Reizen zonder Creditcard

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Interactive

Geen creditcard en dan....Een oplossing is er.

Bericht door Interactive »

Hoi,

Zoals meerdere mensen met mij ben ik niet in het bezit van een creditcard en wordt tickets boeken bij bv Air Asia een probleem. Nu heeft mastercard in samenwerking met GWK Travelex een oplossing in de vorm van een prepaidcard. voor volledige uitleg even op hun website kijken.
cashpassport.com/1/nl/nl/
Een pasje met alle voordelen van een credit card, maar zonder de nadelen. Dat is het Cash Passport van GWK Travelex in samenwerking met MasterCard. Met de kaart bewaak je eenvoudig het vakantiebudget en geef je nooit meer uit dan je hebt. Bovendien is er vrijwel geen risico op financiële schade bij verlies, diefstal of skimming – het kopiëren van pasgegevens, waarna illegaal geld wordt opgenomen – door het gebruik van een chip die aan de hoogste veiligheidseisen voldoet. Het Cash Passport is feitelijk een debet card waarop een tegoed gezet kan worden in euro’s, dollars of Engelse ponden en is te koop bij alle filialen van GWK Travelex.

Het Cash Passport van GWK Travelex is één van de veiligste en gemakkelijkste manieren om te betalen en biedt ook uitkomst aan mensen die geen credit card hebben of daar niet voor in aanmerking komen vanwege een BKR‐registratie. De pas is voor slechts €9,95 aan te schaffen en kent geen jaarlijkse gebruikskosten zoals een credit card. De kaart is als gezegd wel goed beveiligd middels een chip en pincode, maar niet gekoppeld aan een bankrekening zodat bij eventueel misbruik slechts het tegoed illegaal kan worden opgenomen. Is het misbruik aantoonbaar dan wordt dit gedekt door de verzekering. Het risico op misbruik kan verder ingeperkt worden door het aanvragen van een tweede kaart die wel gebruikt kan worden voor pinopnames en betalingen, maar geen toegang geeft tot de persoonlijke account. Bij verlies of diefstal kan de pincode van deze subkaart direct via de online account geblokkeerd worden, terwijl de originele kaart gewoon bruikbaar blijft.
De kaart werkt als een gewone creditcard en was voor mij de oplossing.

Gr.
Olav
wild-r0se
Reiziger

Re: Geen creditcard en dan....Een oplossing is er.

Bericht door wild-r0se »

is die 9,95 echt het enige wat je hoeft te betalen? Dan zou het echt een uitkomst zijn voor praktisch iedereen!
Interactive

Bericht door Interactive »

9,95 zijn éénmalige aanschafkosten en bij GWK in Nederland kost opwaarderen niets. Aan het pinnen bij bv ATM zitten wel kosten verbonden.
Kijk even op de website van hun om een overzicht te krijgen van alle kosten. Gemiddeld genomen ben je veel goedkoper uit dan een Visa kaart die zo'n 40 euro per jaar kost ookal doe je er niets mee.
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Klinkt goed! Wie heeft dit in bezit en hoe zijn de ervaringen hiermee? Ben er benieuwd naar ;)
Reizen maakt je rijk.
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

Als je het alleen voor online boekingen wilt gebruiken en je hebt een bedrag op je kaart gezet, dan goed.
Echter, als je naar het buitenland gaat en je kaart raakt leeg en je wilt het weer opwaarderen, dan zul je naar een GWK kantoor langs moeten gaan, omdat je geen online transfers kunt gebruiken.

Dus stel voor dat je in het buitenland zit en je kaart is leeg en je wilt je mastercard gebruiken voor hotel of vliegticket, dan heb je gewoon dikke pech.

Een betere alternatief, is toch wel moneybookers of andere debitcard. Die kun je namelijk wel online beheren en geld overmaken door middel van internetbankieren.

GRoetjessss
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Bedankt Mosafir, goede punten om rekening mee te houden.

Het is ook niet handig om alvast veel geld op card te zetten als je het kwijtraakt ofzo..
ReVision

Reizen zonder Creditcard

Bericht door ReVision »

Beste mensen,

Over een aantal maanden ga ik met een maatje van me een lange reis maken.
We gaan voor minimaal 6 en maximaal 12 maanden naar Australië, Nieuw Zeeland en mogelijk ook Japan en andere delen van Azie. Nu wil ik geen creditcard meenemen of beter gezegd kan ik geen creditcard meenemen en moet ik dus alles gewoon met de Pinpas betalen. Is dit goed te doen in deze landen of worden er op sommige plekken enkel creditcards geaccepteerd?

Mensen die ervaringen hebben met enkel betalingen doen met een Pinpas, in o.a. restaurants, hotels, diverse uitstapjes en bij het huren van een auto of aanschaffen van een vliegticket.

Mijn reis maatje neemt wel een creditcard mee, mocht ik ergens echt niet kunnen betalen zonder creditcard dan kan hij het eventueel voorschieten. Is het slim om dan mijn ABN e.dentifier mee te nemen zodat ik daar ook direct geld naar hem kan overmaken of kan ik dit beter niet doen?

Verder als laatste vraag wij gaan een Working Holiday Visum aanvragen en daar word ook gevraagd om een creditcard. Is dit noodzakelijk, of kan er op een andere manier betaald worden? Kan er eventueel door iemand anders met een creditcard betaald worden of moet het er echt een op mijn naam zijn?

Alvast bedankt!
lise
Contacteer:

Qreply

Bericht door lise »

Creditcard heb je echt nodig! Vliegtickets (met name bij low-cost) airlines kun je vaak alleen met creditcard betalen. Of je moet een kantoortje van airasia bijv kunnen vinden, daar kun je ook met cash betalen. In Azie zijn er veel vliegmaatschappij kantoortjes maar in aus en nz niet. En ik weet zeker dat je een aantal keer tickets zal willen boeken. Daarnaast werkt je pinpas soms niet in Azie (ik had dat probleem vooral in india), dan is het fijn om te weten dat je nog een creditcard hebt waarmee je ook cash kan kan krijgen. Je reist met iemand samen vertelde je, maar je weet nooit 100% zeker dat jullie bij elkaar blijven, misschien wil jij wel even een weekje alleen naar Bali bijv. Ik zou zelf in ieder geval niet van iemand anders afhankelijk willen zijn.
Goed, dat is denk ik wel duidelijk, maar het probleem is dat jij er geen kunt krijgen. Toen ik naar aus, nz en thailand ging kon ik er ook nog geen krijgen en heb ik gebruik gemaakt van mijn vaders creditcard. Hier heb ik nooit problemen mee gehad, we hebben dezelfde achternaam maar andere voorletters. En als je tickets via internet besteld kan dat ook zelfs als de creditcard op iemand anders zijn naam staat. Geld uit de muur halen kan altijd.
Mijn advies, en dat meen ik serieus, zorg dat je een creditcard hebt, al is het voor noodgevallen en hoef je hem nooit te gebruiken. Vraag een familielid of vriend of ze anders een tweede creditcard willen aanvragen op hun rekening die jij mee kunt nemen. Wat betreft de e-dentifier, zelf zit ik bij ING en ik neem altijd codes op paier mee om over te kunnen maken, zeker doen! Je wilt niet bij mensen in het rood staan voor 12 maanden en wie weet gebeurt er iets in NL waarvoor je ze nodig hebt, mee nemen dus! Dat zijn de belangrijkste dingen voor op reis naar mijn mening, en je paspoort natuurlijk, verder heb je helemaal niets nodig.
Veel plezier!
Dexter
Reisexpert

Re: Reizen zonder Creditcard

Bericht door Dexter »

Je wilt 6-12 mnden op reis zonder je e-dentifier? Op reis neem ik een creditcard mee, 2x abn pasje (op andere plekker bewaren) en een edentifier. Voor langere reis vraag ik een 3e bankpas aan die ik bij het thuisfront achterlaat (met extra edentifier) zodat ze bij noodgevallen oid mijn rekening op kunnen.
Jenny
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Jenny »

lise schreef:Creditcard heb je echt nodig! Vliegtickets (met name bij low-cost) airlines kun je vaak alleen met creditcard betalen. Of je moet een kantoortje van airasia bijv kunnen vinden, daar kun je ook met cash betalen.
Dit kan niet bij alle kantoortjes van Air Asia, sommigen accepteren alleen lokale bankpassen en cc.

Maar je hebt ook een debitkaart (prepaid cc). Daar zet je VOORAF een bepaald tegoed op, en deze is geschikt voor iedereen. Ook mensen met een laag inkomen, of met een BKR registratie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ReVision

Bericht door ReVision »

Voor mij is een creditcard geen optie, debitcard/prepaid heb ik naar gekeken maar zitten te veel extra en verborgen kosten aan verbonden en werkt op veel plekken toch niet blijkt nu omdat veel bedrijven de kaart niet als officiële creditcard zien.

e-dentifier was ik gewoon van plan mee te nemen maar ik vroeg me af of andere mensen dat ook doen.
Zoals aangeven het probleem is dus dat ik geen Creditcard kan krijgen vanwege een bkr registratie.

Verder was ook dan ook meer de vraag hoe goed de pinpas/cash te gebruiken is en of een creditcard echt noodzakelijk is. Vliegtickets zijn lastig dus maar is het ook echt onmogelijk?

Is het verder mogelijk dat ik eventueel een creditcard van mijn reis maatje meeneem en dan indien ik hem echt nodig heb deze gebruik en dit daar direct naar hem overmaak? Kan dit of wordt dit dan een probleem met vliegtickets/auto/hotel boeken omdat de kaart niet op mijn naam staat?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ReVision schreef: Is het verder mogelijk dat ik eventueel een creditcard van mijn reis maatje meeneem en dan indien ik hem echt nodig heb deze gebruik en dit daar direct naar hem overmaak? Kan dit of wordt dit dan een probleem met vliegtickets/auto/hotel boeken omdat de kaart niet op mijn naam staat?
Is jullie samen boeken en samen reizen (en op zijn naam boeken), dan is het geen probleem. Echter: als jullie samen boeken en hij gaat ineens niet meer mee, dan KAN het wel een probleem zijn.

Heb je dit draaadje trouwens al gezien? geen-creditcard-dan-een-oplossing-t7322.html
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ReVision

Bericht door ReVision »

Jenny schreef:
ReVision schreef: Is het verder mogelijk dat ik eventueel een creditcard van mijn reis maatje meeneem en dan indien ik hem echt nodig heb deze gebruik en dit daar direct naar hem overmaak? Kan dit of wordt dit dan een probleem met vliegtickets/auto/hotel boeken omdat de kaart niet op mijn naam staat?
Is jullie samen boeken en samen reizen (en op zijn naam boeken), dan is het geen probleem. Echter: als jullie samen boeken en hij gaat ineens niet meer mee, dan KAN het wel een probleem zijn.

Heb je dit draaadje trouwens al gezien? geen-creditcard-dan-een-oplossing-t7322.html
Bedankt voor je reactie, wij reizen in principe de gehele reis samen, probleem is dat je nooit weet hoe het kan lopen en het kan altijd gebeuren dat we een andere weg kiezen. Dit is dus ook nogal een probleem, kan hij eventueel ook een extra kaart aanvragen maar op mijn naam zetten zoals een PartnerCard ook al ben ik dan niet de echte Partner? En Heb ik niet hetzelfde probleem als ik mijn ouders creditcard gebruik, de achternaam is misschien hetzelfde maar de voorletters etc niet.

Verder had ik dat stukje inderdaad gelezen. Het probleem is echter dat je enkel een storting kunt doen bij een GWK lokatie en geen online transfer kan doen. Als ik in het buitenland zit en mijn kaart is leeg kan ik hem dus nergens opladen.

Nu zijn er ook een aantal alternatieven zoals de MediusCard, ExaCard en MoneyBookersCard. Hiermee kun je wel online geld op de kaart zetten. Het probleem bij deze kaarten is echter de extra kosten. Je betaald voor alles extra, storten, pinnen, betalingen en nog het ergste je betaald 2,75% exchange rate. Dus dat betekend dat voor elke betaling in het buitenland ik dus 2,75% extra moet betalen boven op de andere extra kosten. Verder las ik van veel mensen dat de kaart ook niet altijd even goed wordt geaccepteerd in het buitenland waaronder bij het huren van een auto of boeken van vliegtickets en hotels en laat dat nou precies de dingen zijn waar je een betrouwbare creditcard voor nodig hebt.
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

ReVision schreef:Bedankt voor je reactie, wij reizen in principe de gehele reis samen, probleem is dat je nooit weet hoe het kan lopen en het kan altijd gebeuren dat we een andere weg kiezen. Dit is dus ook nogal een probleem, kan hij eventueel ook een extra kaart aanvragen maar op mijn naam zetten zoals een PartnerCard ook al ben ik dan niet de echte Partner? En Heb ik niet hetzelfde probleem als ik mijn ouders creditcard gebruik, de achternaam is misschien hetzelfde maar de voorletters etc niet.
Ik heb regelmatig gebruik gemaakt van mijn vaders creditcard, nooit problemen mee gehad. Mensen zien dezelfde achternaam en geloven het verder wel. Dat lijkt me anders wanneer je de kaart van je reismaat gebruikt. Over dat probleem zou ik me dus geen zorgen maken. En zoals anderen zeggen: ik zou echt niet zonder creditcard weg willen gaan.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik weet niet hoe het zit met de BKR registratie maar kunnen je ouders niet garant staan zodat je op deze manier toch een creditcard hebt?

Ik heb namelijk als student zijnde niet voldoende inkomen en zo moesten mijn ouders voor mij garant staan.. mijn eerste creditcard heb ik nooit gebruikt (weet niet eens waar dat ding is) maar die had ik voor een autoreis als noodplan bij me toen..de tweede die ik nog steeds heb die gebruik ik wel voornamelijk voor boeken van vluchten..
Plaats reactie