Planning rondreis Marokko voor 3 weken

Stel hier je vragen over Marokko
Hoot
Reiziger

Re: 24 dagen genoeg voor marokko

Bericht door Hoot »

Ik zou het bij 24 dagen laten en overwegen om nog eens terug te gaan. Marokko is een perfecte bestemming om nog eens naar terug te keren: de tickets zijn niet duur bij Ryanair en het is dichtbij, ideaal.

Ik ben in 2009 18 dagen geweest en ga komend jaar terug voor ongeveer 10 dagen. In die 18 dagen heb ik Fez, Chefchaouen, Rabat, Marrakech en Essaouira bezocht, alles met openbaar vervoer en op m'n dooie gemak. Dit jaar wil ik standplaats Fez aanhouden en van daaruit Meknes, Sefrou, Ifrane bezoeken. En dan komt er vast nog wel een derde bezoek voor woestijn en Atlas ;)
Don't dream your life - Live your dream
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb twee weken door Marokko gereisd, en ik ben ook ten zuiden van de Atlas geweest met het OV. Prima te doen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Openbaar vervoer informatie over Marokko is zeer goed te vinden op internet. Zowel voor trein als bus (is wel in het Frans) Bussen zijn comfortabel. Ik heb zelf met de Trotter gereisd en ik vond deze erg goed (en Nederlandstalig).Sinds kort is er ook een Nederlandstalige Rough Guide over Marokko uit.

Kijk wat tickets betrefd wat verder dan enkel Ryanair. Air Arabia en het Belgische Jetairfly of Jet4you zijn ook goede opties voor goedkope Marokko vluchten.Vluchten van Jet4you zijn dezelfde als voor Jetairfly maar codeshare en met verschillende tarieven

Ik kan me voorstellen dat je in Noord Marokko (FES) begint en dan afdaalt naar Zuid (Agadir)?
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

vlieg gewoon vanaf schiphol aangezien dat makkelijk te bereiken is vanaf assen met de trein.
gisteren even gekeken wat een goeie route is en kwam dit tegen: kom aan in cassablanca, rabat, meknes, fes, midelt, merzouga, tinghir, ouurzazata, marrakech, essouira cassablanca.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ik zou rabat skippen; saai. midelt nog saaier. meknes is een heel leuk stadje maar voegt weinig toe voor een eerste keer marokko; andere plekken zijn meer de moeite waard. ouerzazate zou ik slechts als tussenstop om te overnachten gebruiken; totally overrated naar mijn mening.
bezoek ipv deze plekken de dades en omliggende valleien; spectaculair! als je nog meer dagen over houdt; maak mooie tripjes met de motor of scooter vanuit marrakech naar bijv. setti fatma.

ik zou zeggen casa - fez - merzouga - tinghir/dades (ff goeie route uitvogelen) - marrakech - essaouira - casa. dit is al een hele hoop plekken om te bezoeken in de tijd die je hebt. als je toch graag haast bieden al deze plekken daytrips die leuker/ mooier zijn dan rabat/ midelt/ ouerzazate.

dit is mijn mening maar he, doe vooral wat je zelf wilt _O_
amassakoul
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

thnx voor de tip tom,

kwam deze route tegen op het internet, maar stond geen info bij, en ik wacht nog op mijn lp hoop die van de week binnen te krijgen, dan gaat het echte plannen beginnen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat zijn de must see's van Cassablanca volgens jullie?
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Niks. Nouja, misschien die hele grote moskee, de enige in Marokko die voor niet-moslims toegankelijk is.
Don't dream your life - Live your dream
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Wat zijn de must see's van Cassablanca volgens jullie?
De moskee inderdaad. Ook is de medina wel grappig, kun je er heerlijke fruitsappen en yoghurt desert krijgen en heb je vanaf het dak van de kerk een prachtig uitzicht over de stad.
emen
Contacteer:

Bericht door emen »

Casa blanca heeft niet zoveel te bieden behalve inderdaad de koning hassan2 moskee. Maar verwacht er niet teveel van. Marokko is een land met talloze mogelijkheden vooral off the road zijn er schitterende plekken te vinden voor wie van natuur houdt. 24 dagen genoeg? Nee naar Marokko kan je steeds terugkomen en steeds weer iets nieuws doen. Zoek wel van te voren uit wat je echt wil en geniet van die plekjes en reis er niet te snel doorheen!
adema1978

Marokko 2012

Bericht door adema1978 »

Hallo,

Heeft iemand ook ervaring met Marokko als vakantieland ?
Ik denk erover om in juli/aug 2012 te gaan(ivm werk), 20 dagen.
Is dat een goede tijd om erheen te reizen, ivm temperatuur? En iemand ervaring met gapadventures?

Lees graag jullie reacties!
Gr.
Jenny
Reisexpert

Re: Marokko 2012

Bericht door Jenny »

ik ben op vakantie geweest naar Marokko, maar dan met de kerst. Marokko is erg mooi en veelzijdig.

ik denk dat het er in de zomer erg heet kan worden. houd ook rekening met de Ramadan in die periode.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Er zijn genoeg mensen hier op het forum die naar Marokko op vakantie zijn geweest. Dankzij deze persoonlijke ervaringen hebben we ook een hele hoop reisinfo. Begin eens met daar te kijken.

Ik ben zelf in de zomer in Marokko geweest, maar ik heb het eigenlijk nooit te warm dus voor mij was dat geen probleem.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij zijn ook in de zomer geweest en het was inderdaad warm, maar niet zodat je helemaal niets kunt ondernemen. Wanneer je een auto huurt raad ik je wel aan om een airco auto te nemen, want tijdens het rijden en in de volle zon is het niet te doen. In de steden heb je veel kleine steegjes waardoor het wel warm is maar je niet vol in de zon loopt.

De informatie is inderdaad erg uitgebreid en een mooi punt om te starten om te kijken wat je zou willen zien en hoe je er kunt komen. Zou sowieso de Koningssteden aanraden.
adema1978

Bericht door adema1978 »

Dankjulliewel voor de reacties, ik ga inderdaad verder op het forum zoeken naar informatie!
Plaats reactie