Trip Zuid Afrika 2,5 week

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Gina77

Trip Zuid Afrika 2,5 week

Bericht door Gina77 »

Al eerder een korte post geplaatst wb hostel en Hluhluwe, maar nu toch nieuwsgierig naar ideeen/tips/ervaringen voor de rest van onze reis.
Ik ga met een vriendin in mei 2,5 week naar Zuid Afrika. We hebben een retourtje J'burg. Ons plan is als volgt: autohuren en dan rijden van J'Burg naar Durban. In ieder geval stops bij Hluhluwe en St Lucia. Wij hebben voor dit deel 1,5 week en vragen ons af wat haalbaar is is qua km en tijd voor overige stops. Nu zijn opties Blyde River Canyon, Kruger NP, Drakensberg. Uiteraard is niet alles mogelijk (helaas ;-)) maar wat mogen we écht niet missen op deze route?! Het mag best wat avontuurlijk zijn en we hoeven niet perse de (meer) toeristische dingen als Kruger te zien...
Dan vliegen we van Durban naar Kaapstad (is nog flexibel). Daar hebben we dan nog 5-7 dagen om vanuit Kaapstad tripjes te ondernemen en/of een paar dgn een auto te huren en langs de kust te rijden.
Zijn er meer mensen die soortgelijke route gedaan hebben in deze tijd, wat zijn absolute aanraders? Of wat zou je echt anders doen? Ben erg benieuwd!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Trip Zuid Afrika 2,5 week

Bericht door bolletjeom »

(dag 1) ik zou direct joburg uit rijden ( lees ook bij reisinfo even de tips over huurauto's).
Je kunt...als je zou willen in een dag tot aan kruger kunnen rijden. Dat wil je natuurlijk niet maar het kán.
Ik zou de eerste nacht in Pretoria nemen. (dag 2)Dan rijden langs blijde rivier en slapen tegen het krugerpark aan, of er in. ( dag 3) Kruger. (dag 4) Dan het park uitrijden richting Swaziland. overnachten in Mlilwane NP. (dag 5) mlilwane np. (dag 6) Swaziland uit en naar insikwe hostel. (dag 7) hluhluwe gamedrive vanuit dit hostel. (dag 8) richting St. lucia ( is maar een uurtje of 1,5.) (dag 9) St. Lucia wetlands. (dag 10) Naar durban.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
obelix

Bericht door obelix »

Onze vorige reis was ongeveer een zelfde route.
Panoramaroute, Kruger, Swaziland, Hluhluwe, St Lucia, Durban.
Kijk voor meer info op onze website
Hier staan ook de aantal kilometers bij enz.

Groetjes en veel plezier
Laatst gewijzigd door Erik op 24 mar 2011 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame link verwijderd SPAM
Martien Jonkers

Bericht door Martien Jonkers »

Ik heb net een reisje in elkaar gezet voor 4 meiden uit Nederland die in 7 dagen van Joburg via Kruger naar Durban gaan. De route is ongeveer wat je zoekt en je kan je verblijf natuurlijk verlengen daar waar je het leuk vind.
Kan je het geheel met alle adressen emailen als je wilt.
Groet je, Martien (www.cycleinsoweto.com)
Plaats reactie