Backpacken zonder rijbewijs
Backpacken zonder rijbewijs
ik wil heel graag gaan backpacken over 2 jaar (in australie) en ben al druk aan ut sparen. ik heb dan alleen geen rijbewijs, door al dat sparen voor australie heb ik daar geen geld voor. is dit heel erg lastig of valt het mee, en wordt de hele trip daar veel duurder van?
rijbewijs
nee hoor....t hoeft niet duurder te zijn...er zijn zat mensen met auto en rijbewijs die jou een lift aan willen bieden,meestal deel je de kosten voor benzine...
alleen je tours zul je met organisaties moeten doen,tenzij je iemand vind met een 4wd die de bush ingaat....suc6
alleen je tours zul je met organisaties moeten doen,tenzij je iemand vind met een 4wd die de bush ingaat....suc6
-
- Contacteer:
backpacken zonder rijbewijs
hallo mede reisfanaten,
ik vertrek in februari 2011 alleen ben ik niet in het bezit van een rijbewijs. Wat zijn jullie ervaringen?
Raden jullie aan om alsnog voor mijn rijbewijs te gaan? Een auto huren kan al niet want daar heb ik dan mijn rijbewijs te kort voor.
Ik zou het zonde vinden van mijn geld en tijd als ik bijna zo'n 2000 euro in nederland uitgeef aan een rijbewijs waar ik in Australie dan niets aan zal hebben. Een auto kopen is natuurlijk wel een optie maar ik vroeg me af of er mensen zijn die al zijn geweest en zich prima hebben kunnen redden zonder rijbewijs.
Ik vraag me namelijk ook af hoe mensen dat doen ivm werk. Sommige werkplekken liggen buiten de stad lijkt mij, kun je dan alsnog makkelijk op je werk komen etc? Bijvoorbeeld met fruitpluk werk lijkt mij dat dat niet al te makkelijk te bereiken is.
ik vertrek in februari 2011 alleen ben ik niet in het bezit van een rijbewijs. Wat zijn jullie ervaringen?
Raden jullie aan om alsnog voor mijn rijbewijs te gaan? Een auto huren kan al niet want daar heb ik dan mijn rijbewijs te kort voor.
Ik zou het zonde vinden van mijn geld en tijd als ik bijna zo'n 2000 euro in nederland uitgeef aan een rijbewijs waar ik in Australie dan niets aan zal hebben. Een auto kopen is natuurlijk wel een optie maar ik vroeg me af of er mensen zijn die al zijn geweest en zich prima hebben kunnen redden zonder rijbewijs.
Ik vraag me namelijk ook af hoe mensen dat doen ivm werk. Sommige werkplekken liggen buiten de stad lijkt mij, kun je dan alsnog makkelijk op je werk komen etc? Bijvoorbeeld met fruitpluk werk lijkt mij dat dat niet al te makkelijk te bereiken is.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: backpacken zonder rijbewijs
geen rijbewijs hebben hoeft echt geen probleem te zijn. openbaar vervoer genoeg. En zoals je al aangaf, je mag ook niet huren. Dus de kans dat je ooit achter het stuur zit daar is erg klein.
Ga je rijbewijs pas halen als je direct erna ook regelmatig achter het stuur kan om ervaring op te doen.
Ga je rijbewijs pas halen als je direct erna ook regelmatig achter het stuur kan om ervaring op te doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hi! je hebt geen rijbewijs nodig! het openbaar vervoer is er uitstekend geregeld en als je werk, zoals fruit plukken, hebt gevonden of ander werk wat een beetje vergelegen is van een stad of dorp dan zijn er vaak busjes van de werkgever die meerdere backpackers sochtends oppikken.
als je van west naar oost wilt reizen of vice versa zijn er vaak nog backpackers met rijbewijzen die wel een auto (vaak busje) gekocht hebben en die iemand zoeken om de reiskosten te delen.
vraag rond in hostels en andere plekken waar backpackers komen, en kijk op advertenties die ze op openbare ruimtes hangen.
ik ben de nullarbor plain overgestoken op deze manier omdat ik aan de praat raakte op straat met iemand die een busje had!
veel plezier!
als je van west naar oost wilt reizen of vice versa zijn er vaak nog backpackers met rijbewijzen die wel een auto (vaak busje) gekocht hebben en die iemand zoeken om de reiskosten te delen.
vraag rond in hostels en andere plekken waar backpackers komen, en kijk op advertenties die ze op openbare ruimtes hangen.
ik ben de nullarbor plain overgestoken op deze manier omdat ik aan de praat raakte op straat met iemand die een busje had!
veel plezier!
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
now worry's je bent niet de enige zonder auto of rijbewijs.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
Hey! Ook ik had geen problemen toen ik door Australië reisde. Met greyhound of andere busmaatschappij kun je een pas of kaartje kopen waarmee je eigenlijk overal kan komen waar backpackers komen. En verder is het openbaar vervoer goed te doen.
Er hangen in de hostels redelijk veel briefjes van mensen die er nog iemand bij zoeken om te reizen, dus dan zou je daar ook mee kunnen reizen. Het is natuurlijk wel handiger als je wel kunt rijden, maar ik heb het nooit als probleem ervaren!
Je kunt beter je geld daar uitgeven en pas als je terug bent gaan sparen voor een rijbewijs!!
Er hangen in de hostels redelijk veel briefjes van mensen die er nog iemand bij zoeken om te reizen, dus dan zou je daar ook mee kunnen reizen. Het is natuurlijk wel handiger als je wel kunt rijden, maar ik heb het nooit als probleem ervaren!
Je kunt beter je geld daar uitgeven en pas als je terug bent gaan sparen voor een rijbewijs!!
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Persoonlijk vond ik auto rijden in Australië helemaal niet leuk. De wegen zijn saai, je mag maar 80-100 km/uur en de afstanden zijn lang. Als ik het over zou kunnen doen, zou ik denk ik voor Greyhoundbussen, backpackerbussen en de trein gaan (De Gahn van Adelaide naar Alice Springs... jaaaaaaaaa!!!). Dus gewoon gaan gaan gaan! Overigens (gisteren ook al als tipje ergens genoemd): als je in een YHA/HI kaart hebt krijg je korting op Greyhoundpassen, sowieso krijg je met die kaart overal best veel korting... dus aanschaffen die hap! Ook heb je bij YHA hostels vaak leuke pakket deals: aantal overnachtingen + een activiteit + het vervoer met bijv Greyhound.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl