Curaçao

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Escher
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2010 10:57

Curaçao

Bericht door Escher »

He allemaal,

Heeft er iemand ervaring met Curacao? Ik wil graag alleen gaan, maar is er genoeg te doen op Curacao? Ik vind het top om op het strand te liggen, maar niet een maand lang uiteraard! En waar wat te doen is, kom je ook weer eerder neiuwe mensen tegen lijkt me. Kan een reisje Curacao ook redelijk budget, of is alles vrij duur? Wie heeft er tips voor mij?!

Esther
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Curacao

Bericht door Jenny »

Curacao schijnt mooier onderwater te zijn dan boven water ;) Ik ben er zelf nooit geweest, maar Curacao en Bonaire zijn heel populair onder duikers. Dat is tevens een manier om heel veel mensen te leren kennen - al is het niet echt budget.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Re: Curacao

Bericht door IrisH »

Curacao is onder water inderdaad mooi, maar ook boven water heeft het wel wat moois te bieden. Al zijn de meningen daarover wel verdeeld. Het is erg woestijnachtig op grote delen, leuk om met een quad in te rijden! Ook heb je nog de christoffelberg die je kunt beklimmen.
Maar is het je bedoeling om een maand te gaan? Want dat lijkt me voor Curacao toch wel erg lang!
Escher
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2010 10:57

Re: Curacao

Bericht door Escher »

Ik heb eigenlijk nog geen idee hoelang ik wil gaan. Het ligt er aan hoeveel geld ik bij elkaar kan krijgen. En hoelang ik weg kan i.v.m. andere verplichtingen etc. Begin nu net pas een beetje rond te kijken wat een mooie plek zou zijn om naar toe te gaan.
elise89
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2011 14:52

Re: Curacao

Bericht door elise89 »

ik heb 5 maanden op bonaire stage gelopen, en ik zou je zeker aanraden een duikcurses te nemen. curacao is heel anders dan bonaire, maar van horen zeggen lopen er heel veel nederlanders rond, veel stagaires, veel bn'ers en vakantiegangers. daarnaast is er een supergoed uitgaansleven.
je kunt er ook met dolfijnen gaan zwemmen als je dat leuk vind..
Annelijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2011 04:52

Re: Curacao

Bericht door Annelijn »

Ja! Zeker! Gaan!!!!

Ik ben er al weer drie jaar geleden bijna 4 maanden geweest en het was fantastisch! Mijn zusje is ongeveer 1jr terug geweest en had het ook fantastisch!

Zon genoeg, prachtige strandjes genoeg, lekkere Battidos ( milkshakes), leuke salsafeestjes en genoeg andere mooie feestjes! Het is goedkoop, in ieder geval goedkoper als in NL! Als ik jou was zou ik een maand een kamer huren in een soort studentenhuis, zo ontmoet je heel snel en gemakkelijk mensen. Er zijn wel studenten in de zomervakantie, maar minder als ervoor en erna! Na de zomervakantie is er daar het regenseizoen. Nog steeds lekker weer, alleen af en toe een bui!

Het is handig er een auto te huren ivm veiligheid ( s'avonds) en bereikbaarheid. Je kunt dit bv regelen samen met nog iemand uit je studentenhuis. Ik zou zeker gaan, niet twijfelen!!!

Duiken schijnt er goed te zijn, maar ik heb zelf niet gedoken, dus kan niet uit eigen ervaring spreken ( snorkelen is er ook goed!!)

Veeeel plezier! Ayo !!!
Annelijn
van moergastel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2012 13:05

Kan ik met Nederlandse gulden betalen in Curacao?

Bericht door van moergastel »

kan ik met nederlandse gulden nog betalen in curacao
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Re: geld

Bericht door Reismeis »

Via Google gevonden:
De officiële munteenheid van Curacao is de Antilliaanse gulden (Naf of afkorting ANG) en is verbonden aan de Amerikaanse dollarkoers (1 USD = NAF 1,77 - 1,78). De winkels, restaurants en hotels accepteren Amerikaanse dollars met als koers tussen de 1,75 en 1,80 per Amerikaanse dollar.

Zo zien het briefgeld eruit: http://www.arubaansegulden.nl/niet_een_ ... illen.html
Ook op de munten staat Nederlandse Antillen, dus ik denk niet dat je de oude Nederlandse gulden daar kunt gebruiken. Als je het zeker wilt weten, zou ik een belletje naar de bank doen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Kan ik met Nederlandse gulden betalen in Curacao?

Bericht door Erik »

Hoewel het lijkt op de Nederlandse gulden kun je er niet mee betalen. Misschien ook handige informatie is deze pagina waar wat meer over het geld en budget uitgelegd word: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/cu ... 12715.html
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Kan ik met Nederlandse gulden betalen in Curacao?

Bericht door menasil »

Zie ook:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... anden.html

Daarin staat dat Curaçao en Sint Maarten voorlopig de Antilliaanse Gulden hebben als munteenheid. Dit betekent dus dat het in de toekomst kan veranderen (misschien handig voor mensen die later deze info nog nodig hebben!)
Gino_santi
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 feb 2011 14:23

Zelfstandige naar Curacao

Bericht door Gino_santi »

Binnen kort ga ik een paar weken naar Suriname maar als ik een paar tientjes bij leg kan ik mijn ticket via Curaçao boeken. Nu ben ik niet echt een strandhanger en ik haal daar al helemaal geen plezier uit wanneer ik alleen ben. Toch lijkt het mij wel gaaf om Willemstad te bekijken. Nu is mijn vraag is het de moeite waard naar het eiland te gaan als je van sightseeing houdt. De LP Discovery geeft wat wat optie maar is niet heel duidelijk. Klopt het dat vervoer over het eiland lastig is?

Rob
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Zelfstandige naar Curacao

Bericht door Erik »

Ik vond Curaçao vooral een mooie plek om te duiken of snorkelen. Willemstad is niet erg groot en in één dag heb je het meeste wel gezien. De stad zelf is de bezienswaardigheid, net als alle mensen. Je hebt de markt en wat gezellige straatjes en de brug die af en toe open gaat voor gigantische cruise schepen, maar ook weer niet veel meer dan dat. Hoe het precies met openbaar vervoer zit weet ik niet. Maar een auto is erg handig. Mocht je die willen huren dan kun je wél echt wat mooie plekjes bezoeken.

@Tikva heb jij misschien nog nuttige aanvullingen? Jullie hebben volgens mij toen een auto gehuurd toch?
Retse
Wereldreiziger
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 nov 2010 09:03

Re: Zelfstandige naar Curacao

Bericht door Retse »

Curacao heeft mij positief verrast. Dagje (of 2) Willemstad, zeker museum Kura Holanda niet overslaan. Verder Christoffelpark NP, Boca Pistol NP, kruidentuin, aloe vera plantage, struisvogelfarm, Sea Aquarium, bezoek Jaanchie's (en vele andere heerlijke restaurants wat verder uit de toeristencentra), de vele mooie baaien, de grotten vlakbij het vliegveld. Daarnaast zou je de landhuizen (voormalige slavernij plantages) kunnen bezoeken (hebben wij niet gedaan). Een bezoek aan een theater of voorstelling is ook erg leuk. Ik zou wel een auto huren, anders kom je niet veel verder dan Willemstad
Gino_santi
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 feb 2011 14:23

Re: Zelfstandige naar Curacao

Bericht door Gino_santi »

Dank voor de reacties. Auto huren, was ik al een beetje bang voor. Ik ben alleen dus dat is dan een prijzige bedoeling. Wie weet kan ik via een forum of zo met met wat mensen afspreken. Anders gewoon niet te lang op het eiland blijven.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Zelfstandige naar Curacao

Bericht door Tikva »

Auto huren inderdaad het makkelijkst als je meer wil zijn dan willemstad en de toeristische plekken. Misschien kan je ook wel liften. De 2 nationale parken zijn echt wel een bezoekje waard en ook de kleinere stranden waar je goed kunt snorkelen bijvoorbeeld.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast