Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Australië

Bericht door Moira »

als je een toeristenvisum van 3 maanden heb je een vliegticket altijd het land uit hebben. Voor een working holiday moet je 3200 euro hebben of een vliegticket het land uit.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Moira schreef:Voor een working holiday moet je 3200 euro hebben of een vliegticket het land uit.
Niet beide?
bjorn86

Bericht door bjorn86 »

Voor een workin holiday visum moet je €3200,- aan reisgeld hebben en beschikken over een retourvlucht of extra geld om dit te kunnen financieren. Je moet dan dus beide hebben.

Groetjes,

Björn
milou92
Vakantieganger

Re: Fout in Visum

Bericht door milou92 »

sorry voor mijn late reactie, ik heb het zo druk gehad ik moet nog even goed geld verdienen omdat ik bijna naar australie ga! Ik wil iedereen bedanken voor je reactie.
Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk van de australische ambassade.
Ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn, ik, was al bang dat ik een nieuwe moest aanvragen maar dit was geen probleem gelukkig! ;)
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Hee allemaal,

Ik heb ook een vraagje over een visum. Ik wil vanaf juli 2011 tot en met begin januari naar Australie, waarvan ongeveer 4 à 5 maanden studeren (exchange). Nu zag ik dat het studentenvisum verschrikkelijk duur (550aus) is vergeleken met het workingholidayvisum (235aus).

Nu staat er echter iets ingewikkelds (maar misschien wel erg bruikbaar) op de site van de Aussie-overheid over het studentenvisum:
"Note: From 1 January 2010, international students affected by the closure of their education provider may be exempt from paying the visa application charge if they lodge an application for a further Student visa to complete their studies as a result of the provider closure. This exemption also applies to Student Guardian where the nominating student is affected by a provider closure."

Weet iemand wat hier precies mee wordt bedoeld?

Ik las ook ergens dat je zo'n workingholidayvisum maar 1x kan aanvragen (klopt dit?), dus zou toch liever voor een studentenvisum gaan als ik gebruik kan maken van die 'note'. :P Mocht Australie bevallen zou ik ook nog graag het Westen willen zien.

Nou ik hoop dat jullie als ervaren wereldreizigers wel weer wat antwoorden weten:P

Groetjes Liza
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Liza,
Ik heb even op de website van de australian gov. gekeken en wat ik begrijp gaat het om Australische studies/courses die na 1 jan. 2010 niet meer aangeboden worden (in zijn geheel of alleen aan buitenlandse studenten). Je kunt in dat geval toch via deze regeling op je al aangevraagde visum in australië studeren, ook moet je nu ineens een andere opleiding of course doen. Maar deze gegevens zul je ongetwijfeld ook via je opleiding krijgen als ze je helpen inschrijven bij een studie in Austalië. Zij hebben contacten met de opleiding in Australië en weten precies welke courses er worden aangeboden aan buitenlandse studenten.

Verder is het verplicht een studentenvisum te hebben als je je in gaat schrijven op een universiteit in Australië, je kunt er niet voor kiezen om een workingholiday te nemen vanwege de prijs. Zo werkt het niet. Daarbij roept mijn vriend dat dit wel de minste uitgavenpost is van je periode studeren daar ;)

Een working holiday visum kun je idd maar 1x in je leven aanvragen (of je moet 3 maanden achtereen fruit plukken, dan heb je recht om een 2e aan te vragen) en is er echt voor bedoeld om legaal mee te werken, niet te studeren.

Veel plezier in Australië. Ik kan je nu al zeggen dat het je zeker zal gaan bevallen :)
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Hee Nienke,

Zeg je vriend maar dat ik toch liever die paar honderd euro had uitgegeven aan leuke dingen:P

Vraag me toch af of het helemaal klopt wat je zegt. Ik las namelijk ook op die website dat je maximaal 4 maanden mag studeren met zo'n working holidayvisum. Ik ga ook maar één semester, via m'n eigen universiteit.
Ach ik bel ze anders tegen die tijd wel op.

In ieder geval bedankt.

Groetjes Liza
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey liza,

neem anders eens contact op met visacop.com.au
dit is een immigration office in sydney die mensen helpt met visums waaronder ook student en working holidays visums.
misschien dat zij jou al vast wat meer info kunnen geven.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben in 2008 Australie ingereisd met een working holiday visa en had een enkele reis. Ze hebben voordat ik op het vliegtuig stapte gevraagd of ik voldoende geld had dus 3200 euro en dat heb ik laten zien. Toen kon ik gewoon met een enkele reis vliegticket het land inreizen. Dus je hoeft niet beide te hebben tenminste in 2008 en 2009.

gr van Moira
RB

Saldo aantonen bij ETA toeristenvisum?

Bericht door RB »

Wij gaan dit jaar voor net iets minder dan 3 maanden naar Australie. Nu lees ik verschillende berichten over het moeten aantonen van voldoende saldo op mijn rekening. Geldt dat ook bij mijn toeristenvisum?

Op mijn priverekening sta ik in de min, maar op onze gezamenlijke rekening staan we + 9000,-
Mag je je saldo ook aantonen met deze gezamenlijke (betaal)rekening?

Alvast bedankt als iemand mij antwoord kan geven!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Saldo aantonen bij ETA toeristenvisum?

Bericht door Ron »

als je op een toeristen visum aussie binnen komt hoef je niet aan te tonen hoeveel geld je op je rekening hebt dit omdat je dan toch al een vlucht hebt het land uit.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
RB

Re: Saldo aantonen bij ETA toeristenvisum?

Bericht door RB »

Thanks voor je antwoord. Gaat dus helemasl goed komen want we hebben inderdaad al een ticket voor de terugreis.
Kevin

Betaling visum

Bericht door Kevin »

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een aanvraag voor een occupational trainee visa voor Australië.

Nu heb ik een vraag over de betaling van het visum. Ik gebruik hiervoor een master credit card. Nu staat er op het formulier bij het creditcard nummer in totaal 19 hokjes waar ik de cijfers in kan vullen.
Nu blijven er nog 3 hokjes over na het invullen van het credit card nummer. Nu vroeg ik me af of de 3-cijferige CVC-code er ook bij hoort.

Weet iemand hier iets meer van af?

gr. Kevin.
Kims
Reisexpert

Re: Betaling visum

Bericht door Kims »

Hi,

Alleen je credit card nummer is voldoende.

Succes ermee! :W
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Kate d r

Qreply

Bericht door Kate d r »

Hallo allemaal.
Ik ga over een maand naar australie voor minimaal 1 jaar.
Ik heb hiervoor een Working Holiday Visa aangevraagd en binnen 48 uur had ik een email terug, de bevestiging van mijn aanvraag en het akkoord er in dat ik officieel van een visum verzekerd ben.
Wie kan mij uitleggen hoe het werkt om Australië nou werkelijk binnen te komen, wat heb ik nodig en wat is precies mijn visum bewijs?
Als ik in australie aankom moet ik dan mijn email kunnen laten zien, met daarin het nummer wat aan mijn paspoort gekoppelt is.
Of wat heb ik nodig? Krijg ik nog meer dan alleen de email als bewijs dat ik het Holiday Working Visa echt heb?
Ik hoor graag van jullie.
Bedankt voor de hulp.
Kate
Plaats reactie