Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
appelenbanaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2010 04:30

meerdere keren in en uit Australie met work-travel-visa?

Bericht door appelenbanaan »

Hallo,

Is het mogelijk met een work-travellers-visa meerdere keren Australie te verlaten? Bvb werken in Australie, reizen in Nieuw-Zeeland, terug naar Australie, reizen in Maleisie, terug naar Australie, eventueel naar Nederland gaan, en terug naar Australie,... en dit binnen het jaar (geldigheidsduur van het visum).

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: meerdere keren in en uit Australie met work-travel-visa?

Bericht door Ron »

je kunt in de tijd dat je visum geldig is zo vaak als je wilt het land in en uitvliegen als je wilt.
hier kun je het zelf na lezen: http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/#c
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: meerdere keren in en uit Australie met work-travel-visa?

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben 3 keer in en uitgereisd en was toen in bezit van een working holiday visa. Het is wel zo dat het visum gewoon doorloopt en niet stopt. Dus als je uitreist dan blijft ie gewoon doorlopen.
appelenbanaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2010 04:30

Re: meerdere keren in en uit Australie met work-travel-visa?

Bericht door appelenbanaan »

thanks!!
PeterSteenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2011 14:29

WHV visum Australie aangevraagd maar niet gebruikt

Bericht door PeterSteenbergen »

hallo,
ik zit met een vraag/probleem.
ik heb vorig jaar januari een WHV visum aangevraagd en verkregen.
nou heb ik een ongeluk gehad waarnaar ik moest revalideren.
nu ben ik daar bijna klaar mee maar nu verloopt mijn visum op de 29ste van deze maand. en ik wil wel graag naar australie.
mijn vraag is kan ik gewoon na de 29ste opnieuw een aan vraag indienen bij :http://www.immi.gov.au/e_visa/working-holiday.htm. of kan ik direct weer een nieuwe aanvragen zodat de vorige komt te vervallen.

alvast bedankt

gr

peter
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: WHV visum Astralie

Bericht door Erik »

Ik heb even gekeken en op de site staat:
To have your Working Holiday visa cancelled contact the Working Holiday visa processing centre. You may apply for another Working Holiday visa in the future but will need to pay another visa application charge.
http://www.immi.gov.au/visitors/working ... pply.htm#f

Je moet het wel binnen 12 maanden cancelen als ik het goed gelezen heb.

Ik weet niet zeker of je visum komt te vervallen, de meningen (op diverse fora) zijn daarover nogal verdeeld.
PeterSteenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2011 14:29

Re: WHV visum Astralie

Bericht door PeterSteenbergen »

hallo

ik heb inmiddels al een email gestuurd naar de australian gouverment website waar ik het visum ook heb aan gevraagd en hun de situatie uitgelgd.

ik hoop dat deze dan komt te vervallen of anders gecanceld kan worden.
dat ik nog een keer moet belaten maakt mij niet zoveel uit.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: WHV visum Astralie

Bericht door Erik »

Ben erg benieuwd! Wil je even laten weten als je antwoord hebt ontvangen? Dit is ongetwijfeld weet nuttig voor iemand anders.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Medische onderzoeken working holiday visum

Bericht door Kims »

Hi,

Vijf jaar geleden kwam ik op een working holiday Australie binnen en had het plan om als verpleegkundige te gaan werken. Dus vooraf alles voor de registratie geregeld, maar op mijn working holiday aanvraag niet aangegeven dat ik van plan was om in een ziekenhuis te gaan werken. Ik had me bij de NSW Nursing Board (nu 'Australia wide registration', toen nog per staat) geregistreerd, waar niemand om een medisch onderzoek vroeg. Ik ben toen aan het werk gegaan via een uitzendbureau in Sydney en wederom niemand vroeg om een medisch onderzoek. Dus het 1e jaar dat ik hier heb gewerkt, heb ik nooit een 'medical' gehad. Wel toen ik eenmaal een 'sponsorship' werkvisum (erg makkelijk te krijgen als verpleegkundige) kreeg en daarna voor mijn 'permanent residency'. Wat ik wel hoorde is dat het verschilde per Nursing Board hoe streng ze waren en op de regeltjes letten, WA was bijvoorbeeld heel streng.

Maar goed, dat doet er allemaal niet meer toe voor jou want jij hebt het allemaal al gedaan. Heb je al uitslag over je visum?

Ik woon nog steeds in Australie en werk nog steeds als verpleegkundige (in de psychiatrie), mocht je wat info of tips willen qua werkplekken/uitzendbureau's/etc, laat maar weten!! Ik werk voornamelijk via uitzendbureau's op contracten omdat dat aanzienlijk lucratiever is dan rechtstreeks voor ziekenhuizen werken.

Succes ermee! 8-)
Kim
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Anne1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2011 10:30

x ray WH visum Australië

Bericht door Anne1988 »

Goedemorgen,
Gister heb ik mijn WH visa aangevraagd voor Australië Ik dacht dat dit allemaal zonder problemen zou gaan, maar aangezien ik langer dan 3 maanden in TBC risicovol gebied ben verbleven moet ik een longscan laten doen bij een panel arts in Nederland.
Moet dit ook als ik al een mantoux test bij terugkomst heb gedaan, + in 2009 een longscan heb laten maken ivm longontsteking?
Zo ja weet iemand hoeveel tijd er normaalgesproken overheen gaat (tussen de scan en de goedkeuring) want mijn vlucht gaat namelijk begin maart.
Alvast bedankt!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: x ray WH visum Australië

Bericht door Erik »

Ik weet zo niet direct wat het antwoord is op je vraag, maar vond wel enkele soortgelijke vragen. Misschien dat je daar ook nog wat uit kunt halen.

medische-onderzoeken-working-holiday-visum-t8109.html
work-holiday-visum-t2209.html
chest-ray-voor-visum-australie-t3354.html

Ook zal ik voor je proberen op te zoeken hoe lang het normaal gesproken duurt om een X-ray te regelen.
PeterSteenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2011 14:29

Re: WHV visum Australie aangevraagd maar niet gebruikt

Bericht door PeterSteenbergen »

heb bericht gehad van de ambassade en het blijkt gewoon te kunnnen zie hier onder
TRAVELLING TO AUSTRALIA AFTER WORKING HOLIDAY VISA CEASES

Your Working Holiday visa was granted on 29 January 2010, and provided
that you have not previously entered Australia on the visa, it will cease
to be in effect on 29 January 2011.

After your Working Holiday visa ceases to be in effect, provided that you
have not previously entered Australia on it, you may still be eligible to
apply for another one at a later stage.

It is important to understand that you will still be required to pay a
visa application charge if you are eligible to lodge another application
for a Working Holiday visa at a later stage.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: WHV visum Australie aangevraagd maar niet gebruikt

Bericht door Erik »

Fijn dat je het even hebt terug gekoppeld!
ina

Werkvisum Australië

Bericht door ina »

Ik ben aan het backpacken in Australie, maar wil langer blijven en gaan werken. Hoe kan ik een werkvisum regelen?
tamararuben
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2008 21:28

Re: werkvisum

Bericht door tamararuben »

Hoi Ina,

Je kan een werk-vakantievisum aanvragen, maar daarvoor moet je buiten Australie zijn. Je hoeft niet per se naar nederland terug, je kan ook naar een land dichtbij Australie gaan, Bali of New Zeeland bijv. Je kan dan je aanvraag gewoon online doen op de immigration office website van de Australische government. Je kan het werk-vakantievisum aanvragen tot je 30e.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast