Koffer of backpack?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Flow
Reiziger
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:23
Locatie: Groningen

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Flow »

drama een backpack... vervloek het echt, de hele tijd dat kreng in en uitpakken... niks voor mij, gelukkig kwam ik een italiaan tegen die wel wil ruilen :) hulde aan italianen en hun rolkoffers _O_
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Tikva »

Je hebt ook rugzaken die je niet van bovenaf (toploader) in moet pakken maar gewoon een rits hebben op de langekant (travelpack). Net zo makkelijk inpakken als een koffer dus.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: Koffer of backpack?

Bericht door tamararuben »

DE oplossing voor jou is denk ik een combinatie tussen een koffer en een backpack.
Kijk eens bij de tassen van Osprey. Een vrij prijzig merk maar ik heb er veel plezier van gehad. Ze hebben namelijk een aantal modellen die je en als rugtas kan gebruiken maar ook als koffer/rollerback. En ze zijn vrij ruim ook!

Succes
Mex

Qreply

Bericht door Mex »

Een backpack draag je op je heupen als deze goed is afgesteld. Ik voel hem echt niet in mn rug en schouders!
Dat wilde ik ook zeggen! Als je last van je rug krijgt zou je eerst eens goed naar de afstelling moeten kijken.

Een travelpack klinkt ideaal. Zelf zou ik gewoon met m'n toploader gaan, spullen verpakt in aparte plastic tassen en het is voor mij nooit een probleem geweest.
Robbert trolley
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2011 04:08

Re: Koffer of backpack?

Bericht door Robbert trolley »

Je hoeft helemaal niet te kiezen tussen een backpack of koffer :-)

De oplossing waar iedereen tevreden mee is, is nabij.

ik ga een website beginnen waar je voor 35,- euro een ''backpacktrolley'' kan bestellen die:
- cool is
- klein is
- opvouwbaar is
- eenvoudig je backpack kan dragen waardoor je niets meer hoeft te tillen!!!

Dus je kan kiezen wat je wilt. Als je geen gewicht wilt dragen je hem onder je backpack en als je het even wat lastiger is voor wieletjes en je een echte backpacker wilt zijn dan vouw je hem op en stop je hem in je backpack of bevestig je hem aan de buitenkant.

Heb nu zelf door diverse landen gereist met een exemplaar en mijn vriendin ook. De beste (en supergoedkope) oplossing ooit. Iedereen die ons ziet vraagt verbaast wat het is en dat het zo handig is

Als je interesse hebt kan je je voorinschrijven door me een mail te sturen. Ik kan je dan direct ff een foto sturen zodat je het live in actie ziet. Ook kan ik dan laten weten als ze er zijn en kan ik ze leveren!

Website etc komt als we terug zijn van de reis!

Hoor graag jullie feedback!
macynas
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2013 08:04

backpack of koffer

Bericht door macynas »

hallo allemaal,
Ik ga waarschijnlijk rond september naar Australië. Ik ga daar voor een half jaar werken als au pair en daarna wil ik een maand of misschien 2 maanden gaan reizen.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik een backpack of een koffer mee moet nemen, aangezien ik eerst een halfjaar in Australië ga wonen heb ik redelijk wat spullen nodig en dan is een koffer handiger omdat daar meer in kan.
Maar als ik daarna ga reizen lijkt me een koffer weer heel onhandig..
Ik heb er ook al over nagedacht om een backpack in mijn koffer mee te nemen en dan de koffer bij mijn familie te laten staan en die later op te halen.. maar ook dit lijkt me niet zo handig..
Ik zat er zelfs aan te denken om daar een backpack te kopen maar aangezien alles duur is daar leek me dat ook niet zo'n goed idee...
Iemand die hier ervaring mee heeft en me kan adviseren?
Groetjes Macy
Gebruikersavatar
Michelle89
Reisexpert
Berichten: 316
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:11
Locatie: Gouda

Re: backpack of koffer

Bericht door Michelle89 »

Ik zou voor een koffer gaan. :Y Veel mensen hadden dat in Australië, het is echt prima te doen met auto en zelfs met OV. Ik had er echt een beetje spijt van om met zo'n zware backpack op m'n rug te lopen, want dat was helemaal niet nodig geweest. Koffer is zoveel handiger.
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Re: backpack of koffer

Bericht door Reismeis »

Een koffer is inderdaad wel te doen, maar mischien is het ook een idee om twee grote weekendtassen oid mee te nemen. Zodra je op plaats van bestemming bent hoef je de koffer niet meer te gebruiken (ik neem aan dat je een kledingkast ter beschikking hebt). Switchen naar backpack zou ook kunnen, je zou eventueel je koffer en alles wat je niet meer nodig hebt terug naar NL kunnen sturen via sea mail (geen idee wat dat tegenwoordig kost, in '01-'02 was dat goed te doen). Of als je twee weekendtassen meeneemt, kun je een weekendtas terugsturen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: backpack of koffer

Bericht door Globeskater »

ik vond afgelopen jaar het spullen terugsturen naar Nederland erg duur.. Ik had zelf een backpack meegenomen, in mijn appartement waar ik woonde had ik gewoon kledingkast, aangezien ik vanuit Sydney ook terug vloog heb ik met mijn huisgenootje kunnen overleggen dat ik daar een paar dingen liet staan die ik voor vertrek heb opgehaald..

Ik vind zelf een backpack de prettigste manier van reizen maar dat is natuurlijk erg persoonlijk... op de terug weg heb ik in Taiwan mijn backpack in de opslag gedaan en een weekje met handbagage gereisd aangezien de backpack te zwaar was om mee te reizen..
macynas
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2013 08:04

Re: backpack of koffer

Bericht door macynas »

Dankjewel allemaal voor jullie reacties!
Ik heb net mijn vlucht geboekt en ik mag 30 kilo meenemen dat is meer als ik had verwacht dus nu neem ik een kleine backpack als handbagage mee en laat ik mijn koffer in sydney als ik ga backpacken.

groetjes Macy
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast