Welke route door Australia

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
marinodm
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:22

Welke route door Australia

Bericht door marinodm »

Yup allemaal,

Ik ga voor 3 maanden naar Australia maar ik weet niet goed welke route ik ga nemen,kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt

Marino ^O^
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Welke route door Australia

Bericht door bolletjeom »

hoe ga je rondreizen?
op mijn website staan de verslagen van 3 maanden met een camper. Kan je een beetje zien wat haalbaar is qua afstanden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
marinodm
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:22

Re: Welke route door Australia

Bericht door marinodm »

Ik zou graag een combinatie van alles willen,binnenlandse vlucht,trein,camper etc...Ik denk dat ik op die manier in die drie maanden veel kan zien.Mijn grootste probleem is dat ik niet echt goed weet waar te starten en waar te eindigen.
Ik had ook graag met het goede weer meegereisd.
^O^
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Welke route door Australia

Bericht door Kims »

Hi,

Wanneer ga je? En wat heeft je voorkeur? Warme klimaten, koele? Zee, stranden, bossen, wandelen, feesten, woestijn, tropen?

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
marinodm
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:22

Re: Welke route door Australia

Bericht door marinodm »

Hi,

Normaal vertrek ik binnen een 2 tal weken.Het is zeker niet de bedoeling om te gaan feesten dat kan ik hier ook.Ik wil gewoon even uit de dag daglijkse sleur en mezelf even terug vinden (rust).De natuur spreekt mij het meest aan en warmte zodat ik mijn batterijen terug kan opladen.Misschien kun je mij daar in helpen?

Alvast bedankt
Gr
Marino ^O^
Laatst gewijzigd door marinodm op 21 feb 2011 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Welke route door Australia

Bericht door Kims »

Hi,

De Australische natuur is geweldig en rust kun je er zeker vinden. Dus je komt begin maart... Einde zomer, dus begint het al af te koelen in het zuiden zoals Tasmanie. In WA is het rond Perth nog lekker warm en naar het noorden toe is de natuur indrukwekkend. Als je de tijd neemt en rond mei in de tropen komt, is het daar zeer aangenaam. Daarvoor erg heet, nat en benauwd, geen aanrader. Van Sydney naar het noorden toe is ook warm rond maart en hoe noorderlijker je gaat hoe warmer. Hetzelfde geldt wat betreft de tropen daar.

Je zou bijvoorbeeld van Perth naar Broome (eventueel Darwin) kunnen reizen. Of van Sydney richting Cairns. En dan is er nog de optie door de woestijn, maar daar begint het vooral 's nachts aardig af te koelen in de winter. Maar de Ghantrein rijdt van Adelaide naar Darwin als alternatief, schijnt een mooie trip te zijn. De oostkust heeft enorm veel diversiteit en is aanzienlijk dichter bevolkt dan de westkust. De westkust heeft minder mensen, meer natuur. De afstanden zijn er wel groot, onderschat het niet!! Maar je kunt er veel mooie plekken vinden waar relatief niet veel mensen komen!

En ik zou zeker niet teveel plannen in de 3 maanden, dan kun je nog eens ergens blijven als je het leuk vindt of eerder weggaan als het niets is voor je.

Go with the flow! zou ik zeggen ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
marinodm
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:22

Re: Welke route door Australia

Bericht door marinodm »

Hi,

Enorm bedankt voor de informatie,hiermee ben ik al een stuk geholpen.
Ik ga er het beste van maken en de rust gaan opzoeken!!!!

Gr
Marino ^O^
marinodm
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:22

Re: Welke route door Australia

Bericht door marinodm »

Mijn besluit staat vast,ik ga van Sydney naar Cairns trekken.Ik had wel graag Alice springs meegenomen,hoe ik dit moet combineren is nogal moeilijk.Van Sydney naar Alice en terug is een beetje gek.
Ofwel ga ik dan van Cairns naar Alice en dan naar Darwin om daar het vliegtuig te nemen naar huis.Kan dit te doen zijn in 3 maanden zonder holderdebolder rond te draven.

Gr
Marino ^O^
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Welke route door Australia

Bericht door Kims »

Hoi weer,

Het ligt er helemaal aan hoe je wilt reizen. Moet op zich wel te doen zijn. Wat veel mensen lijken te doen is vliegen van Cairns naar Alice. Als je het wilt rijden is het nog een heeeeeeeeele lange weg... En daarmee voorkom je ook eventueel oponthoud als rivieren te hoog staan etc. Uluru ligt een heel stuk buiten Alice. Een aanrader is zeker ook de Olga's en King's Canyon, vonden wij net zo indrukwekkend als Uluru! En als je nog tijd over hebt zijn de MacDonnell Ranges ook schitterend! De woestijn is zo divers en mooi :)

Have fun! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: Welke route door Australia

Bericht door tamararuben »

Hoi,

Ga je met een campervan reizen?
De afstanden zijn idd erg groot maar toch is het zonde om je daar van te laten weerhouden om de dingen te doen die je echt graag wil doen (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Het is over het algemeen niet druk op de wegen in Australie. Je rijdt dus al snel aardig wat kilometers weg. En als je je er op instelt om een paar dagen gewoon alleen maar te rijden...wat is dan een paar dagen op drie maanden?! Het is bijv. van Cairns naar Alice Springs ongeveer 2500 km, daar doe je misschien, als je +/- 800 km per dag rijdt, 3 dagen over...van alice springs naar Darwin is het zelfs nog een stuk korter...Als je drie dagen achter elkaar rijden te lang vind doe je onderweg toch nog een tussenstop ergens maken en een dagje niet rijden.
Je komt misschien maar 1 keer in Australie......

Ik heb ook wel gemerkt dat je als je een tijd in Australie bent, steeds makkelijker omgaat met die grote afstanden. Dus je kunt altijd nog zien als je een eindje op weg bent, hoe je jezelf eronder voelt..

Succes!

groetjes tamara
marinodm
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:22

Re: Welke route door Australia

Bericht door marinodm »

Hi,

Ik doe deze met een busje,ik zie wel hoeveel tijd ik nog over heb als ik in Cairns aankom.De kilometers rijden zijn voor mij geen probleem.Ik vraag mij af of het de moeite is om die 2500km te rijden,is er veel te zien of is dit kilometers malen?

Greetz
Marino ^O^
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast