Rondreis Egypte

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
Hoot
Reiziger

Re: Excursies vanaf Taba

Bericht door Hoot »

Jenny schreef:Weet je of er ook een manier is om vanuit Taba RECHTSTREEKS naar Aqaba te varen? Ik wil niet door Israel :N

En is het ook mogelijk om in Aqaba een bus te nemen en in Petra (of eigenlijk in het stadje ernaast) te overnachten? Ik zou nl graag langer dan een dag in Petra willen blijven.
Je kunt vanuit Egypte met de boot naar Aqaba, zo omzeil je Israël. Vanaf Nuweiba (iets ten zuiden van Taba) gaat er dagelijks of een aantal keer per week een ferry.

Vanaf de grens Eilat/Aqaba kun je ook rechstreeks een taxi naar Petra/Wadi Musa nemen, is wel duurder, maar je hoeft niet te wachten op die 1 of 2 bussen per dag uit Aqaba.
In Wadi Musa (stadje bij Petra) zijn meer dan genoeg ho(s)tels om te overnachten. Als je Petra echt goed wilt zien, heb je zeker twee of drie dagen nodig. Kies voor het gemak een hotel dat halverwege de Shaheed roundabout en de ingang van Petra ligt.
Don't dream your life - Live your dream
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben al eens anderhalve dag in Petra geweest, maar ik wil graag terug ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De boot van Nuweiba naaf Aqaba is duurder dan gedacht (ongeveer 60 dollar voor een enkeltje), dus wellicht toch maar via Israel.

Ach ja, eerst m'n reismaatje maar eens overtuigen om mee te gaan ;) Hij vind het zot ver vantevoren te boeken, en hij heeft natuurlijk helemaal gelijk... Maar zo vaak kom je geen aanbiedingen tegen in de vakanties!
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Via Israël is niet heel veel goedkoper. Taxi van de ene naar de andere grens + departure tax + taxi naar Aqaba. Plus de eindeloze tijd die je kwijt bent om van Taba naar Eilat te komen... Israël uit gaat dan weer verrassend snel!
Als ik een tweede keer zou gaan, koos ik absoluut voor de boot.
Don't dream your life - Live your dream
Experience Nubia

Re: de oasis in egypte bezoeken per tour

Bericht door Experience Nubia »

Wij hebben deze route door de Westelijke woestijn helemaal uitgewerkt en die bieden als compleet pakket aan.
De bedoeling was geweest om deze reis in de voorjaarsvakantie te doen, maar door de recente ontwikkelingen in Egypte is het niet doorgegaan helaas.
We denken nu aan de herfstvakantie; zie voor de reisbeschrijving: [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Erik op 01 mar 2011 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, geen reclame voor dienst of product
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik begrijp dat bovenstaande link verwijderd is omdat ze promotie maken voor zichzelf.

Mag ik promotie maken voor hen?
Ik heb in hun guesthouse in aswan verbleven. De gastvrijheid en service maken dat ik zo een tour bij ze zou boeken.

Ellen en abdel, ik hou jullie noord soedan trip in mijn achterhoofd!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ron, ben je nog in de oasis geweest, of gooiden de opstanden tijdens je verblijf roet in het eten? Ik zou in december naar de Witte Woestijn en/of de oasis willen. Welke plek raad je het meeste aan?

Ik ben in totaal 12 dagen in Egypte, en een aantal dagen wil ik gebruiken om te duiken in Dahab. Misschien wil ik een meerdaagse trip boeken vanuit Cairo, maar de kans is ook heel groot dat ik per bus naar een woestijnplaats ga, en daar ter plekke hoop op medereizigers. Ik reis alleen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey jenny,

ik ben naar de witte en zwarte oasis geweest. heb dit geboekt in cairo via het hostel waar ik verbleef genaamd the australian hostel. maar ook ander hostels kunnen het voor je boeken, zij werken samen met een safari camp in bawiti.
dus je zou het zelf ook kunnen regelen. raad het wel aan dan te doen voordat je daarheen gaat, scheelt je hassel bij de busstop bij aankomst daar.
kosten. 2daagse tour 500egp 3 daagse 600 egp. mijn voorkeur gaat uit naar de 3 daagse tour. geeft meer indruk van de oasis.

wil je nog meer info dan hoor ik het wel.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

zouden jullie nu naar Egypte gaan?

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Zouden jullie op dit moment een trip boeken naar Egypte?
Of houden de onrusten van een tijdje geleden je toch nog tegen? Of zou je sowieso niet snel naar egypte gaan?

ikzelf ben toevallig afgelopen december geweest voor de onrust en heb een mooie vakantie gehad. Mocht ik nu willen dan zou ik ook gaan. Heel misschien ga ik dit najaar. Ik zoek nog "een" relaxe locatie waar het warm is en waar ik kan snorkelen. Egypte is 1 van de mogelijkheden hoewel het daar in onze winter toch ook fris kan zijn.

Ik ben benieuwd hoe jullie nu tegenover Egypte staan
Jenny
Reisexpert

Re: zouden jullie nu naar Egypte gaan?

Bericht door Jenny »

Ik heb afgelopen week een ticket geboekt naar Egypte voor de kerst. Dus ja, ik durf het aan om te gaan.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik was er afgelopen kerst met m'n zoontje van 7. Was wat huiverig om te snorkelen, want er waren net een aantal mensen aangevallen door haaien. Een duitse overleed aan haar verwondingen. Verder zou ik er nu best weer naar toe durven. Voor snorkelen kun je heel goed terecht in Dahab. Moet trouwens wel zeggen, dat ik niet kapot ben ben van de overtoeristische sfeer en al dat geleur met trips, massages etc. Wat je overal in zowel de buurt van Sharm als Hurghada ziet.
Jaren geleden hebben we per bus en trein het land verkend en dat beviel me veel beter.
bolletjeom
Reisexpert

ik ben ook nog niet in de buurt van de rode zee/ sinai geweest dus het lijkt me wel wat.
Toen wij er waren afgelopen jaar speelde inderdaad net dat haaiengebeuren. Gelukkig hadden we toen sowieso niet in de planning om naar de rode zee te gaan.
Ik heb begrepen dat de onderwaterwereld wel erg mooi moet zijn daar.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Snorkelen is er fantastisch! Veel hotels hebben en eigen huisrif, zodat je vanaf het strand kunt snorkelen. Ik duik zelf niet, maar één van m'n vrienden, die ook duikinstructeur is, zegt dat je in de Rode Zee de beste duiksites van de wereld vindt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Duiken in Egypte is zeker leuk!

Ik heb in 2007-2008 3 keer in Dahab gedoken (rond de 40 duiken), ik ben in 2008 in Sharm el Sheik geweest (8 duiken) en in 2009 was ik in Marsa Alam (15 duiken). Ik denk dat ik Marsa Alam mooier vind qua duiken, maar dat kan ook zijn omdat ik toen meer duikervaring had en ik beter in staat was kleine dingetjes te zoeken. Groot leven heb ik op schildpadden na niet gezien. Dit jaar ga ik weer naar Dahab, omdat de sfeer daar leuker is.

Afbeelding

Wat de huisriffen betreft: niet alle hotels hebben een huisrif, het hangt er maar net van af waar je bent. Maar goed, laten we heb over veiligheid hebben en niet over duiken en snorkelen ;)
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Okay, veiligheid dus :Y In 1988 reisde ik door Oost-Turkije. In die tijd zag je op het nieuws steeds dat er gevechten waren tussen het leger en de PKK. Wij hebben daar niets van gemerkt. In 2009 was ik in Iran. Ook daar heb ik niets gemerkt van alles wat men in het westen op de TV zag. Volgens mij zijn de beelden die wij te zien krijgen vaak heel erg gekleurd. Het is van belang, dat je je gezonde verstand gebruikt. Als er rellen zijn, maken dat je wegkomt. Bij een negatief reisadvies, zou ik nu alleen als vrouw (46) met kind (7) de reis over laten gaan. Maar het feit, dat er in een bepaalde stad of gebied onlusten zijn betekent niet, dat het hele land onveilig is....
Plaats reactie