Rondreis Australie 4 weken

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
jasmijn86
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2008 12:50

Re: Hoe en wat in 4 weken

Bericht door jasmijn86 »

De Zuidkust lijkt me erg mooi. En daarbij hoor ik veel goede verhalen over Melbourne. Sowieso wil ik naar Kangaroo Island, dus dan kom je al snel bij Adelaide uit.

Cairns is niet de goede tijd van het jaar, heb ik me juist laten vertellen (begin 2011, feb-maart)
Dus dat wordt 'm definitief niet.
IrisH
Reiziger
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2009 10:33

Re: Hoe en wat in 4 weken

Bericht door IrisH »

Ik kan geen goede inschatting doen wat betreft de tijd, maar wij hebben er met de camper ook 4 dagen over gedaan van Cairns naar Alice Springs. Die stops waren dan wel echt om te rusten na lange rijdagen, ik zou verder niet echt plaatsen kunnen noemen waar je echt moet stoppen. Vond het leuk om een indruk van de dorpjes daar te krijgen maar daarvoor hoef je geen echte stop te maken. Misschien dat het met de bus dan sneller is? Of je zou op dat stuk een vlucht kunnen nemen in plaats van Alice Springs-Adelaide (geen idee van de kosten hoor!) Ik vond de Flinders Range tussen Alice Springs en Adelaide namelijk wel zeer de moeite waard, al weet ik niet of je dat met de bus er makkelijk in kunt voegen.

Verder ga ik er vanuit dat je vanuit Alice Spings wel naar Uluru/Kata Tjuta wil? Dan zou ik dat zeker niet eruit halen!
Succes met keuzes maken...
Revolucion
Wereldreiziger
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:34

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door Revolucion »

zo ben ik weer na wat weekjes australie rust :)

heb een beetje zitten rondkijken naar campers, weer al. En zie dat er toch ook regelmatig relocations worden aangeboden. Ook tussen Darwin en Alice Springs. De vraag is alleen hoeveel tijd zou ik moeten reserveren voor het stuk Darwin - Alice Springs incl. Kukadu NP en andere noemenswaardige bezienswaardigheden.

Ik zag namelijk dat je gem. zo'n 8 dagen krijgt om de camper van Darwin naar Alice Springs te rijden. volgens mij geeft dit ruim de tijd, maar ben er dus niet helemaal zeker van. Hopelijk hebben jullie een idee.

overigens we willen pas in 2011 gaan, waarschijnlijk mei/juni voor 5 weekjes.
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door ketting »

Darwin - ASP is zo'n 1500km. Het ligt er maar net aan hoelang je in kakadu en Litchfield wilt blijven. 8 dagen totaal lijkt me voldoende. Wat je ook kunt doen is 2 dagen Kakadu, 2 dagen Litchfield en dan 2 dagen Ayers Rock/ Kings Canyon en Kata Tjuta o.i.d.
Revolucion
Wereldreiziger
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:34

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door Revolucion »

Kickerdekick!

Heb ondertussen de LP van Central Australia in mijn bezit en heb veel mooie dingen gevonden die we zeker willen doen.

Maar bij mij ontstaat dan meteen de vraag of het te doen is met een campervan, 2WD. bijv. Kakadu NP, Litchfield, Kings Canyon, Uluru. Zijn deze parken gewoon te bezoeken met een campertje? en als het niet helemaal mogelijk is, hoe hebben de ervaringsdeskundigen het dan gedaan om toch zo veel mogelijk te zien?

en dan zou ik graag willen weten hoeveel dagen we ongeveer zullen moeten uittrekken voor Adelaide - melbourne? Ik zag op internet mensen met 4 dagen etc...dus ik vraag me af of dit doorscheuren is, of echt een reeel tijdschema.

ik mag in ieder geval 5 weken vakantie nemen op mn werk, dus denk dat we uiteindelijk iets meer dan 4 weken om de route Darwin - Melbourne af te leggen.
Of zou het mogelijk zijn om nog door te rijden naar Sydney? dan kan ik namelijk ook weer first class terugvliegen.. ~O> aangezien vanaf Melbourne Malaysia airlines geen first aanbiedt.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door bolletjeom »

kakadu en uluru zijn prima te doen met 2wd
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:34

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door Revolucion »

bolletjeom schreef:kakadu en uluru zijn prima te doen met 2wd
Thnx Bol

Weet je toevallig ook of vanaf Uluru Kings Canyon te bereiken is, wordt me in de LP niet echt duidelijk helaas..

Ik zag in een van je reisinfo verslagen dat je ook vaak aan een tourtje kunt deelnemen, worden die dan vanaf de omliggende campings etc georganiseerd ofzo?

Sorry, maar ik heb er nog niet echt een beeld bij, hoe dat gaat als we ergens met de camper staan en dieper het park inwillen wat niet mogelijk is met een 2WD.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door bolletjeom »

volgens mij is Kings Canyon wel echt een probleem zonder 4wd. als ik de juiste canyon tenminste in gedachte heb. Dan was dat de reden waarom wij er toen niet heen gegaan zijn.

Toertjes zijn idd ter plekke makkelijk te boeken. ik heb alleen even geen idee welke toertjes ik gedaan heb waar jij over gelezen hebt. In kakadu zijn we gewoon eerst gereden naar de headquarters of visitorscenter en daar kan je dan zien wat voor dingen ze organiseren. Daar kan je dan op in schrijven. zo kan je daar bijvoorbeeld dan mee met een 4wd naar een waterval. dan laat je dus je camper een dagje staan. Maar wij hebben dat erg weinig gedaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:34

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door Revolucion »

Thnx Bol.

Ik heb even de site van KingsCanyon Resort gecheckt en het lijkt er op dat je daar in ieder geval kunt komen met een 2WD. vanaf daar kun je vast weer verder met tours of wellicht met mensen mee die wel een 4WD hebben.
Revolucion
Wereldreiziger
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:34

Re: 4/5 weken de tijd, wat te doen?

Bericht door Revolucion »

bolletjeom schreef:volgens mij is Kings Canyon wel echt een probleem zonder 4wd. als ik de juiste canyon tenminste in gedachte heb. Dan was dat de reden waarom wij er toen niet heen gegaan zijn.
heb het volgende kunnen vinden, dus ook voor mede ATG'ers

Getting from Ayers Rock/Uluru to Kings Canyon
To get to Kings Canyon from Ayers Rock/Uluru backtrack about 100 km on the Lasseter Highway and then turn onto the Luritja Road. The whole distance between Ayers Rock and Kings Canyon is 310 km, all fully sealed.

Getting From Alice Springs To Kings Canyon
You can get to Kings Canyon from Alice Springs by 2WD. The distance is 474 km along the Stuart Highway, Lasseter Highway and Luritja Road, all fully sealed.


BRON
zuidermark

Re: 1 maand Australië waarheen?

Bericht door zuidermark »

Ik ben net zelf een maand geleden teruggekomen uit Australie en heb daar ook een maand rondgereden. Wij hebben toen ook gekozen voor de oostkust, maar dan vanaf Melbourne, een maand met de camper is dan wel krap maar wel te doen en je ziet ook een heleboel. Melbourne/Sydney/Brisbane voor de steden (Melbourne vond ik zelf wel een veel leukere stad dan Sydney maar in Sydney is wel meer 'te zien') en Fraser Island/Whitsunday Islands voor de natuur en in het noordoosten het regenwoud, plus de walvissen die in deze tijd van het jaar langs de oostkust zwemmen vond ik geweldig.

Wat me opviel is dat tussen Melbourne en Sydney weinig backpackers of toeristen tegenkwam, pas vanaf Brisbane waren hier veel van, maar dat heeft ook te maken met het seizoen (het was winter dus in Melbourne/Sydney 10 - 15 graden dus lekker rustig ;))

Aangezien ik niet in de rest van Australië ben geweest kan ik je daar niks over vertellen.
Larissa Laus

Facebook comment

Bericht door Larissa Laus »

Hi Marijn!
Welke periode ga je? Aangezien je een maand hebt zou ik de oostkust pakken. Van Sydney naar Cairns ( of andersom) en misschien nog naar Melbourne en Alice Springs ( als je het red eventueel met een binnenlandse vlucht) Dan heb je wel heel wat mooie plekjes die je kunt bezichtigen in een maand.
thelklutsen
Vakantieganger
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 feb 2010 17:55

Re: 1 maand Australië waarheen?

Bericht door thelklutsen »

Ik denk ook niet dat de topicstarter nog heel veel tips nodig heeft na 5 jaar *O* _O-
zuidermark

Re: 1 maand Australië waarheen?

Bericht door zuidermark »

haha je hebt gelijk... daar had ik niet eens naar gekeken er stond dat er een nieuw topic was gestart... niet echt "nieuw" dus :@
Will
Reisexpert
Berichten: 401
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:27

Re: 1 maand Australië waarheen?

Bericht door Will »

zuidermark schreef:haha je hebt gelijk... daar had ik niet eens naar gekeken er stond dat er een nieuw topic was gestart... niet echt "nieuw" dus :@
Geen nieuw topic, maar wel ene nieuwe post (gisteren namelijk) ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast