Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Werkvisum Australië

Bericht door Erik »

In dit artikel kun je alles vinden wat je nodig hebt over het aanvragen van een visum https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si33.html.
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: x ray WH visum Australië

Bericht door tamararuben »

Hoi Anne,

Ik weet niet of je inmiddels al antwoord op je vraag hebt maar ik kan je wel wat meer informatie hierover geven aangezien wij hetzelfde probleem hadden.
Het maakt niets uit dat je in 2009 al een xray hebt laten doen want deze blijft voor het visumbureau zo wie zo maar 1 jaar geldig. Bij ons was het zelfs zo dat wij voor ons eerste visum al een xray hadden laten doen , visum goedgekeurd. Bij de aanvraag van het tweede visum een jaar later, moeten we weer een xray laten doen terwijl we niet eens in een risicovol gebied meer zijn geweest in die tussentijd. Veel heen en weer gebeld met hetbvisumbureau maar we moesten echt nog een keer de xray doen, daar was absoluut geen ruimte voor flexibiliteit mogelijk. Dus ga er maar van uit dat je die xray moet doen.
Misschien dat je inmiddels de xray al hebt laten maken maar anders is het onzelievevrouwenziekenhuis in amsterdam een goede optie waar je snel terecht kan.

Over de tijd die erover heen gaat:
dit kan aardig lang duren. Wij hadden onze xray half dec gedaan en gelijk laten opsturen ( zorg wel dat ze het naar het goede adres opsturen. Het moet naar de health department in Sydney, sommige panel dokters weten dat wel maar in amsterdam hadden ze meerdere adressen) en we kregen onze visum pas eind januari. Ik heb geen idee waarom het zo lang heeft geduurd. Misschien dat de post vertraging had, want normaal zou het 10 werkdagen duren voordat het in aus is en dat duurt het nog ongeveer een week dat ze het verwerkt hebben.

Succes

Groeten tamara
james-karolien
Vakantieganger
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 dec 2010 06:22

Re: x ray WH visum Australië

Bericht door james-karolien »

Hallo,
Ik had hetzelfde probleem. In 6 juli 2010 moest ik het land uit (Na 2 working holiday visums te hebben verbruikt) In April heb ik mijn ozzie vriend ontmoet, dus ik wilde zsm weer terug naar Oz. Ik vroeg een toeristenvisum aan maar gaf aan dat ik wilde proberen om mijn verpleegkundigeregistratie te gaan halen. Dus ook ik moest de volledige gezondheidstest doen. Ik was op dat moment in Borneo en ik heb het in Kuching gedaan (bij een Paneldoctor) Op de 1 of andere manier waren de resultaten zoek geraakt of erg lang onderweg. Maar ik moest 6 wk wachten voordat ik te horen kreeg dat mijn toeristenvisum was toegewezen. (1 week voor vertrek) Erg stressvol. Dus als ik jou was snel regelen!
Succes en geniet van Ozz
Cheers
Anne1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2011 10:30

Re: x ray WH visum Australië

Bericht door Anne1988 »

Bedankt voor al jullie informatie! Klinkt erg verontrustend maar gelukkig is het bij mij allemaal ruim optijd goed gekomen. Ik ben inderdaad naar Amsterdam geweest waar ik direct terecht kon. Op internet had ik gelezen dat de foto naar Berlijn moest en het ziekenhuis zou het daar dus ook heen sturen. Later kwam ik er achter dat het direct naar Australië had gemoeten. Gelukkig hebben ze het in Berlijn meteen doorgestuurd en was de foto ruim anderhalve week later in Australië aangekomen en ook gelijk goedgekeurd. Uiteindelijk heeft het dus minder dan 2 weken geduurd! Prima geregeld.
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: x ray WH visum Australië

Bericht door tamararuben »

Goed om te horen! Gelukkig ging het bij jou allemaal wat sneller dan.
Over Berlijn is idd heel verwarrend. Wij dachten in eerste instantie namelijk ook dat het naar Berlijn moest...en in het ziekenhuis wisten ze het niet (wat ik toch enigszins wel vreemd vind hoor..) dus wij met berlijn gebeld en ook nog met londen en daar wisten ze ons dan te vertellen waar het wel heen moest, Sydney dus. Ze vertelden ons ook dat ze idd vaak de foto's toegestuurd krijgen van de paneldocters en dat zij ze dan wel gelijk weer doorsturen maar dat het daardoor wel vertraging op kan lopen. Gelukkig bij jou niet!

Veel plezier in Aussieland!

groetjes tamara
sabrine24
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2011 20:34
Locatie: bussum

work holiday visum of ga je gewoon WWOOF doen

Bericht door sabrine24 »

Hi,
ik ben gister naar een info dag van australian backpackers geweest. was erg nuttig maar heb er wel een vraag aan over gehouden.

Ik ga in oktober voor een half jaar naar australië :) maar nu is de vraag wat doe je neem je een werkvisum of ga je daarheen met een visum voor een half jaar en ga je werken tegen slaapplaats en eten? want ik kreeg daar te horen dat je je werkvisum maar 1 keer in je leven krijgt en er zijn wel wat uitzonderingen maar hoe gaat dat precies in ze werk?

wie kan mij daar wat meer info over geven.

alvast bedankt.
groetje sabrine
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: work holiday visum of ga je gewoon WWOOF doen

Bericht door Erik »

Je krijgt een keer een WHV maar wanneer je drie maanden hebt gewerkt en dit ook kunt aantonen mag je voor een tweede keer een Visum aanvragen. Als ik mij niet vergis geldt sinds kort ook dat als je gaat WWOOF'en je dit ook op mag geven voor "werk" waardoor je voor een tweede WHV in aanmerking kunt komen.

Eigenlijk zou je zo veel mogelijk geld moeten meenemen naar Australië en moeten werken voor je plezier / belevenis en om langer in het land te blijven. Niet om echt geld te verdienen. In Nederland liggen de lonen iets hoger en krijg je daarnaast ook nog eens vakantiegeld. Ik weet niet of je nog thuis woont maar ook dit zorgt er voor dat je in Nederland sneller en meer kunt sparen.

Bekijk anders deze twee artikelen eens:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si33.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... si119.html

Leuk dat je naar Australië gaat! Heb je al een idee wat je wil gaan zien of zit je nog in de orienterende fase ? :)
sabrine24
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2011 20:34
Locatie: bussum

Re: work holiday visum of ga je gewoon WWOOF doen

Bericht door sabrine24 »

hi erik,

dank je wel voor deze info :) maar is het zodat je dan wel in bepaalde gebieden die drie maanden gewerkt moet hebben? of maakt dat niet uit als je maar 3 maanden in deze sector hebt gewerkt?

ja ik ga ook niet naar australie om te werken maar mocht het nodig zijn dan is het wel handig als het kan..

Ik ben nog wel in de orienterende fase maar weet wel wat ik ongeveer wil gaan doen of waar ik ga beginnen.
Ik heb vrienden in perth wonen dus ik ga daar eerst heen en wil dan naar melbourne en vanaf daar naar boven of andersom vanwege het regenseizoen.
Maar suggestie's en tips zijn altijd welkom :)
catweazel
Vakantieganger
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2011 17:55

Re: work holiday visum of ga je gewoon WWOOF doen

Bericht door catweazel »

Je moet inderdaad 3 maanden (88 dagen!) gewerkt hebben in een bepaald gebied om recht te hebben op een 2e WHV. je moet ook kunnen bewijzen dat je inderdaad die dagen hebt gewerkt in dat bepaalde gebied dmv bijvoorbeeld een loonstrook of een referentie van de werkgever.
iedere gewerkte dag telt, zelfs als je maar een dag daar aan het werk bent geweest en het hoeft niet persé betaald werk te zijn.

voor welk werk je kan doen om in aanmerking te komen voor een 2e WHV kan je het beste even kijken op: http://www.immi.gov.au/visitors/working ... d-work.htm

en verder staat hier in grove lijnen wat je verder moet weten : http://www.immi.gov.au/

Als je wilt gaan werken dan heb je inderdaad een WHV nodig anders heb ik een vaag vermoede dat het vrij lastig gaat worden om werk te vinden met een gewoon visum, maar er zijn genoeg mensen hier op het forum die er meer verstand van hebben dan dat ik dat heb ;)

Tot waar wil je vanaf Melbourne gaan trekken?
spinner1
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2011 16:34

met spoed working holiday visum nodig

Bericht door spinner1 »

Heb een working holliday visum nodig, wat is hiervoor de gemiddelde aanvraagtijd ? Heb geprobeerd via de website immi.au maar heb geen creditcard.
Denk nu misschien via de anwb/visumonline te laten doen (zijn hier ervaringen mee).
Ook zag ik bij de aanvraagprocedure via de Australische overheidssite dat je een ambassade moest selecteren voor een interview. Wat kan ik hierbij verwachten ?
Heb namelijk alles al klaar staan voor Australie en daarna Thailand (heb voor thailand geen visum nodig ga daar maar 4 weken). Alleen ben vergeten Visum aan te vragen voor Australie. Daarom hoop ik nu dat het via een spoedprocedure ofzo kan. Natuurlijk onbeschrijfelijk dom dat ik niet eerder heb gedaan. maar had verschillende dingen aan me hoofd financieel,eindexamen enz.
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Kars »

Kijk of iemand anders met zijn creditcard voor jou wil betalen, dat jij het geld naar hem/haar weer overmaakt. Via een bureau kost het namelijk vele malen meer tijd en ben je ook afhankelijk van hoe snel zij alles regelen. Ik heb halverwege april mijn work and holiday visum aangevraagd en binnen 1 dag had ik mijn visum gekregen. Ik heb geen interview hoeven te doen, waarschijnlijk is dat alleen noodzakelijk als je een strafblad hebt, zodat zij zeker weten dat je niks van plan bent in Australië.
Benno1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2011 18:48

Bakpakken Australie - work visa - vervoer

Bericht door Benno1990 »

Hey iedereen,
Eind juni vertrek ik voor een maandje of 4 richting Australie met de rugzak. Om het financieel een beetje draaglijk te houden wil ik graag werken onder het bekende work visa. Hieromtrend blijf ik wel met een aantal vraagjes zitten:
-Is het makkelijk werk vinden ter plaatse?
-Hoe zit met met de duur van de jobjes? Is het eerder dagwerk, of kan je makkelijk een maand bij dezelfde werkgever werken?
-Omgekeerd, vragen werkgevers dat je langer blijft? Ik ga voor 4 maanden, maar ik zou dus niet graag 3 maanden vastzitten bij dezelfde werkgever...
-Is onderdak vaak voorzien door de werkgever?
-Hoe is de verloning gemiddeld?
Zijn er misschien ook nog andere mensen die ervaringen hebben met backpackken in Australie en de vervoerswijzen daar? Ik denk aan de greyhound bussen, Oz experience, liften, stappen,... Hoe valt dat mee?
Ik heb er ook even aan gedacht om een auto te kopen ginds en dan weer te verkopen. Maar is dit niet duur als je alleen bent? En tijdrovend? Een hop-on-hop-off busticket zou me voor 4000km een 700AUD kosten, hoe vergelijkt dit met een auto kopen? Ik zie de voordelen wel, maar weet niet of ze opwegen... Iemand ervaring mee?
spinner1
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2011 16:34

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door spinner1 »

Binnen 1 dag ? Zo dat zou wel heel mooi zijn. Zie op veel websites staan dat het 6 weken kan duren. Heb ondertussen me Creditcard aangevraagd om het zelf te betalen.
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Kars »

Hehehehe, jah ik vond het zelf ook behoorlijk snel :P Ik had 's avonds mijn verzoek ingediend en 's ochtends had ik een e-mail ontvangen waarin stond dat ik een visum had verkregen.^^
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: met spoed working holiday visum nodig

Bericht door Nienke Krook »

Online is echt je beste optie. Wij hadden ons visum binnen een kwartier binnen. Een creditcard is daarnaast erg handig om onderweg bij je te hebben in geval van nood, maar als je sommige tours wilt boeken zelfs nodig! Ook voor het huren van een auto of het boeken van een vlucht online heb je er gewoon eentje nodig. Succes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast