koophandel

Een undertaking kan worden geprint van de website van het Visumburo: http://www.visum.nl/images/Formulieren/Undertaking.pdf
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Willen ze geen toeristen in het land of zo? 8)7
bolletjeom
Reisexpert

je zou het bijna denken hè?
marieka

Visum India en Nepal regelen in Azie

Bericht door marieka »

En heeft iemand van jullie ervaring met het regelen van een visum voor nepal en india in azie zelf? Ik hoorde dat je in ihasa (tibet) een visum kunt aanvragen voor nepal en ik kathmandu(nepal) een visum kunt krijgen voor india. Klopt dit?? groetjes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum India en Nepal regelen in Azie

Bericht door Tikva »

Check even de reisinformatie van de diverse landen zoals:
visum Nepal

Qoute van visum india.
Een andere populaire plek om dit visum te halen is in Kathmandu (Nepal), je moet dan wel rekening houden met een verwerkingstijd van een week.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou in Lhasa helemaal niks willen regelen! Je reist met een gids door Tibet, en op je permit staat precies wanneer je waar moet zijn. Als je visumaanvraag een dag uitloopt dan kom je in de problemen.

Los daarvan, een visum voor Nepal kun je gewoon aan de grens krijgen. Zorg wel dat je pasfoto's bij je hebt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Mmm, we hadden net besloten om deze zomer een kleine maand naar India te gaan, maar nu ik dit allemaal lees, heb ik er al minder zin in :-)
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Nu ik het nog eens goed bekeken heb, geldt dat eigenlijk ook wel voor Belgen?
Op http://in.vfsglobal.be/index.aspx vind ik er alleszins niets over...
Alexanderr
Reiziger

Bericht door Alexanderr »

Hoi,

ik ben afgelopen jaar vanuit Vietnam naar Nepal gegaan. Bij aankomst op de luchthaven een visum gekocht voor Nepal, daar hoef je je dus echt geen zorgen over maken. In Kathmandu heb ik een visum aangevraagd voor India. Dit duurt een week dus dat is wel het eerste wat je moet gaan doen. Het is een heel ingewikkeld proces, dag 1 naar de ambassade voor de aanvraag, dag 3 moet je terug ergens voor en dag 5 kan je hem komen ophalen... EN HET IS DAAR DRUK!!!!!!!!! voor de aanvraag moet je vroeg gaan anders kom je niet aan de beurt.

Maar er is een trucje! Je kan een mannetje inhuren om dit alles voor jou te laten doen. Hij komt zoiezo aan de beurt, gaat voor jou in de rij staan enzo. dan hoef je alleen op dag 1 daar naar toe om wat info in te vullen en na een week (5 dagen) wordt je paspoort op je verblijfplaats gebracht!

Als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel!

Groet Alex
Florentine

Qreply

Bericht door Florentine »

Hoi allemaal,

Ik heb een crisis situatie. We zijn met een grote groep vrienden in India. Een week na aankomst moest een van onze vrienden plotseling met spoed naar huis. Hij hoeft maar 1 dag in NL te zijn voor een noodgeval. Nu zit hij op de ambassade te wachten om te horen of hij wel het land weer in mag. We hebben het consulaat gebeld, de ambassade, de visa centra in NL, maar geen duidelijk antwoord. Heeft iemand ervaring met zo'n situatie? Weet iemand iets wat we verder nog zouden kunnen proberen? Suggesties worden heel erg gewaardeerd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nee geen ervaring mee, maar op basis waarvan mag hij nu het land niet meer in? Door dat hij een onjuist visum heeft?
Florentine

Bericht door Florentine »

We hebben een Double Entry tourist visum, maar we wisten niet dat het alleen gold voor omliggende landen en niet voor NL. Nu kan het maanden gaan duren. We kunnen ook nergens iets vinden voor noodgevallen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb je deze mensen al proberen te benaderen? http://www.indianembassy.nl/ie_about_us.htm
Zo te zien zouden die ook moeten kunnen helpen?
bolletjeom
Reisexpert

over het algemeen mag je 3 maanden na het verlaten van India geen nieuwe aanvraag indienen.
geen idee waarom ze die regel hebben en of ze niet af en toe uitzonderingen maken.
Double entry is eigenlijk altijd vanuit de omliggende landen.....maar dat moet je inderdaad maar net weten.
Plaats reactie