Transmongolie Express

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Trans-Mongolie Express Reistijd

Bericht door Smartties »

Hoi Nienke,

gaaf dta je deze trip gaat maken! Wij hebben hem van Sint Petersburg naar Peking gedaan met 4 dagen in Irkutst, Siberie voor een trip naar olkhon Island in het Baijkal meer en 11 dagen in Mongolie voor een 9 daagse Gobi trip.

Mongolie was in november al aardig fris, in de nacht zo'n -20 geloof ik. In februari kan het ,als ik me niet vergis, vriezen met -45. Dat zijn temperaturen dat zelfs de diesel in de auto's bevriest. Check het even want das wel erg koud 0_0

Verder hebben wij onze trip van Sint Petersburg naar Peking destijds geboekt via de Joho company. Vriendelijk lui en erg behulpzaam en professioneel. Check hiervoor joho.nl

Als je geld wil besparen kan je wellicht ook ter plekke tickets krijgen. Laatst las ik op een ander forum (sorry ATG) dat de kaarten 40 dagen op voorhand te krijgen zijn. Zelfs bedrijven die de kaarten voor je boeken kunnen ze pas 40 dagen van te voren krijgen. ter plekke kopen kan tot 4x goedkoper zijn. Aldus een bericht op een ander forum.

Veel plezier!

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Bedankt Ties!
Ik had naar de temperaturen gekeken en de winter loopt in principe tot april. Eind feb/begin maart zag ik temperaturen rond de -3/-15 overdag en -20/-30 's nachts. Er stond wel dat er in de winter nauwelijks wind is... Tja, koud dus wel, maar ik kan me er moeilijk een voorstelling van maken. Ik heb het al koud bij 19 graden, haha.
Ik zal JOHO eens contacten. Ik vind hun website ontzettend onduidelijk, maar ik hoor wel positieve verhalen over hen.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@ Ties: Joho regelt geen tickets van Beijing naar Moskou, alleen de andere kant op....

Zelf heb ik stops gemaakt in St Petersburg (geen TME, wel een aanrader!), Moskou, Krasnoyarsk, Irkuts, en Ulan Baatar. Mongolie heeft van al die plekken toch wel de meeste indruk op me gemaakt, zeker omdat ik er was tijdens het Nadaam Festival. Geweldig, al die festiviteiten!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

De website kan een beetje chaotisch ogen maar als je ze een mailtje stuurt word je goed geholpen.
Wellicht dat ze geen tickets regelen van Peking naar Rusland maar je kan het proberen. Misschien kan je voor informatie even op het Lonely Planet forum kijken (thorn tree forum).

@ Jenny: Sint Petersburg was voor ons ook zeker een aanrader. Mooie architectuur en een bepaalde sfeer en pracht en praal die je nergens anders tegen komt (hermitage etc)
Krasnoyarsk vind ik altijd zo aprt klinken! We zijn hier niet uitgestapt, hoe was het? Jammer dat onze website niet meer online is want ons treindagboek stond hierop en dit deel vond ik zelf wel grappig

Het nadaam festival hebben wij helaas moeten missen maar dit zou voor mij al een reden zijn om er nog eens terug te gaan. (dit zeg ik overigens over alle bestemmingen waar ik wel eens geweest ben)
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

we deden de eerste week van mei moskou naar beijing en het was koud!!! op een aantal stations. We hebben nog redelijk wat sneeuw gezien en onze trip in Mongolië viel ook in het water....ehm...sneeuw.
In de trein was het idd goed warm en op de perrons heel koud. Dus we zijn flink verkouden geweest met koorts en al. i

ik vond begin mei een beetje aan de vroege kant qua weer/seizoen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jaapie

Bericht door Jaapie »

Of zie de tickets van Oost naar West via Mevo Reizen.
http://www.mevoreizen.nl Van Beijing naar UB en Moskou kan je daar gewoon boeken.

Goeie reis :) Ik heb vrienden die wonen in de omgeving van UB (daar is 's nachts -30... nu al!.. 0_0)
jmvandijkhuizen

Transmongolie: stops en planning?

Bericht door jmvandijkhuizen »

Hoi,

Mijn vriendin en ik gaan in aug 2011 voor 6 maanden op reis en willen beginnen met de transmongolie express van Moskou naar Beiing. We hebben ongeveer een maand beschikbaar vanaf vertrek uit Nederland tot aankomst in Beiing (uitloop is uiteraard mogelijk). Welke stops kunnen jullie ons aanraden en hoe lang moeten we daar blijven? wat zijn de must see's/ do's en wat zijn de dont's? We willen in ieder geval ongeveer 10 tot 12 dagen inplannen voor Mongolie.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

Hans
Will
Reisexpert

Re: Transmongolie: stops en planning?

Bericht door Will »

Je kan sowieso beginnen met 3 dagen Moskou. Dan zit je 4,5 dagen op de trein als je rechtstreeks naar Ulan-Bator rijdt. Hier kan je gemakkelijk 2 tot 3 weken blijven. Er is genoeg te zien. Naar Beijing is het vervolgens nog 1,5 dagen treinen.
Als je enkele dagen in Mongolië opoffert, kan je bijvoorbeeld ook nog een tussenstop in Irkutsk houden. Hier zijn wij zelf niet geweest en volgens verhalen van mensen die we ontmoet hebben, leek dit niet eens heel erg (hoewel ik ook besef dat er waarschijnlijk evenveel mensen zijn die Irkutsk wél de moeite vonden).

In Mongolië kan je via bijna elk guesthouse een meerdaagse jeep/minivan-toer door Mongolië boeken. Wij hebben een 9-daagse toer door de Gobi-woestijn gedaan. We wilden ook nog een toer door het noorden doen, maar dat lukte net niet omwille van tijdsgebrek.
Ook in de hoofdstad kan je gemakkelijk 4 of 5 dagen blijven. Wij zijn daar zelfs nog een paar dagen langer geweest, omdat we het er zo fantastisch vonden. Ik zou er zo terug naartoe willen :-)
bolletjeom
Reisexpert

ik zou zelf wel 4 of 5 dagen moskou kunnen aanbevelen. En veel tijd in Mongolie inderdaad.
Irkutsk zelf niet geweest en ook geen spijt van....maar ik weet natuurlijk niet wat ik heb gemist
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:ik zou zelf wel 4 of 5 dagen moskou kunnen aanbevelen. En veel tijd in Mongolie inderdaad.
Irkutsk zelf niet geweest en ook geen spijt van....maar ik weet natuurlijk niet wat ik heb gemist
Ik zou St Petersburg doen en (veel) minder tijd in Moskou. St Peter naar Moskou kan ook prima met de nachttrein (8u).
bolletjeom
Reisexpert

ook een goed idee ^O^
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou ook voor een stop in Irkutsk gaan. Toch wel leuk om een beetje meer van het land te zien. Verder heb ik een stop gemaakt in Krasnoyarsk. Supergrappig om ook eens op een plek te zijn waar men nauwelijks touristen ziet!

Een trip de Gobi in, en ook een bezoek aan St. Petersburg, zijn dingen die je absoluut niet over mag slaan. In guesthouses in Mongolie hangen inderdaad briefjes op van tours, en ik kan je evt ook het adres van mijn eigen gids geven.

Als je naar Mongolie en de Gobi gaat, dan zou ik vooral ook het Erdernu Zuu klooster bezoeken!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
marieka

trans mongolia express

Bericht door marieka »

Ik ga met me vriend 10 maanden door azie reizen, nu willen we dit zo veel mogelijk met de trein gaan doen. We willen van rusland door mongolie naar beijing gaan. We willen de transsiberie-express hiervoor gebruiken maar omdat we graag een langere tijd willen doen over deze reis willen we losse tickets kopen. Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? en welke steden tussen moskou en beijing kunnen jullie aanraden om te stoppen?? En weet iemand of er een treinreis mogelijk is tussen beijing en chengdu?? (en hoe is hongkong?? want hiermee zit ik ook nog in me achterhoofd) een hele hoop vragen...maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
thanks alvast:)
greets marieka
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: trans mongolia express

Bericht door Ingritaaa »

He, wat een tof plan! Ik wil de treinreis ook erg graag een keer doen en was hem eigenlijk van plan deze zomer te maken, maar dan andersom. Op www.seat61.com kun je erg veel informatie vinden over treinreizen in alle landen. Links staan alle landen. Er staat veel informatie op maar er zal vast ook een en ander missen. Als ik zo vlug kijk gaat er wel een trein naar Chengu, met eindbestemming Lhasa.

Voor de TME heb ik treinreiswinkel.nl om informatie gevraagd. Je kunt daar een offerte aanvragen en je wensen duidelijk maken. Dat je bijvoorbeeld 5x wilt stoppen en dan zoeken zij mooie plaatsen voor je uit. Volgens mij kunnen ze ook de visa voor je regelen.
Ik zou sowieso in Mongolie stoppen en daar een tour doen door de Gobi-woestijn. Ik ben daar dus nog nooit geweest maar het lijkt me heel tof.

Er zijn redelijk wat topics hierover dus als je wat zoekt doe je vast genoeg inspiratie op.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: trans mongolia express

Bericht door Tikva »

We hebben een super uitgebreid en handig verslag (al zijn prijzen wel gedateerd) in onze reisinfo.

Check: beroemde routes: trans mongolia express
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie